Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-05-03 16:45:17 följande:
    Du får lägga en beställning om det är något du vill ha någongång. Dit åker vi ofta! Jag har föresten fyndat babyskydd + bas på blocket, makens bror fick åka och hämta det någon km från hans hus. Smidigt när man slipper själv. Hoppas bara det var ok, men det såg ut så och stod okrockat så det får man väl hoppas, i och med att man väl får ut nytt på försäkringen om man krockar...
    Låter bra. Jag tror att de flesta människor ändå är så pass sjyssta att de inte säljer något som de själva inte skulle sätta sina barn i. Det är klart det finns en och annan idiot men de flesta är nog vanliga människor som vi.

Jag har sprättat bort det där äckliga syntettyget nu. Ska rota fram både den bruna fleecen och det där mönstrade påslakandet och känna efter lite. Tar jag fleecen så tar jag bort vadderingen för jag vill inte ha ett vintertäcke utan en skön filt.

IKEA tyger är intressanta ibland men jag har väldigt mkt tyg hemma och syr inte så ofta eftersom det är lite bökigt. Nu har jag i två dgr försökt få lite sytt. Det har resulterat i en massa fram och undanplockande för mat och två lagade örngott, två nysydda örngott, ett par lappade jeans och två avklippta upplagda som nu är shorts. Jag lyckades zickzacka sittdynan också men mer än så har jag inte fått till. Men man får ta lite i taget.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:00:17 följande:
    aha.....kom på men.... måste man sitta och fylla i det varje gång??!
    Du kan skriva in en permanent sådan under dina inställningar.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:11:16 följande:
    Asse - Nu har jag tokbölat till din förlossningsberättelse på mellanbusen
    {#lang_emotions_kiss}
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:13:09 följande:
    duuu får man fråga vad dina barn heter *läst om saldo-smycket* lille herr A vet jag ju..
    Inboxar.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:17:33 följande:
    ååÅåå najs bajs! Appropå bajs. Idag sa T ett högt och klart bajskorv! till mig i hallen.... Jag blev helt paff men har ändå känt på mig att denna dag skulle komma rätt snart då jag hört detta ord florera en heldel på T's avdelning. Jag sa att vi inte vill höra sådanna ord från henne om vi inte är på toaletten utan vi vill höra hennes mun säga trevliga saker och sjunga och skratta. Fel?!
    *ha ha*

Vad som är rätt och fel i den här frågan har nog med person att göra. Här säger minbusen ordet ofta när han blir arg. Jag ignorerar mest. Hellre bajskorv än massa andra fula ord som dom lätt snappar upp som diverse svordomar.

Min storbuse frågade mig igår vad "fuck you" betyder. Jag sa "dra åt helvete" men att man inte ska svära.

När jag var i sexårsåldern frågade jag min farfar (av alla människor) vad knulla betyder. När jag var 15 berättade farfar det för mig med tillägget "jag behöver inte förklara det nu va?"! Gissa om jag bara ville gå och döööö!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-03 21:05:17 följande:
    Moltan: Den enda (?) av oss som kört Mutsy är Fabi och hon har lyst med sin frånvaro länge tyvärr Prova att inboxa henne, kanske hon har något till salu? Vet att hon köpte och sålde sittdelar och liggdelar till sin Mutsy men vet inte vad hon har kvar. Hälsa från mig och säg till henne att titta in här för tusan Pruseluskan: Jag är stolt över dig! Min lärjunge *torkar diskret en tår* Asereht: Gudars, har du sett denna? crochetra.blogspot.com/2010/05/varpimp.html
    Så klart, hänger ju i stick och virkträsket ju.   Jag länkade till den häromdagen. Cool eller hur! *he he*

• Asereht
    Moltan skrev 2010-05-03 20:50:52 följande:
    Har googlat i flera dagar men det verkar kört. Har nämligen köpt vagnen men tjejen i affären (Knodd) tyckte vi skulle beställa sittdelen i efterhand. Om vi ville byta färg etc. Så vi gjorde så men som jag ångrar mig nu  
    Vår dotter kommer snart att vilja sitta och utan sittdel blir det lite svårt. 
    Blir väl till att hitta en ny vagn *suck*
    Tips på någon bra vagn istället? Sittdel då förstås =)
    Du kan inte tänka dig att köpa från utlandet då?  Många har handlat härifrån (väninnor till mig) och det har funkat väldigt bra. De saluför Mutsy: www.pingpong-online.com/

Själv har jag handlat vagn härifrån och de har också Mutsy: www.pramworld.co.uk//brand/21/Mutsy

Trivs man med vangen så är det ju dumt att byta ut den. Att beställa från annat land inom EU är inte värre än att handla från vilken webshop som helst. Reklamationser och dyl funkar precis som här hemma men man får vända sig till stället där man handlat istället. Det löser sig oftast smidigt om man måste reklamera. För det mesta  slipper man ju.

Hoppas det löser sig för dig.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-04 07:46:37 följande:
    Nämen! Det missade jag Jag hittade den i Bugaboos bildtråd och blev helt såld
    Ja den var hur söt som helst, kan tänka mig att en liten tycker att blommorna är väldigt pillvänliga också. *s*

Undrar om hon tänker göra mönster till den där. Man kanske ska efterlysa ett. Hon är grym på att spotta ur sig grejor den tjejen.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-04 07:46:37 följande:
    Nämen! Det missade jag Jag hittade den i Bugaboos bildtråd och blev helt såld
    Om jag lyckas klura ut hur man gör blommor så ska jag testa göra ett har jag bestämt mig för.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11