Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Jag räknar med att någon av er vill sälja era fina bugaboos om ett år eller så Om det nu skulle ta sig här någon av de närmsta månaderna....

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-08-20 10:41:37 följande:
    den här va ju så röd och fin så jag kanske inte kan låta bli, men det är en gecko.... vad säger ni proffs?
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko___besa...

Och, igår va jag upp på gynakuten, trodde jag kanske dratt på mig en infektion eller liknande, men allt såg så bra ut. Fick en liten skymt av den lilla räkan (läkan som T hade sagt, vi funderar om vi har lite asiatiskt blod i ådrorna hör hemma för R´n har helt fallit bort.)  Jag beräknades till v10-2, och den hade ett pickande litet hjärta, 2 armar, 2 ben och levde rövare och sprattlade runt, härlig syn!
    Grattis!!!! {#emotions_dlg.flower} Så pass långt gången härligt!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Fick stoff och stil katalogen igår.... sitter och suktar som vanligt, så mycket fiiiint.... och vilken sylust jag får Någon annan som fått den?

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Asereht, roligt med fyndpriser! Jag har bara handlat till IKKE fyndpriser på meandi... hoppsan...

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

På tal om vinterkläder... någon som vet några bra täckbyxor som finns i storlek 116? Jag fick ju tag i vinterregnjackor på Gneis-rean i somras, men byxorna var slut. Tänkte om det finns några BRA som inte kostar skjortan?

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-08-21 18:35:57 följande:
    Lindajo- vad shoppades för Me and i? Jag har träff här på fredag med pastasallad
    Mmmm....
    Till mig själv : Velourtunikan med dragonfly och spetsar (underbar) Och den tunna grå cardigan.

Ungarna fick : Velourbyxor med fickor i mörk lime, gråblå canvasbyxor, stars and space-tröjan och diggies i lime. och så 3-pack sockar
    Köper bara en av varje så klart, och så får de dela

Asereht: Tack för tipset om Didrikson, jag ska spana in det. Det är intersport som säljer de väl?

Nu är Zebbe och pappan ute i svamskogen, jag och Daniel är ensamma hemma. Han sitter uppe och spelar tv-spel.. och jag borde väl egentligen hänga tvätt... men jag skulle bara komma in och ställa en lite fråga till er.
    Jag undrar hur man ska kunna bo hemma hos någon i 10 dagar, någon som gärna vill ta en drink typ varje kväll. Hur ska man undvika att dricka under dessa 10 dagarna utan att de märker det? Ska man ta drinken, sippa på den på låssas och hälla ut den i blomman eller? 
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-08-22 14:05:04 följande:
    Kom det ingen mens? Drömmer
    Jag har tagit glaset och låtsats dricka och bytt glas med maken då och då, men det förutsätter att man dricker samma.
    Har även hällt ut och spätt med nästan bara vatten, funkar om det är ofärgat/mycket färg/färgade glas. Alternativt blndat drinken själv eller låtit maken göra det.
    Eller huvudvärk, pencillin...
    Nej, den har inte kommit än. Var väntad mellan onsdag och fredag, så det är klart man börjar undra. Men jag kunde inte hålla mig, tog ett test och jag är tyvärr inte gravid. Lite besviken, men jaja... då behöver jag inte fundera mer på det just nu iallafall.

Dricker aldrig här hemma, så jag tycker det är jobbigt när det ska bjudas drinkar hela tiden. Inte för att de är starka, men ändå . Jag kan nästan klassas som nykterist, fast tar gärna vin till maten om det är nånting speciellt så helt nykterist är jag ju inte.
    Kavat skrev 2010-08-22 14:05:48 följande:
    Sugen på velourtunikan. Hjärta
    Mmmmm.... jag tyckte den var fin på bild. Jag hade privatvisning hemma hos säljaren, för jag kan inte ha någon träff just nu när vårat hus ligger i ruiner , så jag fick prova den, och blev såld direkt. Den är så himla söt, och sköööön!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-08-22 12:13:53 följande:
    Nöffe vägrar gröt! Det gick bra första veckan men den här veckan så har det varit nobben. Han vill inte öppna munnen, lurar man i honom den så gör han äckelgrimaser och har munnen på vid gavel och lutar sig framåt så det rinner ut igen. Samma visa varje dag.

Igår gav vi majs/potatispuré och det gick betydligt bättre.
    Jobbigt det där med mat
    Jag har ju haft en av varje vad gäller det, har fortfarande det. Fast jag måste säga att Daniel just nu äter RIKTIGT bra! Vi slutade helt med vällingen i våras, och det gjorde susen för hans aptit. OM det nu var det, eller om det bara är för att han börjar bli större och därför äter bättre? Vet ej.

Jag var ju så himla noga när Daniel skulle börja äta, det skulle hellst vara hemmagjort, och nyttigt, inga söta grejer osv... Och han ville inget ha. Med lillebror var vi inte alls lika noga, köpesmat, och fruktpuréer, sån där söt köpesbabygröt med extra fruktpure i, till och med glass fick han smaka när han bara var 4 månader .
    Ibland undrar jag om det är därför han har haft så mycket bättre aptit? Han har ju iofs en svaghet för sötsaker nu, men fullkomligt älskar havregrynsgröt. Bland det första han säger när han vaknar och kommer till våran säng på mornarna är  : "Mamma, ja ää hungig. Ja vill ha gjööt. De e sool nu, kliv upp å jöör gjöt åt mej".
    Sen behöver det inte vara sol ute, men det är hans sätt att säga att det är morgon

Vet inte vad jag håller på skriva om här nu... bara svamlar en massa...
    Du får föresten inte sälja din bugaboo sen när du använt den klart, till någon annan än mig Jag har ju haft dina gamla vagnar förr så jag kan väl lika väl fortsätta med det. OM jag nu någongång blir gravid, men än har jag iallafall inte gett upp. Det har ju bara gått 5 månader
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11