Fröken Småland skrev 2011-02-03 10:03:37 följande:
Kul! Jag tyckte också jättemycket om dem

Asereht skrev 2011-02-03 07:36:05 följande:
Välkommen tillbaka.
The buggaguru tycker inte det är dumt då att spendera ca 1000 kr mer för en helt ny old bee istället för att köpa en 1-2 år gamma på blocket då? Från butik = garanti.
Folk på blocket har varit väldigt snåla med att gå ned i pris för den gåååår ju inte få tag i längre...går visst. Bara man hör sig för lite. *fnyser lite lätt*

Ja du... Har ju ingen stenkoll längre men spontant tänker jag såhär: max 2.500 för en beg gammal Bee och max 3.500 för en ny gammal Bee (nypriset var 4.800 kr). Med hänvisning till att man antagligen kan få tag på en beg Bee + för 4.000 och den i så fall har ett bättre värde när/om du säljer.
Hjälper eller stjälper jag ditt resonemang?

Grattis, vad kul!
Prus: Härligt att vara ledig nu. Hoppas du får må någorlunda bra så du kan njuta lite av ledigheten också

Fast där ligger ju kruxet, det finns ingen som vill sälja sin gamla bee till det priset. Absolut ingen jag varit i kontakt med har velat gå ned i pris och de har gått åt som smör (tydligen eftersom det alltid är någon annan som är före till utsatt pris och jag måste ju dessutom räkna in frakt i priset). Jag har även annonserat själv utan att få ett enda svar.
Ny från butik ger mig garanti + att jag vet att det är en ok vagn jag får. Att köpa vi blocket utan att kunna titta tex är ju lite grisen i säcken för alla har ju inte samma åsikt om vad som är i bra skick efter ett år eller två. De flesta vill dessutom ha extra betalt för eventuella tillbehör.
Jag kommer ju förmodligen själv använda vagnen minst ett år så att få ut mer än halva priset då tror jag kan vara svårt oavsett. Vi har ju sett hur begagnatpriserna på bugaboo drastiskt droppat senaste året bara. Köper man gamla modellen kan man dessutom shoppa tillbehör riktigt billigt.
Det som är intressant är att efterfrågan på gamla bee från butiker har stigit på senaste tiden och flera av de butiker jag har kontaktat har sagt att de haft flera som frågat. Det har tydligen tom fått bugaboo att reagera lite.
Efter att ha funderat i ett tag och även pratat med kunnig på området så tror jag att jag ändå kör på en ny äldre just på grund av att förbättringarna är så små (mindre än vad bugaboo faktiskt får det att låta som). En ny bee+ och de tillbehör jag vill ha skulle från utlandet kosta lite mer än en ny bee+ här hemma medan en ny bee och ett antal tillbehör blir billigare.
Så det handlar i så fall om ifall det skulle komma ut en bee på blocket som var tillräckligt billig och inte behövde skickas. Det kanske det gör, frågan är när och om jag hinner knipa den.