Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Zasata: Prus bor i Huddinge, det är Riski du skall kolla efter på Östra Lycka till idag!

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 07:06:49 följande:
    Frk S har full koll på min plasering, men HADE jag befunnit mig på Östra så hade jag garanterat varit fika sugen! Någon som har bra recept på lätt bakat matbröd?
    Jag gör (nästan) alltid samma bröd: limpor med kanske 1/4-1/3 havregryn och resten vetemjöl. Ibland festar jag till det med lite graham istället för havre Måste också komma på lite nya recept att variera mig med, även om jag verkligen gillar havresmaken.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-02-09 07:33:13 följande:
    Jag inbillar mig dessutom fortfarande att jag är gravid pga avsaknad av mens och viktbiten. Men två negativa tester med en månads mellanrum borde ju stämma. Man blir lite nojjig när kroppen inte beter sig som den ska.
    Ja, det hade varit... en överraskning Obestämd Tror ni har så ni klarar er ändå va?

Hoppas vikten släpper snart. Jag fick lära mig viktväktarna att det kan vara svårt att komma förbi en vikt om man vägt den väldigt länge "på väg upp" så att säga. Då känner kroppen igen vikten och kämpar för att hålla den, vår kropp är ju ändå ganska duktig på att hålla vikten om vi inte svullar eller svälter.

Min man är inte heller ett dugg intresserad av mina vagnar utan låter mig hållas. Däremot finns det ingen anledning att informera in absurdum utan det jag vill ha, det köper jag och oftast ser han inte när något är nytt utan tror att jag hittat det i samlingen

Så länge man inte använder pengar som borde lagts på mat till barnen så spelar det väl ingen roll om man lägger lite pengar på sin hobby, vare sig det är scrapbooking, golf eller barnvagnar?
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-02-09 07:43:06 följande:
    Kanske ett läkarbesök vore något? Då vet du ju säkert sen.

Haha, säger jag som nästan aldrig går till doktorn trots att det behövs :S
    Ja, hur går det med tummen?

*kollar svaret senare, måste till dagis*
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 07:52:46 följande:
    med vatten som degvätska? Torr eller färskjäst?
    Nifelheim skrev 2011-02-09 07:45:17 följande:
    Vi har förresten äntligen fått tid för 4-års kontroll och nu är jag skitnervös inför hörseltestet. Varannan dag tror jag att ungen är nästan helt döv och varannan tänker jag relativt logiskt och tror att det nog bara är att han stänger av när han håller på med något annat. Jobbigt är det i alla fall, för han reagerar INTE på tilltal om man inte tar i honom eller han tittar på en.
    Oftast mjölk men ibland även vatten. Vanlig färsk jäst. Men tro nu inte att jag är någon bagare, jag bakar bara för att jag inte gillar köpbröd. Tror det är för att det är så sött? Jag använder ungefär en tsk socker till en liter mjölk , bara för att jästen skall få lite extra hjälp.
  • Fröken Småland

Asereht: Har du funderat på p-ring? Jag snackade med en kursare som hade en sån och hon var toknöjd.

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 09:36:13 följande:
    Tips på superbra alla hjärtansdag pressent kanske ?

Jag använder denna mkt flitigt ....
    Haha, det var ett bra sätt att delgera på
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11