Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2011-02-10 07:49:57 följande:
    Jag kan fota hur de ska sitta sen. Har ingen aning om ifall de passar på Cam dock. har inte frog bredare styre?
    Asereht skrev 2011-02-10 07:43:34 följande:
    Dessa?
    www.tradera.com/Bugaboo-frog-clips-auktion_34...

Det är väl väskkrokarna, trodde inte det fanns olika till cam och frog utan att det var samma. Däremot säljs de inte och jag har hört att folk hellre använder jujubekrokar, tinkafu krokar eller liknande. Själv har jag mina J-hookz.
    Det förstår jag inte. Jag har jujubekrokar också, men Buggans bagclips är oslagbara. Jag gillar iofs att ha skötväskan hänga över styret och inte bara i öglor (tycker det ser rangligt ut).
    Jag har ju aldrig haft några bagclips så jag har aldrig saknat några. Jag kör med krokarna på alla mina vagnar och tycker de är super. Har haft dem sedan jag köpte min andra P&T vilket var några år sedan.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Tjopp!

På lördag hämtar vi hem ett helt nytt köksmöblemang. Stort bord och 6 stycken stolar i furu/dalablått. *yes* Eg skulle maken hämtat idag men då det är klass 2 varning här och väntat snökaos så vågar han inte iväg då det brukar innebära jobb, han har ju jourvecka så han måste finnas till hands asap.

Köksmöbler check, då ska jag börja leta efter en förvaringsmöbel (skänk eller liknande) till alla pysselgrejor då det skåp som används idag håller på att ramla ihop. Synd, för det är också dalablått men det har gjort sitt. Blocket nästa, eller ännu hellre Lions inne i stan. Där kan man hitta massa kul för nästan inga pengar. Synd bara att jag så sällan har möjlighet att glida in där då jag sällan är själv. Går inte att gå där med vagn då det är så trångt mellan hyllorna och möblerna.

Jag gillar letandet.

Kavat skrev 2011-02-10 08:06:25 följande:
    Håll tummarna för mig nu, ska till gyn. Det är ung som för Ekorren och Asereht att gå till tandisen, Men idag är jag nervös att det ska göra ont... Och att han inte ska sjukskriva mig... Jag kan ju inte ens bära mitt barn, eller kn kan jag men har så ont...
    Gyn och tandläkaren är ganska likställda i min värld. *rys* Lycka till!
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-02-10 12:09:19 följande:
    Härligt! Solig
    Jag har sett massor av dina köksskåp som är omålade och uppfräschade med tapet och lite allt möjligt och blivit superfina. Om ni nu inte hittar det perfekta skåpet.
    Men vi måste byta ut det här. Alternativet är att såga av benen då ett är trasigt + att några av lådorna är stelopererade och inte går att dra ut så långt som de ska. Jag överväger faktiskt två eller tre mindre garderober. Snygg tapet eller liknande kunde ju göra dem lite kul.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-10 22:29:07 följande:
    I morgon är det kub-time. Passau, vi kommer inte kunna komma förbi den här gången  Daniel har åkt på feber igen, vi fick hämta honom från skolan idag Stackars plutten, nästan 40 grader igen. Han har sovit sen 17.30 idag. Så vi kommer vara tvungna att ta med honom imorgon. Och eftersom den där febern är något som går på skolan=smittsamt??, så känns det inte rätt att dra in den till er. Hugaligen!
    Här har vi två med hög feber, andra gången på 14 dgr.
    Lindadjo skrev 2011-02-10 22:31:44 följande:
    Pruselius! Gud så söt hon är!!!
    Vi gör som kavat. På vintern åker alla kortbyxor, linnen och de flesta t-shirtarna bort. Så det bara finns långärmat och långbyxor att välja bland. Enklast så Mina är oxå väldigt bestämda om vad de ska ha på sig. Jag får gärna komma med förslag, men godkännandet ska de göra. Och det måste de ju få göra
    Här har vi ju lite taskigt med förvaring så kläder ligger kvar men sommarkläder är separerade från andra. Mina grabbar är itne så där jätteintresserade av kläder mer än att man har dem på sig. Ibland kan de gilla något plagg lite extra men inte så att de vill välja själv. Jag tar fram kläder, de klär på sig. Den som ibland får ett ryck är storbusen som vägrar byta sina favvojoggisar trots att han haft dem tre dagar i rad och jag vägrar låta honom ha dem en dag till. Då kan det bli lite tjafs. Tror helt klart att de brås på pappsen där. Tungan ute

När de tagit fram coh klätt på sig själva ser de ut som "hej kom och hjäp mig" och då brukar jag få psykbryt. Pappan brukar då hoppa in och försvara med att "han är väl jättefin, låt det vara". *suck*
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-11 08:49:15 följande:
    *klappar på zasata*

Idag gick påklädningen som en dans, den skedde dock under bollibompatajm så vi får se hur det blir när hon kommer fram till fs Det blev kojolen och linnet från bilden igår + thigts och långtröja under....
    Tog inte faighten om uppsatthår så idag var vi sams hela morgonen *njuter*

Idag fick K lämna för det är total snö kaos här. Har snöat i över 1 dygn... galet ! Jag måste handla till pastasalladen så jag får ta pulkan upp till den lokala affären. Skulle ha åkt iväg till ica maxi med mammaledig vän men hon törs nog inte bege sig ut på vägarna.... vi får se.
    Är det snopet att bara bjuda på rött vin? hade en dunk hemma... tror inte det är så många som kommer till att dricka vin då många garanterat tar bil......

To do
    * städa toaletten
    *skotta trappan
    *gräva fram lycktor till altanen, tända lyktor
    *dammsuga
    *duscha
    *handla
    *göra pastasallad
    Hörde just att ala busstrafik från Nacka är inställd så det måste vara rätt körigt i storstan idag. Dagens heta ämne på fb verkar vara snön.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-11 09:52:40 följande:
    Jag har lovat Maja hemgjord pizza ikväll men har en falukorv som måste ätas upp idag. Något genialt förslag på hur jag skall få ihop det på ett aptitligt sätt?
    Gillar hemgjord pizza massor även om den görs med frittatabotten här hemma numer, men falukorv har jag svårt för. Det enda som är ätbart är korvstroganoff eller ugnsstekt men då måste jag göra den själv. Jag kan inte komma på något bra tyvärr men så är jag eg inte rätt person att uttala mig heller som du ser.
    Riskiflickan skrev 2011-02-11 10:43:04 följande:
    Min lille är på förskolan alldeles själv idag, tredje inskolningsdagen. Bara vinkade till mig å gick glatt med fröken som sa att hon skulle ringa mig om det var något..... men men.... snart har det gått 1,5 timmar utan problem.... nog bäst jag som har problem tror jag
    Det brukar ju oftast vara vi mammor som har svårast att släppa taget. Jag kommer att göra allt för att kunna skjuta på dagisstart här för nöffen. Han är ju superliten än!
  • Asereht

Jag har minsann koll på bamba jag med. Fast det är pga högläsning av boken Ettagluttare.

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-11 12:01:26 följande:
    Häromkring betyder det att man tar orimligt lång tid på sig. Eller att man smutsar ned sig t ex när man äter så kan man söla ned tröjan.
    Samma här och jag är uppvuxen i sthlm och utflyttade till sörmland.

Bamba hade jag aldrig hört förren jag läste Ettagluttar boken för barnen. Vi sa matsal och mattanter precis som här.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11