Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

AnPa skrev 2011-05-24 07:46:49 följande:

Nope! Gick åt helskotta då jag gjorde det en gång med en väldigt osympatisk säljare som (trots att V var väldigt sjuk) vägrade möta upp blivande maken så att han kunde få varan och betala. De jobbade i samma stadsdel. Jag försökte ordna det på alla möjliga olika sätt och hon sket i att svara på mail mm.

MEN jag ska försöka mig på det där igen, man verkar ju kunna göra finfina fynd!

Men vad trist Kanske du kan våga dig på att sälja i alla fall
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-05-24 08:44:46 följande:
    I Åsa?!!  Är det som en påse typ? Hur stor? Till vad? Svårt att få uppfattning av storleken..
    Nej, Gud nej inte i metropolen Åsa Det är en 14" laptopväska, uuuuunderbart vacker (och helt onödig eftersom jag inte har någon laptop i den storleken) Drömmer
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-24 09:16:23 följande:
    Men då måste du ju köpa en som funkar i väskan Ipad *viskar*
    Vi har en sån (såklart, vilken dansk med någon form av självaktning har inte en sån? Drömmer) Och en 10" mini-PC, och en Samsung Galaxy Tab, och.... ja, skall jag räkna upp alla datorer, mobiler och navigatorer så blir listan lång Obestämd Men han gnäller inte på mina barnvagnar så jag låter honom hållas Hjärta Var och en har sitt missbruk Cool
  • Fröken Småland

Nu fick jag dåligt samvete... Igår skulle jag till BVC för fyraårskontroll och hade en del stök och bök med att få den föreslagna tiden att passa men löste det genom att be dagis skynda på med hans mellanmål och genom att lova syrran att hon skulle få vara på pappas jobb en stund. Så ringde en kollega till "min" BVC-sköterska på morgonen och bokade av eftermiddagens tid och jag blev skitirriterad men suckade mest och sa att jag får väl komma en annan gång. Nu ringde hon som jag skulle träffat igår och bad att få boka om och då passade jag på att sura över att de ringt med så kort varsel och att jag hoppades att de hade en bra orsak till det. Då bröt den stackaren ihop i telefonen och började storgråta för att hon varit med sin pappa på sjukhuset igår för att han fått en stroke Skäms

Jag bad snabbt om ursäkt och bad henne ringa upp när hon samlat sig så vi får väl se hur det går för den stackaren. Alltså ibland önskar man att man kunde hålla sin stora trut men samtidigt går det ju inte veta om folks alla personliga problem.

• Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2011-05-24 10:52:06 följande:
    ojdå.....de kunde ju sagt något om snabbt uppkomna privata orsaker när de avbokade med så fort varsel så du kunde fått lite förvarning iaf....
    Precis. Jag frågade om hon blivit sjuk och den andra kärringen svarade: "typ". Oerhört provocerande för Fröken Småland
  • Fröken Småland

Hon ringde upp igen senare och bad om ursäkt för att hon brutit ihop och jag bad också om ursäkt och nu är vi bästa vänner

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-05-24 16:57:01 följande:

Alltså, man e ju inte riktigt klok... "råkade" ropa in ett swiftchassi -10 (det gamla) på T igår för nästan inga pengar... MEN det går inte att få tag på alla delar visar det sig... De flesta nya passar inte...

Ska jag kosta på frakten (dubbelt så mycket som själva chassit) och ha ett chassi hemma, ifall att man hittar lite delar efterhand... Eller ska jag betala auktionen och låta säljaren behålla chassit...

Syrran har en kompis som är på jakt efter en bra vagn (och jag är ju så förälskad i swirre att jag nu lovordar den för alla) och vi tänkte ev att vi skulle bygga ihop en till henne...

Är det kanske nån som vet nåt hemligt ställe där man kan hitta swifthjul och sufflett (ev även klädsel, har köpt en sprillans ny chiliklädsel -11, vet inte om den passar) Har 2 extrahjul till min gamla Breeze, men tvivlar på att dessa passar...

Skulle ha pushat på henne att köpa en ny Breeze medans de fanns... Och ångrar nu att JAG inte köpte en ny Breeze, så kunde hon ju tagit min gamla...

Hmmm, kan du länka till auktionen? Är det möjligen Teaterdocka som är säljare?
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2011-05-24 18:48:04 följande:
    AnPa: det ligger faktiskt inte så långt ifrån där jag bor... Orkar jag?
    Nä, det var visst längre än jag trodde. Skall klura lite på det där om vi kan komma överens om något.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11