Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Ursäkta spamningen Men måste visa denna bilden på min Emmaljunga från 08 och den från 70 talet med tvillingarna i var sin. (ej mina tvillingar)
  • Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-10 20:22:51 följande:
    Pinsamhetsfaktor 100: Kavat var här förbi en sväng i eftermiddags för att köpa en filt av mig. Tror ni inte hund-Demon BET henne i handen!!? Alltså, jag höll på att skämmas ihjäl och det var sååå nära *måttar mellan tummen och pekfingret* att han åkte direkt till veterinären. Skrikandes Så här kan man ju inte ha det.
    Oj, de är värkligen mardrömmen för mig att de ska hända någon med Dizel. Han har nafsa för, men aldrig bitit. Men jag har de i huvudet att kan han naffsa så kan han bita.. Och hur ska man reagera då?? De e värkligen mardrömmen. Tänker på er, och tror ni kommer fram till rätt beslut i slutändan va de än blir.
  • Nemia noj

Fi sjutton vilken värme, har tynat staket i fm, och sen flytta vi 2 års hingsten och 1 års hingsten till sommarhagen, så mim medryttare har lite närmare nu när hon börjat arbeta med 2 åringen, tog minst 30 min i gassande sol att få på hulliganerna på släpet.. Största felet i tiden, var nog för 2 åringen gick på direkt vid första försöket,men när medryttaren huka sig under frambomen för att komma undan, då huka han oxå under bomen o där stod han... Så vi fick backa tillbaks han för att få loss han och då gick han såklart ut istället, sen ville han inte in igen. De var liksom inte lika roligt när man visste vad som fanns där inne.
    Min tanke var då att lasta 1 åringen först, han brukar vara lätt han med, men gud va han stod på bakbenen och hoppa runt. Kämpa en lång stund innan jag kom på tanken att han har ju faktiskt aldrig vart lastat bakifrån, utan alltid lastad i front utlastningen (shettis) så jag öppna där och ombord gick han som han aldrig gjort annat. Sen gick allt smidigt fram, 2 åringen gick på när 1 åringen var på, sen åka 5 min bort i sammhället o knuffa av dom igen, in i hagen och nu går dom där

Så för en halvtimma sen traska jag o barnen ner i träsket och doppa oss, så sjönt. Så nu sover faktiskt lill grodan och dom två stora leker.

• Nemia noj

Här e en till med ledproblem, har gått vid läkare i 3 år nu utan svar o resultat. Sista läkaren jag träffa påstod att de var normalt att unga tjejer mellan 18-26 år hade ledvärk, de hade med för lite ledvätska att göra. ... Känns inte som de var ett ok svar enligt mig, men o andra sidan e jag bara 26 i ett år till - 2 mån, så sen kan hon ju inte skylla på de när jag kommer tillbaka.
    Kan inte sova klokt o vaknar alltid med försvagad kännsel på morgonen, kan knappt lyfta telefonen från nattysbordet. O så värken på de..
    Men samma här, de känns helt klart lite bättre på sommaren än vintern. Mulet o regningt e värre än solsken.

Är det någon som ska invadera medeltidsveckan i visby i år?

• Nemia noj
    Asereht skrev 2010-07-13 13:12:37 följande:
    Jag har just kommit fram till att jag/vi behöver en enkel syskonvagn. Drömmer

Saken är den att i höst kommer jag vara hemma med bara minibusen och nöffe. Jag vill kunna komma ut och motionsgå på förmiddagarna när stor och mellan är i skolan. Men mini är sådär intresserad av att gå i lite högre tempo men vagn skulle han nog gå med på att sitta i bara för att han får.

Så vi behöver en syskonvagn så att jag kan motionera. Eg skulle jag vilja ha en P&T men det är lite overkill så jag tänkte typ en Duette, kimi/rio eller liknande. Visst är det en bra idé!
    Du kan få köpa vår. Den är inte det finaste modernaste tyg, typ marin med nallar eller va de e, men den e hel,fungerande och inte solblekt. Suflett, kromat chassi, 90 tals vita hjul. Öglor för selar. Helt ryggstöd, fullt liggläge. Ej vändbar.
  • Nemia noj

Ja men visst de e samma här, dom har tagit prover på de mesta. Dock utreddes jag för B12 sjukdom under graviditeten för dom värdena var värdelösa, o de kunde ge ledvärk.. Men va då ja har knapra dom burkarna piller jag behövde, fått ok stämpel i pannan och har ännu ont i lederna... ?
    Nej man skulle kanske sammla ihop ett gäng o söka samtidigt, alla som inte fått diagnos och som är i olika åldrar o inte bara 26 liksom, så kunde ju sjukhusen få arbeta lite påriktigt.

• Nemia noj

Jag tror de e en dubbel kimi eller dubble trubbel va dom heter. De e den med rak suflett utan suflett spännare.

• Nemia noj

Ser ut som vagnen på bilden fast den är marinblå med typ nallar, och Hjulen är inte luft som på denna utan dom vanliga 90 tals hjulen vita. Annars samma modell

a mod
  • Nemia noj
    Asereht skrev 2010-07-13 14:40:39 följande:
    Kimmin har sufflettspännare, Rio inte. Rion är kimmins efterföljare. Undersökte det noga när jag hittade min. *s*
    Ahh man lär sig nått nytt varje dag
  • Nemia noj
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-13 17:44:26 följande:
    Ser att ni pratar ledvärk. Min uppstod första gången när jag fick en "överdos" och allergisk reaktion på Kåvepenin. Sedan har jag haft ont i stort sett i varenda led, från bäckenet och ut till finger- och tåleder. Jag har passerat 26 med 7 år nu och har fortfarande lika ont. Bättre på sommaren och i värme, men det är ingen garanti alls. Vid stress blommar värken ut för fullt, oavsett temperatur. Nu fick jag ju Behepan och Folacin mot b-vitaminbrist (som KAN vara en orsak till värken) men ont har jag ändå, även om svaghetskänslan i musklerna försvunnit/blivit bättre.

Jag blev då inte bättre när jag var gravid. Det var första tecknet på att jag var gravid; jag fick en sån Demon värk i ländryggen och bäckenet.

Nemia: Tyckte du sa att du inte hade någon dubbelvagn när jag frågade för några dagar sedan.. Oskyldig Flört

Nej, nu ska jag gå och fylla på vattenflaskan för 50:e gången idag och se till att även småsorkarna får lite vätska i sig.
    aah missförstod dig nog du prata om en baby syskon jogger då samtidigt, så trodde du undra om jag hade någon syskon jogger Skäms  Jo jag har en sådan ovan Rio tvillingvagn om dom nu heter så. TROR jag har en marinblå Dubbel Kimi oxå, men de kan jag inget lova förrens jag kikat
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11