K*B*N, pratar del 11
Jag tycker 1 cm är lagom, sen blir det svårares tycker jag speciellt med kantband. Jag föredrar att kunna kanta alla lager.
Jag tycker 1 cm är lagom, sen blir det svårares tycker jag speciellt med kantband. Jag föredrar att kunna kanta alla lager.
Hela längden på dynan är ca 80cm
Bredden på det bredaste partiet i själva cirkeln ca 60cm Bredden vid spännena ca 26cm
Bredden längst ner vid fotstödet ca 33 cm
Bälteshål:
Mät ut efter vart du har dina och vilka positioner som passar dig.
Jag gjorde mitt grenbälteshål ca 16 cm upp från nedre kant. Bälteshålen kommer sedan ca 42 cm ovanför grenbälteshålet och är ca 7 cm breda. Nästa par kommer 6 cm ovanför och nästa ändå 6 cm ovanför det.
Vad behövs för att sy sittdynan:
Trevligt att se dug Mamma på vift!
Skönt att du fått hjälp och känner att du blivit starkare på kuppen. Det är inte alltid helt lätt att sätta ned foten och säga nej.
Jag lyckades lite bättre med sufflett nr två efter dina instruktioner men än är jag inte där riktigt. Måste göra en ny prototyp för min blev lite skum efter allt dragande och trixande. Tyvärr så får jag inte mkt möjlighet att sy sedan minstingen började springa omkring vilket är lite tråkigt tycker jag.
Asereht: Jag har kollat lite (i typ ett år eller mer ) på Janome Easy Jeans/2522/22 och känner att det är den maskinen som tilltalar mig mest. Läste på "sysidan" att några där rekommenderar 5124 som är som 2522 fast en specialara för SMD t o m med någon vassare funktion. Vad tror du, är det jämbördiga maskiner? 5124 har faktiskt 5 års garanti från SMD, och kostar med frakten knappt 2.900 (£269) inklusive något kit med tråd och tillbehör. Känns inte det väldigt prisvärt?
Har du lust att kolla?
www.sewingmachines.co.uk/Janome5124_info.htm
www.sewingmachines.co.uk/Janome22_info.htm
Sysidans info:
www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=21515
Minns ni att jag jagade ZlideOn dragkedjelagare? Jag var inne på Clas Ohlson i Borås i söndags och hittade flera olika modeller, tyvärr inte min egen dock. Men jag köpte de olika som fanns, man vet aldrig när man får användning för dem. De utgår från sortimentet verkar det som och ett tre-pack kostade 49 kr (ord pris 69 kr/st).
Men om någon råkar ramla över en 5C2-1 eller 5C2-2 så pleeeeease köp en sån till mig.