Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2011-02-16 13:22:03 följande:
    Jag tycker bestämt du ska spara regnbågstyget till mig. Näää, det var helt underbart!!!! Hjärta

Måste även säga att jag ler och njuter varje gång jag ser litens fiiiiiiina filt, den är så underbart fin!
    Färgerna gör allt. Det är en riktig gladfilt. Vill han ha mössor förresten? Jag har några fina som växts ur.

Det mesta i tygväg jag har liggande som inte kommer från mor/mormor är sånt som är köpt på Tradera. Lite är retro men det mesta är nyproduktion. Jag köper gardiner, dukar mm och slaktar om jag gillar tyget. Det blå som ska bli utsidan har jag även i rött men då är vågen grön. Älskar det tyget och ska göra en dyna till happyn av det.

Jag håller på att sticka pulsvärmare i regnbågsgarn också.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Kavat skrev 2011-02-16 13:03:56 följande:
    Föresten är det väldigt synd om Zas. Så det finns lite anledningar till att hon inte har varit så aktiv det senaste bad hon mig hälsa. Så en stor kram till dig  Z Hjärta
    Förstår det, inte lätt när småttarna blir sjuka och reagerar illa på födoämnen och man inte vet rktigt vad som är boven i dramat. Inte kul när det gäller en själv heller och tyvärr så är det ännu svårare att få respons hos sjukvården när det är man själv som vuxen som har problem. Man klassas gärna ut som hypokondriker. Det tog tid för mig innan någon tog min knöl på allvar och det visade sig ju vara allvar ordentligt även om det var övergående.

Hälsa Z.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 14:15:37 följande:

Livet på en pinne !!!
    *ha ha* Den serien var ju dålig redan när den gick! Fast det kanske är jag som är gammal och grå som inte pallar svenska såpor utan att skämmas livet ur mig.

Jag har fortfarande inte bestämt mig angående innertyget! Vet inte vad jag tycker riktigt. Frågan är om inte det regnbågsrandiga är snyggare ihop med rött.

Jag har sånt där rött flodhästtyg från ikea också, det kanske vore kul inuti den blå...eller det röda med blommor men det är också ganska kraftigt i kvaliteten så frågan är om suffletten blir för hård då. *gah* det är tur att jag inte jobbar med design för jag skulle sitta i dagar med bara matchningen.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 14:25:50 följande:
    då röstar jag för det röda med flodisar !!!

Inte dizza min nya hobby!!!!
    Jag kör Heroes och Mediumboxar jag.
  • Asereht

Det blev det regnbågsfärade iaf till slut. Mest för att jag fick en annan idé om det röda. Flodhästarna blev lite för mkt.  Det blev precis så mkt kvar av innertyget för att göra en matchande dyna.

Har redan klippt till en bit för dyna av det blå då kom jag på att det som blev kvar skulle bli väldigt välmatchade gardiner i vårt kök. Hur sjukt är inte det då att ha samma tyg på köksgardiner och sufflett på vagnen, är man barnvagnsnörd eller är man!

Nu måste jag pausa för nöffen är gnällig.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php7pcavj.jpg

Observera det blommiga tyget längre bort på bordet. det är en klänning min mormor hade på 70-talet. Jätteläcker, ska nog också få bli en sufflett och kanske en väska. Dottern var sugen på en väska/kasse i det tyget.

• Asereht

Är det någon som är intresserad av att göra en medlemsgrupp av tråden? På så sätt så kan endast medlemmar skriva och vi kan vara lite mer öppna. Nu finns ju funktionen iaf.

• Asereht
    Kavat skrev 2011-02-16 18:04:49 följande:
    Oooo, det skulle jag behöva, regnbågsfärgade pulsvärmare *to die for*

Föresten passade någon av bh:arna?
    Ja, två av dem funkar fint en var lite tight men det ger sig nog med tiden. Kanon, tack igen!
    Kavat skrev 2011-02-16 18:05:30 följande:
    Ja, gör!
    Jag kan göra en så får vi se hur det går. Jag gillar funktionen iaf att ha kontroll över vilka som läser.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-16 18:19:47 följande:
    Just det, Asereht: Jag hade röstat på regnbågstyget så jag tycker att du gjorde ett bra val. De där medlemsgrupperna gör mig förvirrad, men kör i vind.
    Medlemsgrupperna fungerar vad jag förstår precis som vår tråd förutom att vi kan bestämma vilka som får vara med och inte. Då slipper man tex sånt som hände Nemia för ett tag sedan. Man kan också vara oanonym utan att det syns utåt då gruppen är sluten. Dryfta sådant som man itne vill att vem som helst ska kunna läsa alltså.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-16 18:31:01 följande:
    Jo, jag vet hur de funkar så.. Jag är med i en för oss som ska ha bebis i juni. Det är bara att alla skriver i båda trådarna + att de öppnar sidotrådar så jag hänger inte med.
    Ah, jag skulle nog personligen föredra att man använder gruppen som den här tråden fast man kan vara personligare. Det var det jag ansåg var vitsen, man kan använda namn, visa bilder man kanske inte skulle visat publikt osv.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11