Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Här är det inget nytt iallafall, vi har haft besök av svärföräldrarna i 5 fruktansvärt långa veckor... det var en lättnad när de åkte hem till England igen i måndags, antagligen en liten lättnad för de med, hoppas de ALDRIG bestämmer sig för att stanna här så länge igen, någonsin!!!!
    Annars har vi jobbat på huset, och jobbat på jobbet. Jag har bara varit ledig i 2 veckor. Men om 1,5 vecka ska vi få ett litet familjeäventyr iväg ifrån det här huset, och alla måsten som finns här. För än är det allt för mycket kvar att fixa med här innan det är klart. Trodde aldrig det skulle ta så lång tid.
    Vad mer? Jag har precis konstaterat att jag tog ut spiralen för ett halvår sedan, och än så länge har det inte lyckats bli nånting alls på bebisfronten. Men vi slappar lite med det, visst... en liten stund varje månad hoppas man förståss att det ska hända nånting ändå, det kommer man väl inte ifrån.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-08-12 21:09:25 följande:
    Jättekul att se dig igen Lindadjo! Se nu till att titta in lite oftare, vi har ju kanonkul här
    Jo, jag vet Jag vet inte varför jag inte har varit in. Jag har bara varit så anti-dator ett tag... men jag ska skärpa mig. Och nu när höstmörkret står runt knuten så blir det nog automatiskt att man halkar in här lite oftare. Så jag lovar, dyrt och heligt, att jag ska titta in oftare. Måste ju hålla mig uppdaterad med er, mina kära internetvänner
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-08-12 21:06:25 följande:
    *ha ha* Ja S var 0,5 cm för kort och trots att maken försökte så var det tvärnobb. Storbusen var så ledsen för att han valt sandaler och inte gympaskorna som har tjockare sulor. *stackars*
    Det låter ju löjligt, att nobba någon vara för 0,5 cm!!! Dåligt!!!
    Vi skaffade pass till oss nu för någon vecka sedan, och fick mäta killarna på polis-stationen. Varför de nu ska stå längd i barnens pass???? Det lär ju inte stämma om några år, inte ens om några månader *skratt*
    Blev iallafall lite förvånad av att lillebror vuxit förbi storebror med 1 hel centimeter nu. Storebror blev rasande, och gick inte med på att lillebror var längre, och jag förstår honom... så det var ju så klart fel på mätstickan!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-08-16 10:41:21 följande:
    jaaaaaaa..... Det värkar som så
    Ååååååååååååååhhhhhhh, vad roooooooligt!!!!! Som vi har väntat Äntligen.... då är det bara jag som saknas då Jag ska hålla alla fingrar och alla tår för att det går vägen hela vägen. Vilken vecka???
    Själv ska jag ha mens i morgon (hoppas INTE).....
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Mina grabbar är 111 cm och 18,5 kg  respektive 112 cm och 22,5 kg

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 18:27:04 följande:
    Ajajaja, hur gör du med kläder? Får storebror ärva efter lillebror? Svårt det där...
    Hahaha, än så länge så delar de kläderna rakt av. De har ju samma storlek än så länge. Fast vissa byxor kan inte lillebror ha, smala jeans och så t.ex. Mycket praktiskt
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lindadjo skrev 2010-08-17 18:47:41 följande:
    Hahaha, än så länge så delar de kläderna rakt av. De har ju samma storlek än så länge. Fast vissa byxor kan inte lillebror ha, smala jeans och så t.ex. Mycket praktiskt
    Alltså, praktiskt att de kan dela kläderna, inte praktiskt att han inte kan ha de smalaste jeansen... Blev lite fel där när jag läste det efteråt
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-08-16 21:09:02 följande:
    Ja, eftersom "fröken röd" inte alls vart sammarbetsvillig sedan MA:t så har jag noll aning allt mellan v 12-8 kan vara aktuellt.... inget litet spann...
    Men jag har bestämt mig för att inte rusa iväg och göra ett tidigt UL, inte än på ett tag om jag fortfarande är grav om säg 4veckor så kan det ju bli aktuellt.... nu vill jag bara att tid ska passera. O jag vill så gärna att jag tror jag går sönder ! Eller VI vill, självklart
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-16 13:23:53 följande:
    Weeeeeiiii! *håller tassarna stenhårt*

Kavat: Ignorera packet!!!
    Så du vet inte ens när du hade det alls sen sist? Vilken lyckoträff ni hade Härligt!
    Jag får satsa på nästa månad jag, ingen "fröken röd" idag, men jag känner att det är på gång så....
    Och som sagt, jag håller tummarna för att veckor kommer och går utan att något blir tokigt för er. Kram
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 18:50:21 följande:
    Sådär, då är jag klart med alla vinterkläder *borstar av händerna* Visst är jag äcklig?! Lägger ut rubbet ikväll när barnen lagt sig *ser fram emot många "köp nu"*
    Och precis i lagom tid!!! Imponerad!!!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-08-17 19:19:11 följande:
    Är det lagom tid? Jag tänkte vänta en månad till men kände att jag ville bli av med det innan skolan drar igång på allvar.
    Ja, för mig är det lagom tid. Jag har börjat leta nu Har lagt några bud på T, hoppas de går billigt... hoppas att jag är tidigare ute än alla andra då
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11