Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Lindadjo skrev 2011-02-13 15:22:17 följande:
    surfar in och kikar igen.... tack för hjälpen Hjärta
    Anytime
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland

Alexis: Jag känner inte till någon av vagnarna, varken till namn eller utseende. Tror inte de är så mycket sålda i Sverige. Kolla in på www.epinions.com och se om det finns några recensioner där? En sak som jag reagerar på är vikten på vagn nr två, 14 kg är på tok för tungt för en sån sittvagn, Bugaboo väger t ex 9 kg tror jag eller om det är mindre?

Men har du kollat på Teutonia något? 

• Fröken Småland

Bugaboo Bee är en sulky, inget som jag rekommenderar till en bebis. En Cameleon är snordyr men går att köpa billigare från utlandet eller begagnat.

Crescent är Kina-tillverkade vagnar med kvalitet därefter. Man får vad man betalar för.

Brio Sing (eller ABC-design) låter ju annars som ett bra alternativ eftersom det är viktigt att den är hög. Kan inte komma på några riktigt höga vagnar just nu. Det skulle väl vara en Urban Jungle med liggdel men den brukar bara funka 4-5 månader innan bebisen är för stor för liggdelen och sen är det framåtvänt som gäller *bojkottar*

Det beror med andra ord väldigt mycket på vilket intresse och vilka ekonomiska resurser du har. Jag skulle vilja påstå att det finns en vagn för varje fas och varje väder och varje humör Men det blir lite dyrt Tomte

• Fröken Småland
    Lexis skrev 2011-02-13 17:15:26 följande:
    Urban Jungle är väl en 3-hjuling? Tänker nämligen aldrig införskaffa mig en 3-hjuling efter att min lillasyster välte i sin.
    Jag har ingen speciell budget, eftersom sambon jobbar och har en relativt bra lön så kan vi tänka oss att betala max 7.000 men då ska vagnen vara värd pengarna också.
    Ja, trehjulingar välter lättare än fyrhjulingar, så är det. Jag kan bara rekommendera dig att leta runt tills du hittar din vagn, du har riktigt väl formulerade kriterier och en helt schysst budget så det är bara för dig att sätta igång att utesluta det du INTE vill ha
  • Fröken Småland
    Lexis skrev 2011-02-13 17:38:00 följande:
    Bara o sätta igång o leta då!
    Det är vid såna här tillfällen man önska att man hade liiiite mer än 2½mån på sig att fixa allt haha.
    Häftigt att du upptäckte så sent Har du lust att berätta lite om det?
  • Fröken Småland
    Lexis skrev 2011-02-13 17:41:06 följande:
    Vad är det för skillnad på en Bugaboo Frog jämfört med Cameleon? Ser ju nästan likadan ut?
    De är nästan likadana. Det skiljer lite på längden, och Frog har inte ställbar höjd på handtaget. Resten är smådetaljer Men Frog har inte sålts i Sverige sedan 2004 tror jag så de är riktigt gamla nu. Om du har kontakter i USA så är det ett hett tips att ta hem en ny Frog därifrån då de fortfarande säljs där. Jag gillar Frogen bäst av modellerna (förutom det fula innerfodret i suffletten )
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-13 17:34:38 följande:
    Men seriöst, hur många plagg kan en ettåring ha? Nu har märklapparna tagit slut, så jag måste till mitt stora förtret *gillar inte* märka Vemunds kläder med märkpenna. Skrikandes Vendel och Vemund delar ju märklappar, men alltså, jag beställde väl 120 st senast!! Oskyldig
    Tomte
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-13 18:14:48 följande:
    På tal om märklappar så har mina suttit bra till en början, men nu har flera börjat släppa efter tvätt. En del har till och med ramlat av! Jag har följt instruktionerna till punkt och pricka, och lapparna har som sagt suttit bra fram till nu. Det står på deras sida att de har 10 års garanti, men vad innebär det egentligen? Skrev och påtalade problemet nu iaf, för jag vill ju beställa fler lappar, men det känns onödigt om de inte håller!

Imorgon börjar Fisen dagis! *nervös morsa*

Riski; Mysigt, men jag håller mig nog inne i stugvärmen ändå.

Lindadjo: Nä, jag har heller inte missat någon av mina graviditeter. Den här höll vi iofs på att missa, men jag började ändå få misstankar när mensen uteblev.
    Jag köpte märklappar som jag inte var nöjd med och kontaktade företaget. De skickade istället en annan sort utan debitering, bra kundvård!
  • Fröken Småland

Oj, så där ser jag ut när jag bakat bröd och ätit för många skivor Häftig historia

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11