Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Åh bf snart! Känns som igår då jag bara väntade och väntade och nu trippar min lilla bebis omkring. Han har precis börjat gå och trippar omkring här och ser ut som en lätt berusad rumpnisse.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-03-16 14:50:12 följande:
    belöpa?
    O berätta mer om novan, vad är det?
    Asereht skrev 2011-03-16 14:27:26 följande:
    Åh bf snart! Känns som igår då jag bara väntade och väntade och nu trippar min lilla bebis omkring. Han har precis börjat gå och trippar omkring här och ser ut som en lätt berusad rumpnisse.
    Ifånska såkalrt för mellanmål av någon underlig anledning. *s* Den där fånen ahr mycket konstigheter för sig, jag föredrar nog mina felstavningar.

En vanlig standard nova bara som jag köpte för att sälja med min liggdel och en annan klädsel. Ingen kul färg utan helsvart bara men det får duga. Förhoppningsvis får jag den såld så att jag blir av med liggdelen.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-03-16 15:05:37 följande:
    du är en riktig affärskvinna Skål

tycker att belöpa lät välldans spännande annars... vad blev det för mellis
    Mellis blev två pones (lchf scones) med smör, några skivor chorizosalami och lite tärnad ost. Nu är jag mätt.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2011-03-24 11:09:59 följande:
    Äsch då, bara 30 % rätt på min gissning.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!

Med din teori bord ejag kalla mig "tema".
  • Asereht

Mitt första husdjur var en blå undulat som hette Kompis. Han var skitelak och bet mig jämt, jag har bildbevis! Jag var typ 4 och lite lätt dramatisk tror jag.

• Asereht

Hej och välkommen i tråden AnPa!

Känner igen ditt nick också från buggatråden. Jag har en liten A som är född 4:e feb 2010. Förutom A har jag en tjej i övre tonåren och tre killar som är 8, 6 och 5 år gamla.

Jag har länge haft ett gott öga till barnvagnar och gillat att byta och fixa med dem. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån men jag började min karriär redan på 90-talet då jag fick första barnet. Nu är jag uppe i närmare 40 vagnar, har inte uppdaterat listan i galleriet på ett tag. Kanske skulle göra det.

När jag syr dynor så använder jag tunn skumgummi. Tror den ligger på 0,5- 1 cm tjock. Jag köper oftast färdigklippta bitar på Åhléns här i stan men jag vet att tex Jysk och tygaffärer brukar ha hobbyskum i olika tjocklek. Det går också bra att använda plattvadd. Orsaken till att jag använder tunnare skumgummi är för att det är lätt att hantera och lätt att sy i. En del maskiner klarar inte att hantera tjockare skumgummi.

• Asereht
    AnPa skrev 2011-04-01 14:40:56 följande:
    Asereht: Tack! :) Jag tror att jag känner igen dig från AFF, fast då när jag var gravid ;) Jag hängde i marsgruppen där och tjuvläste lite i februari-gruppen ;) känner mig som rena nybörjaren när jag läser om din "karriär", å andra sidan år ju V vår första. Måste bli fler barn (hur ska jag annars kunna fortsätta med att byta vagnar? :D). Tack för att du tog dig tid att tipsa om skummgummit! Fick lite tankehjälp av min mormor igår och hon trodde att man kunde sy knapphål (fast större då) för selen, gör du så eller har du något proffstips? ;) sen undrar jag varför man syr dynorna rundade upptill? Alltså som ett nyckelhål typ.
    Hålen för selen gör du antingen som knapphål vilket blir snyggast om man kan det annars kan man klippa hålen och sicksacka dem. Det funkar det med men blir inte lika snyggt kantat då.

Vilken form man gör på dynan är ju en smaksak. Det är populärt att sy dynorna som OTH:dynorna tex men man kan lika gärna bara måtta i sittdelen på den vagn man har och göra en rektangulär dyna. Jag gör med rundade kanter upptill för att jag tycker det är fint.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-04-01 15:11:46 följande:
    Klippt från en blogg:

"Är det någon som är sugen på en ny talangjakt? Nu har man kommit fram med en ny programidé i Sydafrika. Man har skapat ett nytt program som ska heta SEX-FACTOR istället för talangtävlingen X-FACTOR. Och vad går den talangtävligen ut på? Jo att ha sex framför jury och publik där man som publik även kan vara med och rösta. Och vinnaren får kontrakt på att få vara med i en porrfilm."

Skall jag anmäla er? Drömmer
    FörvånadFörvånadFörvånadSpökeDödSpökeFörvånadFörvånadFörvånad
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11