Inlägg från: Cs mamma |Visa alla inlägg
  • Cs mamma

K*B*N, pratar del 11

Zasata Jag ska nog till Eklanda men jag bor inte ens på samma sida stan som dig så det får bli att vi "ses där" om det är dit du ska och om jag orkar.... har egentligen inte behov så jag kommer nog kanske råka prioritera bort det som jag ska till Ullared på onsdag

Passau: Du skrev något om någon kalender.... kan du ta det igen och GÄRNA messa mig det på fb så jag har det sparat i fååååååååååååånen

R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma
    zasata skrev 2010-09-30 20:42:51 följande:
    Jag vill dit men ingen som kör mig längre ju, det är ju den bästa av alla loppisar.. du skall inte förbi här Oskyldig jag kan koka kaffe och ta med ;)
    Ha ha ha neeeej du såååååå snäll är jag inte! Det är lite över 2mil om jag ska och hämta dig. OM jag åker kan jag messa här så kan du ta 7an till Frölunda och åka sista biten men mig men jag åker inte genom hela stan. Dock som jag skrev tveksam om jag ens åker.....
    Spårvagn 7
    Avg: 08:33
    Ank: 09:01
    Mot: Tynnered Buss 751
    Eklanda skola Läge A
    Avg: 09:06
    Ank: 09:17
    Mot: Mölnlycke
    R.I.P Moffa! SMS:a BESEGRA 3697 till 72988 för att skänka 50 kr till Cancerfonden till hans minne
  • Cs mamma
    Fröken Småland skrev 2010-10-01 09:38:22 följande:
    Då kan ju Angel köra Zasata i den på barnmarknaden i helgen
    ha ha
  • Cs mamma

puss??? trodde den skulle räcka ut tungan!Tungan ute

• Cs mamma

Har haft isbjörnträff med Passau idag på Liseberg. Vilka sötisar vi har till ungar, dom har träffat varandra en gång innan för snart 6v sen och ändå så tar dom bara varandra i hand och hänger sen ihop som limmade. Tack för idag =)

• Cs mamma

Aserath Japps det finns.... jag drömmer inte bara om en sån spis utan också om ett kök där en sån spis får plats!!!

Onsdag åker jag till Ullared =)

• Cs mamma
    zasata skrev 2010-10-19 09:35:14 följande:
    Seriöst, nu var tydligen flera magsjuka igen på ebbas avdelning. Hur ofta går det hos er??!
    Ja C började på dagis förra hösten dvs för 14månader sedan och det har gått en vad jag vet. Det är 7 klasser men dom jobbar ofta ihop med paralellklassen och jag vet att det varit magsjuka där i den en gång. I Cs klass har det inte varit något tal om magsjuka men just nu går vattkoppor fast det spelar oss ingen roll så hellre 100000000 vattkoppor än en magsjuka. Under dessa 14 mån har det gått löss en gång (fast då fick jag veta det när det blåst över för vi varit bortresta) och mask en gång (samma sak där vi varit bortresta) så jag vet inte om vi är väl förskonade men jag tycker erat dagis är väldigt drabbat, fusk med hygien?
  • Cs mamma

Zazata: Nej hon går på en vanlig privat förskola. Dom spritar inte borden innan mat men dom spritar händerna efter nr2 toabesök. Dom tvättar händerna före mat, efter dom varit ute så.

Nu när jag räknar efter så inser jag att dom är 8 klasser. 3 med 08-09or,  2 klasser med 07 födda och sen är det Cs grupp och paralellklass dvs födda 06 och sist Dinos som är 05orna. Klasserna på Cs förskola innehåller ca 15-17 barn/st utom Dino som är dubbelklass dvs strax över 30

• Cs mamma

Prus: Ge mig maaaaaaaaaaaaaaat!!!! Fast pastan får du behålla.... kokar egen gf.

Även på Cs dagis finns separat matsalar men dom äter klassvis så det inte blir så högljutt. Dom har kuddrum, light sensoryroom, artroom, verkstad, datarum och lite annat.... en aning trött så vissa ord kommer inte på svenska sorry

• Cs mamma

Kura från IKEA rekomenderar jag om man har snurrbarn. Visst jag har ingen till C men många vänner har den utan olyckor.

Pruss!!!!  Jag har för mig det var runt v 18-19 som jag trodde jag skulle dö av smärtor vilket visade sig vara UVI för i v 20 så hade uvin satt igång allt så jag blev inlagd med pc via dropp för att stoppa allt så om det kommer plötsligt och inte känns som växtvärk eller "livmodern reser sig" (har bakåtlutad och ack va ont det gjorde) så sök!!! Uvi som gravid är vanligt och ger inte samma problem som ickegravid iaf inte för mig men kan vara rätt allvarligt för gravida!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11