Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Skulle kanske ha valt blått tyg med prickar på istället för det bruna... men sen när denimsittdelen åker på så kommer det bli snyggare! Varför ser man aldrig någon liggdel i denim till salu????

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    passau skrev 2011-07-11 18:20:42 följande:
    Sålt buggan!!!
    Grattis! Blir det ingen bugga till syrran nu då?
  • Lindadjo

Jessika! Grattis till miraklet och beklagar erat svåra beslut ni nu måste komma fram till. Jag personligen är glad att det är så här pass långt mellan 2:an och 3:an, jag hade nog stupat om jag haft 3 stycken tätisar. Men å andra sidan skulle jag inte klara av att ta bort barnet heller. Känner flera som valt att ha ca 2 år mellan alla sina barn, och klarar det fint. Har ni hjälp runt omkring er? Föräldrar som kan avlasta osv? Eller är ni lämnade till erat egna öde, som som vi är

• Lindadjo
    Jessika82 skrev 2011-07-16 15:59:35 följande:
    Jag har fått sålt min barnvagn...
    Vilken?
  • Lindadjo

Hade en granne med kolikbarn, de tog henne till en, tror det var kiropraktor?, i Norge. De får tydligen göra nånting där som svenska inte får. Det här var 7 år sedan, så jag minns inte helt vad, men det blev iallafall mycket bättre efteråt. Det kanske går att googla fram nånting på det???

• Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 12:12:25 följande:
    Gick just ut med två gummistövelsprydda barn mellan skurarna och hämtade in 4 varma ägg från hönshuset och rätt ner i pannkakssmeten. Det är vardagslyx
    Vad mysigt!!!! Jag har en kompis som bor på landet (hennes sambo är fårbonde), de har oxå egna höns och ägg... hade varit praktiskt, här som det går så mycket ägg. Kanske skulle smälla upp en hönsgård på baksidan av radhuset
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 17:10:34 följande:

höns brukar man kunna få ha, däremot är väl inte tupp så poppis direkt. Mer än hos hönorna då

Vi har får åxå, så frysboxen blir full med närproducerat kött på hösten. Nu har jag å barnen just kommit in från en liten kantarellsafari. Härligt lyxigt det med! 

Mmm.. vi brukar vara ute och leta svamp, men av någon underlig (not) anledning har jag ingen som hellst lust att gå ute i skogen och böja mig ner hela tiden efter svampar, just nu
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 17:38:32 följande:

Haha! Inte? Lillasyster här brukar vara lite lat och vilja åka bärsele på ryggen efter en stund, så då blir det nästan samma sak. Men storebror är en effektiv svampplockare som man kan "köra" lite med.

Pyttsan! Jag har burit lillebror i bärsele (ergo) på ryggen tills han blev 3 år, och det är ta mig tusan inte ens i närheten av samma sak som att vara gravid!!!!
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 19:34:01 följande:

Solig nä, bulan sitter ju såklart mer ivägen, så sant
    För att inte tala om alla andra krämpor som följer med en graviditet, som inte vanligtvis är där. Tex höfter som känns som de är på väg att försvinna helt. Kan inte min kropp fatta att jag ska förlösas med kejsarsnitt? Jag behöver inte luckras upp nånstans alls! *klagar*
  • Lindadjo

Eller sammandragningar som känns som håll i sidorna så fort man går mer än 5 steg på rad.
    Jag har ju dessutom konstaterat att jag hela tiden går runt och bär runt på mitt största barn rent viktmässigt, hela tiden nu. Inte konstigt allt känns tungt. Jag har en hel Zebastian som extravikt på min kropp, 25 kg alltså. 

25 extra kilon och allt det andra är dålig kombination. 

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-07-22 19:38:28 följande:
    Jag bär faktiskt fortfarande Schnappi i Becon då och då men nu börjar det bli tungt
    Rent tekniskt sett så hade vi ju fortfarande kunnat bära runt på våran 7-åring fortfarande, han väger ju bara 19 kg
  • Lindadjo
    Leende skrev 2011-07-22 21:28:13 följande:
    Kavat skrev 2011-07-22 19:56:20 följande:
    Leende, www.aqpunktur.se/
    Tack så jättemycket för tipsenKyss

Skall testa det med att utesluta saker i min mat och även kolla upp henne  henne i Stenungsund!

Får kolla med zasata ochså och se vad hon tyckte och hur hon gjorde Drömmer

Har även problem med amningen mjölkstockningar, feber, lite mjölk mm   , Så det gör ju inte saken bättre heller..

Får kompletera med ersättning nu i början med, så allting känns lite jobbigt just nu Rynkar på näsan

Men är ändå såklart världens lyckligaste samtidigtHjärtaGlad  

Åh, vad jobbigt ni har det  Kan det vara koliken som gör att det går dåligt med amningen nu? Det är verkligen ingen dans på rosor direkt... kanske ska passa på att njuta av mina sista 3,5 veckor istället för att längta. Så länge bebisen är i magen har man ju inga bekymmer.
    En stoooor kram vill jag ge dig/er iallafall. Hoppas ni får bukt med allt snart och får njuta fullt ut i stället. 
  • Lindadjo

Nej, amningen är jag inte orolig över... mer orolig för om barnet är friskt eller inte. Bara en sån sak som kolik kan man ju inte veta innan om barnet ska få eller inte.

• Lindadjo
    Leende skrev 2011-07-24 17:52:26 följande:
    Du skulle snittas va? Har du fått tid än?
    Ja, jag har fått tid den 16 augusti, så det är inte så länge kvar nu!!!! *rädd*
  • Lindadjo
    Jessika82 skrev 2011-08-07 17:22:43 följande:
    en phil & ted sport kunde inte motstå priset.....
    Fyndat?
  • Lindadjo
    Jessika82 skrev 2011-08-10 22:39:58 följande:
    Vaför är det så segt att sälja vagnar..
    Perfekt tid att fynda vagnar dåligt att sälja precis efter folk har haft semester och är panka.
  • Lindadjo
    t0va skrev 2011-11-26 23:12:42 följande:
    Hej alla kreativa människor, *vikar till alla barnvagnstokar på FB*  någon som har lite tips att ge när det gäller åkpåsesömnad? Har tänkt sy en modell buggy snuggle, men blir inte klok på hur jag ska göra med öppningen vid fötterna. Är nog en smart lösning att kunna öppna och sticka ut leriga skor där. Men jag funderar på om jag ska ha en dragkedja alternativt någon form av knäppning längst ner på den delen som blir lodrätt när påsen är i vagnen och sen ha dragkedja sidan och ev. om det ska vara på bägge sidorna.

Sonen somnar endel i vagnen så det skulle vara skönt om jag kan plocka av hela överdelen så han inte blir varm om han somnar ute och fortsätter sova inomhus. Kanske ska ha en kortare dragkejda längs ena långsidan och sen en som går på andra långsidan och ner vid fötterna så man kan öppna där.

Har hittat en underbar pläd i zebrafuskpäls jag ska använda, blir nog kanon i min kronan sulky :)
    Orginal Buggysnuggle har ju tvåvägs dragkedja som slutar i mitten nere. Och så är det två stycken. Så man kan öppna uppåt och ha ut fötterna.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11