Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Är lite sur.... hantverkaren skulle ha kommit idag och satt in våran nya ytterdörr, men han är hemma med sjukt barn idag. Alltså, klart han ska få vara hemma med sitt sjuka barn, men jag hade ju sett fram emot att få ny dörr idag, så jag är lite besviken ändå... och alltså lite sur.
    Nåja, dörren kommer in på måndag istället, så jag kan leva med det. Nya fönster till hela huset har kommit oxå, så nu ryker alla våra sparpengar.... men det kommer bli fint

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Nemia noj skrev 2010-09-03 10:17:35 följande:
    Nu har jag uppdaterat hemsidan med Emmaljunga rondo projektet för dom nyfikna

www.nemia.se under bilder.
    Wow! Du kan ju trolla!!!!!!!! Mycket imponerande!!!!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-09-05 20:14:13 följande:
    Lokatt: Jag känner ingen som är bra på att fickparkera! Det momentet är bara så fruktansvärt tramsigt för det är ju bara att låta bli att fickparkera om man inte tycker att man kan det
    Nädu, fickparkera måste man lära sig, det går inte att låta bli om man är inne i en stad och ska parkera där det bara finns fickparkering, vad gör du då? Kan ju inte lämna bilen mitt på vägen heller
    Och det är inte sååå svårt, om man bara kommer på ett sätt som funkar.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Ja, jag hoppas att nya ytterdörren kommer på sin rätta plats i morgon, börjar tröttna på att ha den ståendes i vardagsrummet
    Annars har vi varit på stranden idag, antagligen sista gången i år, lite trisst att sommaren gick så fort

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    zasata skrev 2010-09-05 21:07:15 följande:
    i morgon är det jobb, igen. Tycker helgerna går lite snabbt..
    Det tycker jag med! speciellt när jag jobbar på lördagar
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Yes! Ny ytterdörr på plats, det blev ju bättre än jag trodde det skulle bli, och jag trodde jag hade höga förväntningar

När jag åkte till jobbet såg huset ut så här...Mörker....
    Först lite före-bilder, bara för att visa hur mörkt och trisst det var! (klickbara)

Nya synen som mötte mig när jag kom hem från jobbet.Let there be light!
    Och så de vackra efter-bilderna!!! Kääääär!!! Hjärta

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-09-06 14:31:35 följande:
    Hur man skrämmer livet ur en manlig (pojkvasker) telesäljare:

- svarar
    - Heeeej, jag heter xxx och ringer ifrån *okänt företag* och du ska få prova på rakhyvlar för kvinnor heeeeelt graaaaatis, hur låter det?
    - Ointressant för jag rakar mig inte.
    - *tystnad* Eh, du rakar dig inte?
    - Nej, jag rakar mig inte.
    - Nähä, så du kör naturellt eller?
    - Ja, det kanske man kan kalla det.
    - Inte ens benen?
    - Nej.
    -Man kan inte få fröken att börja raka sig då?
    - Nej.
    - Då får jag önska fröken en fortsatt trevlig dag.
    - Hej då!

*fniss* Ni skulle hört killens tonfall! Dessutom ahr jag en apparat som jag är väldigt nöjd med men det är ju inte hans business.
    Perfekt, jag önskar jag kunde vara lite fräckare för att bli av med de irriterande säljarna!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    mamma på vift skrev 2010-09-08 21:31:28 följande:
    Ojojoj måste bara få dela med mig för jag är glad och jag vet att om några förstår min glädje så är det ni
    Budade hem en Molo regnbågsoverall i st.92 till lillgroda nyss!!! Är så glad att jag vann den, har suktat efter en sådan länge men inte riktigt vågat slå till, men nu gjorde jag det Han kommer bli så fin i den i vinter
    Fast det var ju till storebror jag skulle leta vinterkläder men såg denna och kunde inte låta bli. Lutar åt att vi köper en Gneis vinterjacka till storebror och ett par matchande täckbyxor eller kanske en overall från Didriksson... det är svårt med vinterkläder när barnen blir större och växer ur storlekarna upp till 128. Efter det är utbudet ganska begränsat

Pruseluskan: jag håller tummar och tår för er i morgon. Lycka till!
    Grattis!
    Och jag kan verkligen rekomendera Gneis, de är superbra, om du inte har testat de tidigare. Det kommer bli våran 3:e vinter med det märket i år, jag är märket troget nu, och dagisfröknarna kan inte sluta komentera hur bra de kläderna är
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-09-08 14:53:46 följande:
    vad mysigt det lät bra pris tom. för en smålänning

Nu har jag hårfärg i håret, ser mycket tveksammt ut, har dragit över tiden för att se om det blir fason på det, nu ska jag in och skölja, håll alla tummar please
    Hur gick det med färgningen? Jag började skratta lite, för jag kom att tänka på en kollega som färgade håret förra veckan, han skulle färga det svart. Medans färgen verkade så tyckte han att det såg konstigt ut, mot det blå hållet. Men det kan ju se lite märkligt ut i det stadiet. Men när han sköljt ur håret så var det knallblått. Fel färg i lådan . Han gick tillbaka till affären han köpt färgen på, drog av sig mössan och fick en ny låda med färg.
    Jag skrattade gott när han berättade det
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Åh, vad jag längtar till 28 september, så ska jag klippa håret och göra slingor. Jag har inte klippt mig sen oktober! Så det är nästan ett år sedan sist
    Ska klippa gratis hos en dotter till en kollega som utbildar sig till frisör, hon har praktikplats på tisdagar. Slingorna får jag däremot betala 100 kr för hon ska enligt alla vara väldigt duktig och noga, så jag är inte orolig. Dessutom kan det omöjligt bli värre än vad det är nu

Prus! Jag håller tummarna för dig i morgon, hoppas att allt går bra och att ni inte behöver vänta så länge på resultatet! Kram {#emotions_dlg.flower}

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11