Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

olost = lost. *skakar på huvudet och skyller på att storbusen pratar med mig samtidigt som jag skriver*

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-12 16:20:10 följande:
    Idag kör vi lite sommarnostalgi party här hemma med mamma och systrar -
    blir klyftpotatis i ugn med morötter och paprika (det äter vi i stortsätt varje dag i 2v tid på öland)
    köttfärsbiffar/spätt med soltorkadetomater, fetaost, basilika och sambal (brukar grillas men körs i ugn i kväll. För "ballen" är helt insnöad så vi skippar grillningen)
    stekt (brukar ju oxå grillas självklart) halloumi med honung och pinjenötter
    tzatziki
    tomatsalsa

och marängswiss till efterätt
    så ska vi kolla på sommarbilder, och lite slager. Jag röstade dock för att vi skulle kolla på Tre kronor (inne på säsong 5 nu ) men det röstades ner....
    Låter supergott. Tre Kronor däremot....*fniss*

Jag har just kollat klart på första säsongen av Heroes och älskar den! Men det förstod ju Lindadjo redan för länge sen att jag skulle göra. Dock kunde vi inte se den hon så snällt skickade upp för att vi skulle få titta då vår dvd bara vägrade spela skivorna. Nu äntligen köpte jag säsong ett och jag har suttitt bänkad i tre kvällar i följd nu. Säsong två måste köpas direkt!

Vi ska käka oliv och vitlöksspäckad köttfärslimpa inlindad i bacon med gräddsås idag. Kolhydratsfolket äter potatis till och jag nöjer mig med kokt broccoli.

I will tell and show när biet har landat.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2011-02-12 16:42:07 följande:
    Jag är inte så förtjust alls i Schlagertramset Tungan ute
    Inte jag heller.
  • Asereht

Köksmöblerna kom hem till slut. Ligger fortfarande i bilen dock. Blev sen middag idag. Storbusen är fortfarande utslagen, han piggnade till en stund på dagen och har legat och kollat på tv med mig när han inte dåsat till men nu på kvällen steg febern igen. De andra tre är i varierande pigghetsgrad men nu kände sig maken lite risig med under middagen. Även jag känner mig rejält utschasad så vi gör tidig kväll och tar mys/lördagsgodis imorgon på dagen istället. Så kan det bli, godnatt gott folk. Nalle

• Asereht

Lindadjo - Varför inte klä liggdelen med nytt tyg bara. På så sätt förlorar du ingen stadga eller så. Annars hittar man ju hyfsat billiga liggdelar både på blocket och tradera.

Jag eller vi rättare sagt valde att ta reda på kön när vi fick erbjudandet vid fvp. Dels blev vi för nyfikna och dels så önskade jag liiite mer att det skulle vara en tjej så jag resonerade som så att var det ännu en pojk så skulle jag hinna bearbeta eventuell besvikelse. Fast när vi fick det efterlängtade brevet med svaren och infon så var det mest ett konstaterande och lika glädjande även om wn liten liten del av mig sörjer döttrarna jag inte fick. Nu blir det inga fler försök heller.

• Asereht

Jag vill ge er alla en STOR alla hjärtansdagskram!

Här hemma måste någon kidnappat min oromantiske make och bytt ut honom mot en kopia! När vi kom ner imorse så stod det röda rosor och choklad på köksbordet både till mig och pojkarna. Han hade dessutom ritat ett kort! Jag är fortfarande i chocktillstånd!

Det blev ett helt nytt kök med nya möblerna. De jag köpte då jag flyttade hemifrån för 19 år sen ska få bli besegra och värma oss. Utom stolarna de ska vi spara som extra när vi får middagsgäster.

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2011-02-14 10:48:56 följande:
    Tack Aserath Som ensamstående mamma så kan jag väl säga att min dörr inte direkt blir nedsprungen med beundrare, kort, choklad och blomsterbud. Chokladen är jag dock rätt nöjd att slippa just idag som jag börjat med superbantning inför solresan om 34dagar
    Även om jag är gift så är min man som sagt inte den romantiske typen. Jag blir mer förvånad om han gör något romantiskt än om han inte gör det. Jag måste erkänna att oftast då han gör det så har han pratat med sin mamma som i sin tur påmint honom om bemärkelsedag av något slag.

Jag var ju själv ensamstående med min dotter från graviditeten tills jag träffade maken 8 år senare så jag vet hur det kan vara både på gott och ont.

Själv äter jag bara mörk choklad och mindre ofta om man säger så. Idag tänker jag äta eftersom det bjuds, den chokladkakan kommer nog att räcka ända till kvällen.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-14 09:47:16 följande:

Fröken småland... vad tror du? Finns det hopp?

Eller ska man satsa på nya?

Rent utseendemässigt kan du nog snygga till dem med lite autosol får du bort rost och med en sprättare kan man få bort allt skit som fastnat i hjulen. Själva slitningen på gummit är ju en helt annan sak men du får köra lite och känna efter.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-14 11:10:53 följande:
    Trodde jag visste mer om vagnar än så här . Hur i tusan tar man lös hjulen på vagnen??? Både fram och bak. Jag måste ju ta lös de och tvätta de för att sedan smörja in de. Jag har varit i Adams garage och hittat lite grejer som jag tror gör vagnen gott
    Framhjulens topp (längst upp, svarta toppar som står upp) har liksom piggar runtom som du ska trycka ihop. Sedan drar man rakt ned. Har jag för mig iaf. Det var inte helt lätt.

På insidan av bakhjulen (på chassit) sitter som små ståltrådsöglor. Kläm inhop dem mot varandra så är det bara att dra av bakhjulen. *låtsas att jag inte var tvungen att springa ut i hallen och dubbelkolla*

P:S Ett sånt där bygelskydd syr du ju lätt själv eller hur och vill du ha virkat/stickat så vet du vart jag finns.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 10:56:27 följande:
    hur går det?
    Asereht skrev 2011-02-14 10:31:27 följande:
    Lindadjo - Varför inte klä liggdelen med nytt tyg bara. På så sätt förlorar du ingen stadga eller så. Annars hittar man ju hyfsat billiga liggdelar både på blocket och tradera.

Jag eller vi rättare sagt valde att ta reda på kön när vi fick erbjudandet vid fvp. Dels blev vi för nyfikna och dels så önskade jag liiite mer att det skulle vara en tjej så jag resonerade som så att var det ännu en pojk så skulle jag hinna bearbeta eventuell besvikelse. Fast när vi fick det efterlängtade brevet med svaren och infon så var det mest ett konstaterande och lika glädjande även om wn liten liten del av mig sörjer döttrarna jag inte fick. Nu blir det inga fler försök heller.
    om du "bara" fått jäntor.... tror du du hade sörjt sönerna du inte fick då ?Oj heja Ase-make! Se o lär - jag fick ett gratis sms men men...Jag har köpt lakrits pipor till honom
    Absolut!  Jag vill ha blandad kompott även om jag också nöjer mig med vad jag får. 
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11