K*B*N, pratar del 11
Gjorde du din första suflett i fleece? Trodde den var i bomullstyg.

Nu har jag ritat, klippt, sytt och korrigerat. Nu tror jag att jag fått till en hyfsad grund för att kunna sy en sufflett jag tycker sitter ok.
Har också upptäckt det mycket fiffiga quiltningsverktyget som är super när man ska sy breda kanaler.
Lexis - Bor du i Sthlm? Det brukar finnas unga mammor grupper runt om stan. Det fanns redan på min tid. . Då får man träffa lite mer jämnårigt folk som också har barn. På öf varierar både ålder på barn och föräldrar.
Jag hade velat sy en sufflett nu när jag modifierat mönstret men barnen är i luven på varandra och själv fick jag världens magpaj plötsligt. Blir till att lägga sig på soffan en stund, får se om snornöffen vill joina mig. Maken är på kurs inne i Sthlm så han kommer sent. Så typiskt när man inte mår så kul.
Hoppas åtminstone en av grabbarna är feberfri ikväll för lite lugn när de är i skolan hade inte varit fel.
Sitter och fnular på vilket tyg jag ska ge mig på, det får inte vara absoluta favoriten ifall jag måste korrigera mönstret lite mer men det ska vara något snyggt. *s*