Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lexis - Välkommen i tråden och grattis till lillkillen! {#emotions_dlg.flower}

Jag trodde jag var extrem som inte upptäckte att jag var gravid förren i v 19 med första barnet. Var också på ungdomsmottagninen, hade blödningar osv då. Lite av en chock men jag kan tänka dig att din blev större. Jag hade ju iaf halva graviditeten på mig att landa.

Och nej, jag var inte heller så stor då, men sen gick det fort. Jag var rätt stor på slutet.  Efterföljande graviditeter har jag blivit stor rätt fort.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-14 11:22:07 följande:
    Ett virkat har jag ju redan bestämt mig för långt innnan jag blev gravid Tack.
    Framhjulen fick jag precis lös, det var inte så enkelt nä, men är nog lätta att få på igen.

Ska se om jag får till bakhjulen nu med.
    Tack för hjälpen! Vad skulle jag gör utan er? Hjärta
    När jag satte på snöhjulen första gången fick jag bara i dem till hälften så det kan vara svårt att få dit. När de väl var där fick jag inte av dem, jag fick regelrätt panik faktiskt! Fick vänta till maken kom hem och tom han hade problem. Nu är siliconspray min bästa vän även vid sådana tillfällen.

Man ska inte använda 556 eller andra liknande medel på plast dock så det är silicon som gäller. Andra fettande/fettlösande medel torkar ut plasten. 556 använder man för att rengöra verktyg så det har jag fått lära mig av maken och svågern att det är totalt no no när det gäller smörjning då det ger korttidseffekt smörjningsmässigt men torkar ut på sikt. För plast är det rena döden. Lite allmän info bara när jag ändå håller på.

Fråga på annars, jag har ju min frog här så att jag kan kolla om det är något speciellt.

När det gäller att sy så kan du ju lika gärna slakta den fula frogsuffletten och sy ny efter den men vill du kunna ha köpta camsuffletter så ska du ha camfästen. De är superlätta att byta, bar att dra av och trycka på. OM du slaktar frogsuffletten så ritar du av delarna till mig eller hur.  

Jag har mönsterdelar till camsufflett och jag hoppas du såg länken till Mamma på vifts braiga sömnadsbeskrivning som jag postade åt dig i veckan. Jag har även mönster till sitsöverdrag tror jag.

Du kan ha camvarukorg på froggen utan problem, jag har det nu. Den är dessutom lite större volymmässigt så man får plats med mer grejor (vem kan motstå extra packutrymme?).

Någon av mina små "änglar" har släppt ut luftern ur ett av bakhjulen och jag får inte pumpen att funka fast det är en bugaboopump. Får inte in luft öht. *grinig* Blir till att ta med till stan och fylla på luft. Måste komma ihåg att skicka med bakhjulen med maken när han ska handla. Man kanske borde skaffa punkterinsgfria men det tar lite imot att fixa något som funkar.

Märks det att jag inte har något bättre för mig just nu?
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 11:27:53 följande:
    jo det förstår jag

Oj visste inte att D var "hemlig" till v 19, spännande!

Får man äta kolasås direkt på sked med ursäkt att den faktiskt redan har gått ut i datum och faktiskt måste gå åt...??!
    Absolut, det går även att hälla den direkt i munnen. *vet*

Jo dottern var rätt hemlig av sig. *s* Det absolut bästa är att jag åt piller som det visade sig att ungdomsmottagningen skrev ut åt mig då jag redan var gravid! Så jag hade liksom ingen anledning att tro att jag var gravid. Så kan det bli.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2011-02-14 11:48:10 följande:
    Jag har hittat autosol, siliconspray och universalfett...
    Men först har jag misshandlat alla chassidelar i duschen, med svamp och grönsåpa! Den är ren nu iallafall, det var jäkligt mycket skit överallt. Nu ska det smörjas och ställas undan för framtiden.

Aha, så bra att det funkar med några camklädeldelar iallafall.... men vart postade du sömnadsbeskrivningen och det? Har inte sett

Ja, jag har ingen anledning att spara min frogsufflett, så den kan gott och väl bli mönster till nya Jag skickar åt dig, så fort jag fått till det. Lovar!
    Du kan ha cambasen direkt på frogchassit, jag har ju bilder på min frog med klarblå camklädsel i mitt galleri. Funkar utmärkt. Varukorgen passar är bara lite större volymmässigt, liggdelen passar utmärkt, blir liiite vågig i tyget längst upp eller längst ned beroende på hur man spänner. Syns knappt tycker jag även om vissa anser att det är fult. Camsuffletter kan du ju som sagt ha om du byter fästena. Även sittdelstoppar passar utmärkt.

Postade länken i tråden förra veckan men gör det igen då det är en väldigt bra att ha grej.

mammapavift-lillagroda.blogspot.com/2010/11/lordagsgodis-hur-du-syr-en-egen.html
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2011-02-14 12:29:32 följande:
    Jag tror jag chockar er alla men främst mig själv... jag FICK blommor... Jag börjar kanske inse att jag ska se mig som lite bortskämd om detta fortsätter... blommor del av resa till Fuentaventura osv osv Hur gick detta till????
    ooooh, nice!
  • Asereht
    http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpifftdr.jpg

Så här såg det ut i köket imorse, minus chokladen som redan avlägsnats. Glittret vid barnstolen var format som ett hjärta, någon av grabbarna drog i det. *s*

Gillar mina "nya" möbler.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 13:48:16 följande:
    Fint kök Asereht! Häftigt att hitta så klockrena möbler begagnat Kavat: Tur!!!
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~

Ja supertur! Jag är väldigt nöjd. Bordet är väldigt rejält och även om damen ifråga sa att de hade sina skavanker så ser det som nytt ut om vi jämför med köksbordet vi hade innan som jag köpte när jag flyttade hemifrån för 19 år sedan. Fint blev det, nu måste jag skaffa en trevlig vaxduk för barnen kan ju inte sitta och rita/måla så fina bordet blir fläckigt!
  • Asereht
    Lexis skrev 2011-02-14 15:15:39 följande:
    Måste tacka er alla igen för alla gratulationer!

Jaha idag är det alla hjärtansdag då, ser att flera av er blivit överraskade
    Själv vaknade man med en glad bebis på bröstet och en underbar sambo kom in med frukost på sängen, han gav mig ett presentkort på H&M för 1000kr och sen väntas det myskväll!

Vad har ni gett era män? Eller ni som är ensamstående ger ni era barn nånting?
    Själv gav jag honom nya xbox spel haha romantisk som man är!
    Normalt sett så ger vi ingenting, möjligtvis fikar vi tillsammans efter middagen men that´s it. Men maken kände sig tydligen romantisk och gjorde sig till med blommor och choklad. Vi ger inte ens presenter på födelsedagar, vi brukar istället göra något tillsammans som att gå ut och äta, gå på bio eller dyl.
  • Asereht

Bvc tycker ju att nöffen är lite för smal men inte ser han så himla spinkig ut ändå? Han är ju ingen tungviktare men mager är han ju inte heller. Hans vikt matchar hans längd om man säger så.

Bilderna ska gå att klicka på om man vill se ursprunglig strl.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpfoquxt.jpg      http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpjxa7nl.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpigoilw.jpg

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11