Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2011-02-03 07:27:11 följande:

God morgon! Äntligen hemma, det har varit några hektiska dagar och här hemma väntar en del tvätt och mamma-sjuka barn och så skall jag försöka ta tag i matten som skall redovisas imorgon. Har läst lite här då och då men kommer inte på något vettigt att kommentera

Välkommen tillbaka.

The buggaguru tycker inte det är dumt då att spendera ca 1000 kr mer för en helt ny old bee istället för att köpa en 1-2 år gamma på blocket då? Från butik = garanti.

Folk på blocket har varit väldigt snåla med att gå ned i pris för den gåååår ju inte få tag i längre...går visst. Bara man hör sig för lite. *fnyser lite lätt*
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 07:18:51 följande:
    Och mellan o storbus får åka skolbuss till och från skola? Får mini oxå åka skolbuss till fsklass i höst ?
    Skolbuss = vanlig buss men med betalt kort. Japp. Minibusen kommer också få åka buss i höst, även fsk-barnen gör det numer. Fram till förra terminen så åkte alla barn upp till trean skolskjuts på morgnarna och de äldre bussade med vanliga bussen. Men så ansåg man att det blev för dyrt och att de mindre också kunde åka buss. Själv tycker jag att de är för små eg men skolan ahr inte samma uppfattning tyvärr. Kunde jag så skulle jag skjutsa. Hem har alla skolskjuts däremot men det är för att det inte går några bussar då de slutar.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-03 10:03:37 följande:
    Kul! Jag tyckte också jättemycket om dem
    Asereht skrev 2011-02-03 07:36:05 följande:
    Välkommen tillbaka.

The buggaguru tycker inte det är dumt då att spendera ca 1000 kr mer för en helt ny old bee istället för att köpa en 1-2 år gamma på blocket då? Från butik = garanti.

Folk på blocket har varit väldigt snåla med att gå ned i pris för den gåååår ju inte få tag i längre...går visst. Bara man hör sig för lite. *fnyser lite lätt*
    Ja du... Har ju ingen stenkoll längre men spontant tänker jag såhär: max 2.500 för en beg gammal Bee och max 3.500 för en ny gammal Bee (nypriset var 4.800 kr). Med hänvisning till att man antagligen kan få tag på en beg Bee + för 4.000 och den i så fall har ett bättre värde när/om du säljer.

Hjälper eller stjälper jag ditt resonemang? Grattis, vad kul! {#emotions_dlg.flower}

Prus: Härligt att vara ledig nu. Hoppas du får må någorlunda bra så du kan njuta lite av ledigheten också
    Fast där ligger ju kruxet, det finns ingen som vill sälja sin gamla bee till det priset. Absolut ingen jag varit i kontakt med har velat gå ned i pris och de har gått åt som smör (tydligen eftersom det alltid är någon annan som är före till utsatt pris och jag måste ju dessutom räkna in frakt i priset).  Jag har även annonserat själv utan att få ett enda svar.

Ny från butik ger mig garanti + att jag vet att det är en ok vagn jag får. Att köpa vi blocket utan att kunna titta tex är ju lite grisen i säcken för alla har ju inte samma åsikt om vad som är i bra skick efter ett år eller två. De flesta vill dessutom ha extra betalt för eventuella tillbehör.

Jag kommer ju förmodligen själv använda vagnen minst ett år så att få ut mer än halva priset då tror jag kan vara svårt oavsett. Vi har ju sett hur begagnatpriserna på bugaboo drastiskt droppat senaste året bara. Köper man gamla modellen kan man dessutom shoppa tillbehör riktigt billigt.

Det som är intressant är att efterfrågan på gamla bee från butiker har stigit på senaste tiden och flera av de butiker jag har kontaktat har sagt att de haft flera som frågat. Det har tydligen tom fått bugaboo att reagera lite.

Efter att ha funderat i ett tag och även pratat med kunnig på området så tror jag att jag ändå kör på en ny äldre just på grund av att förbättringarna är så små (mindre än vad bugaboo faktiskt får det att låta som). En ny bee+ och de tillbehör jag vill ha skulle från utlandet kosta lite mer än en ny bee+ här hemma medan en ny bee och ett antal tillbehör blir billigare.

Så det handlar i så fall om ifall det skulle komma ut en bee på blocket som var tillräckligt billig och inte behövde skickas. Det kanske det gör, frågan är när och om jag hinner knipa den.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-03 10:13:34 följande:
    allright, deal!
    Nifelheim skrev 2011-02-03 10:09:53 följande:
    Jack är jättefint *gillar massor*
    jag med och kors i taket så låter det faktiskt som om även K tycker om det...
    Jag gillar Nils, Elis, Kåre och Love oxå ... där är han svårare...
    Eftersom jag har stött på lte många må Jack nu så har jag lessnat lite. Däremot gillar jag Nils och Kåre massor. Tyvärr fick jag inte med mig maken där, Nisse heter en av farmors katter så det gick bort tyckte han och Kåre är för norskt! Han är ju för sjutton halvnorsk själv även om det inte hörs. *muttrar*
  • Asereht

En fråga om färg oavsett modell, om man skulle köpa till en extra sufflett (eller flera om det är gamla då de är billigare) tror ni man lessnar på färger och vill ha en svart? Spontant känns det som att svart är lite trist och färg är kul. *hmmm*

Bugaboos dynor, vem/vilka har testat dem? Är de något att ha eller ska man hålla sig till hemsytt? Har förstått att det råder delade meningar om hur skön den är mot huden.

passau skrev 2011-02-03 11:17:00 följande:
    Fr s!!! Eller någon annan bokföringskunnig... Jag har (2:à dan på jobbet) skrivit in en verifikation från 22/1 före 19/1 och godkännt den... Ska jag fortsätta eller måste jag göra om? Kan inte med att ringa och fråga en gång till...
    Kan inte svara tyvärr, jag har inte hållt på med sånt sedan jag gick i gymnasiet. Men du, inboxa ditt kontonummer för jag hittar det inte.
  • Asereht

Storbus skulle hetat Rebecca eller Saga
    Mellanbus skulle fått heta Saga eller Michelle
    Minibus skulle fått hetaYlva, Ebba eller Majken
    Nöffen skulle fått heta Allis

Men så blev det ju inte...

• Asereht

Så här ligger valmöjligheterna till just nu:

Bee inkl 4 suffletter och en åkpåse för 5500:- inkl frakt.
    Bee+ inkl två suffletter för 5650:-  inkl frakt.

Begagnad bee för 3-3500 kr exkl eventuell frakt.
    Begagnad Bee+ för 4-6000 kr exkl frakt.

När det gäller begagnade så varierar tillbehör från 0 till typ extra sufflett, ett parasoll eller liknande. En del lägger till för regnskyddet trots att det ingår då du köper vagnen ny. Jag börjar mer och mer känna att en ny känns bättre. Jag får mer för pengarna med tanke på garantin.

Så nu gäller det att tänka, tänka och tänka innan kurserna stiger.

Hade kollat massor på Fruugo men när jag kikade in idag har de inte en enda buggapryl, skumt! Häromdagen fanns typ allt.

Frk S - såg en denim bee som tydligen var en limited som gjordes i 50 ex. Mörk denim på utsidan och gult tyg på insidan. Väldigt mumsig!  Hur svårt är det att sy en sufflett till bee/bee+ tro?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11