Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Äh, bidde inget klickbart men det blev ju bra ändå.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Jag tycker ju självklart själv att nöffen ser perfekt ut.

Och han är frisk (sånär som på en förkylning då) och äter och växer gör han ju också. Men bvc har ju sina kurvor. *suck*

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 15:22:18 följande:
    *gillar ases kök och man* du vilken snygg lampa!!!
    Fröken Småland skrev 2011-02-14 13:47:28 följande:
    Lindadjo: Jag postade en sufflett och sittdelsöverdrag till dig förra veckan. Inte fått någon avisering?
    *grön av avund* vad vad vad???
    Jodå det duger, både köket och mannen. Fast köket är lite litet men det funkar. Lampan är trevlig, en sk skomakarlampa köpt på IKEA. De "riktiga" i koppar eller mässing är ju strået snyggare men IKEA är med budgetvänligt.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-14 16:06:13 följande:
    jo marinblå måste va snygg till gamla klarblå? tänkte på det här om dagen... snyggare en svart enligt mig.
    Jag tycker det är snyggt med röd eller orange till, precis som med topset. Kan tom tänka mig gul.
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-02-14 16:07:44 följande:
    Men vad tycker de att du ska göra? Mår han bra i övrigt och sover som han ska? Inga eksem, utslag, bajset ok osv s så är det väl bara sådan han är. Petit och perfekt?
    Det har inte sagt något om åtgärder bara att vi ska ha lite tätare kontroller eftersom han dragits ut på längden sas. Han var knubbigare som ny och till 6 mån ungefär. När han väl började röra sig blev han smalare. Han växer ju både längd och viktmässigt, äter normalt och har inga allergier så vitt vi vet. Inget vi reagerat på iaf förutom att han som alla mina barn är torr i huden.

De tycker att jag ska försöka ge honom gröt och välling. Han hatar gröt och är inte intresserad av välling så vad gära? Jag är inte orolig, jag blir bara lite trött på de där kurvorna. Alla mina barn har ju varit petit om man säger så, de har växt mer på längden än på bredden efter att de blivit rörliga.
  • Asereht
    Lexis skrev 2011-02-14 16:22:42 följande:
    Nu när vi ändå pratar om vikt och sånt. Jag tycker E ser så stor ut för att bli 2mån?
    Han föddes 22dec o vägde 3900. Nu vägen han kring 5kg.
    Tycker han ser så stor ut jämfört med andra bebisar i hans ålder.

Sicken sötis! och vilket hår! Kyss
  • Asereht

Lexis - Min numer "smale" pöjk var 3885 g tung och 50 cm lång när han föddes. När han var 2 mån vägde han 5,6 kg.   Då låg han lite över kurvan, nu ligger han lite under. Men så har alla mina fem varit, de växer mer på längden än på bredden efter 6 mån.

• Asereht

Betalade just ett par traderaauktioner och mailade till säljare att jag gjort så. Fick svar av en direkt att hon skickat paketet igår, innan jag betalat alltså! Modigt! Skulle inte jag gjort, men så var hon ny också.

Ekorren - Det kommer snart ett paket med lite användbart, har lite grejs kvar att gå igenom bara så att jag inte missar något.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11