• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Maken fyller år idag så nu har jag och lilleman varit och shoppat present medans dottern var på dagis. Jag var ute i tid i lördags, men hittade inget snyggt då.

Det är ju helt underbart väder ute {#lang_emotions_sunny}, men nu ska jag laga lite god mat tänkte jag.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-07 11:01:16 följande:
    Kavat:   Är ett Frogchassi intressant för dig? Kolla om det går att köpa loss på "köp nu". Jag skall till de trakterna imorgon... www.tradera.com/Chassi-till-Bugaboo-auktion_3...
    Ooo, fast egentligen vill jag ju ha hjulen och sits också så jag kan ha dubbelt.. Men tack!
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-04-07 16:56:02 följande:
    lurvarna med?
    Jag skulle sagt normala i stl. Men tänk på att bebis -92 inte har tumhål och att barn -92 har tumhål. Iaf var det så förra året. Blir lite skillnad, men jag köpte en stl för stor och så vek jag ärmen förra året, så nu sitter de bra detta året. Dottern är 105 cm smalis och har 104, sonen är 91 cm? rund och har 98, och de funkade i höstas också.
  • Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-04-08 18:08:23 följande:
    Ser nu om tvålönskan men jag ska kolla om jag har en hemma... Jag kommer direkt efter dagislämningen... är där runt 8:30 eller strax därefter så jag kommer då ringa Fr S och ställa mig med er och hoppas ni har en bra placering
    Och jag då?
    Föresten tens och foglossningsbälte.. Pliiiiis!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-08 18:10:53 följande:
    Zasata: Jag, Angel Gbg och Passau lär ju vara där när det öppnar ungefär. Sen antar jag att Kavat och Ekorren kommer också, men det har ju varit lite osäkert kring Ekorrens resa. Shit, vi blir ju sex stycken om allt vill sig väl
    Ja, jag får ta med mig barnen och Ekorren kommer vid ett eller något i natt, så vi kommer när vi kommer. Barnen vaknar ju ändå när de gör, så vi får helt enkelt se när vi kommer. Jag har ju allas mobilnr så de bör inte vara några problem att få tag i er.
  • Kavat

Lokatt, skoj med ny kompis till dottern! Hoppas det gick bra!

Asereht (och Lokatt) superfint smycke och vad härligt med lyxmiddag!

Ni som jag träffade, himla trevligt att ses.
    Synd att jag missade passau. Och Zasata försvann ju för snabbt!

Fröken Småland, jag hittade inga russin! Men det blev ju annat.

Och sen är jag såååååå sugen på en Bee och ny stådbräda och en dyna!!

• Kavat
    passau skrev 2010-04-10 19:50:34 följande:
    ni med allergiska barn... åt en bit schweizernöt-choklad, en stund senare stoppade jag M´s nappflaska mellan läpparna då jag höll på att tappa henne... hur lång tid tar d innan reaktion om d skulle bli andningsbesvär? *korkad sjuksköterska som inte gillar att vara ensam med sjuka barn* utslag å annat skiter jag i... bara andningen... ingen annan i familjen/släkten är allergisk mot något... och jag har ätit nötter och gullat rätt mkt med henne innan...
    Skulle hon sluta andas så brukar det hända inom 15 min typ.
  • Kavat

Angel, ringer dig efter att vi har ätit. Guuu, vad skönt jag sov. Slocknade i över 2 timmar. Välbehövligt efter att ränt runt med Ekorren.

Asereht, jag har också mönster. Gör precis som Lindadjo skrev. Hojta om jag ska skicka. Föresten så tror jag det finns på nätet.
    Sådana här: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm&set=lp
    Jag sydde några olika varianter. De med fleecebaksida var skönast tror jag. Hade även sådant där tunnt plast lakan från Ikea som känns som tyg, men det blev väldigt fult på baksidan.. Om man bryr sig.
    Vet inte om det var samma som jag hade men, här finns: skogskajsa.blogspot.com/2008/08/haklappsmnster.html

Fröken Småland, det lät som det gick bra! Hejja!!! *väntar på resultatet*

• Kavat
    Kavat skrev 2010-04-11 12:35:02 följande:
    Angel, ringer dig efter att vi har ätit. Guuu, vad skönt jag sov. Slocknade i över 2 timmar. Välbehövligt efter att ränt runt med Ekorren. Asereht, jag har också mönster. Gör precis som Lindadjo skrev. Hojta om jag ska skicka. Föresten så tror jag det finns på nätet. Sådana här: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=47056&se... Jag sydde några olika varianter. De med fleecebaksida var skönast tror jag. Hade även sådant där tunnt plast lakan från Ikea som känns som tyg, men det blev väldigt fult på baksidan.. Om man bryr sig. Vet inte om det var samma som jag hade men, här finns: skogskajsa.blogspot.com/2008/08/haklappsmnste... Fröken Småland, det lät som det gick bra! Hejja!!! *väntar på resultatet*
    Nej, det var inte rätt haklappsmönster, snyggare med lite "fluff", dvs mindre baksida! Återkommer!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11