Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-05-06 13:42:10 följande:
    Asereht: Sötis han är! Man får vända på siffrorna om man ska få Vemunds vikt däremot. Han vägde typ 8500 när han var 3 månader.. *någon som undrar varför jag har ont i rygg/axlar?* Håller förresten med dig om kläder för oss stora. Vem tusan vill gå ut i ett tantblommigt tält i sommar? Räck upp en hand! *inte jag* Tror de att man tappar all stil och smak bara för att man går upp i vikt, att allt förnuft trängs bort av fettinlagringar i hjärnan eller vad?
    Jösses vilken liten sötklump du har! *ha ha* Jag får ju ont i ryggen av att kånka på min!

Nä du, man undrar ju hur de tänker när de designar för storväxta. Förmodligen tror man att alla som har lite extra vadd runt mindjan är över 65 och halvblinda! Paljetter slänger de gärna på också. *hata paljetter* Byxorna jag fotade fick mig att vilja gå och kasta dom på den lilla magra tanten i kassan. *ha ha*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-05-06 13:59:32 följande:
    Kan detta verkligen vara möjligt. Sonen föddes ju den 11 april och jag slutade att blöda för ca 1½ vecka sedan, har haft lite färgade flytningar bara, nu blöder jag rikligt igen och funderar på om det redan är mensen eftersom jag inte helammar...
    Annars är det vanligt att avslaget avtar och nästan försvinner och sedan kommer igång lite kraftigare för att sedan avta igen och försvinna för gott. Så gjorde det för mig alla gångerna.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-06 14:55:20 följande:
    Hängde de på pyjamasavdelningen?
    Nej, men jag hoppas att någon hämta dem där och hängt dem i byxstället!
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-06 15:52:33 följande:
    allt klär en skönhet, vilken pussmun! :-P lillgrodan! Och väskan va grym till happy-färgen. Var det röd sittdel?
    Väskan var faktiskt riktigt snygg till. *håller med* den kommer dessutom vara väldigt fin till bugga med sndbas och orange suffla. {#lang_emotions_sunny}

Sittdelen är röd, brightröd/ferrariröd. Jag gillar rött. Fast jag är lite sugen på en sittdel i samma färg som liggdelen. Jag gillar den med. *skadad*

Rollerbug:

www.blocket.se/kronoberg/Barnvagn_Rollerbug_Alu_Nypr_6000_26952038.htm&w=3
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-06 16:20:28 följande:
    I know.... vi får se, sambon blir nog tokig... fast det är han ju redan...lite
    Du får trösta dig med att efter ett par rundor till så resignerar han och gör som min, skakar lite på huudet och fortsätter med sitt.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-06 16:37:29 följande:
    jobbigt bara att man inte har körkort, då hade jag ju själv kunnat ta mig och hämta hem ljuvelerna...
    Eller hur! Min man ahr varit väldigt tålig, han har hämtat ett antal vagnar åt mig. {#lang_emotions_dreamer}
  • Asereht

Måste berätta om min snygga affär igår kväll. {#lang_emotions_sunny}

Jag har spanat in happyklädslar på T och B. Fanns typ två dyra på B så de dissade jag och koncentrerade mig på T. Jag inser ju att klädslarna kommer från den där Brio Outleten men dit kommer ju inte jag så jag får nöja mig med T.

Eftersom jag är skadad och hemmavarande de flesta förmiddagar så kollar jag alltid vad som lagts in nytt på T i intressanta kategorier när jag dricker mitt morgonte (typ nu alltså). {#lang_emotions_dreamer}

I min minneslista hade jag 6 autkioner av intresse, två högintressanta, en ganska intressant och en ganska ointressant (men det är ju alltid kul att se vart det slutar). En av de högintressanta gick ut igår kväll runt 23-tiden och för en gång skull så satt jag faktiskt uppe, annars hade jag lagt ett maxbud och gått och lagt mig (och hoppats).

Nu har jag ju som sagt koll och visste att det dykt upp en till i samma färg nyss och den hade ett köp nu vilket inte den andra hade. Så jag hade lite is i magen och lät köp nu vara för att se vart den andra slutade (som hade något billigare utropspris). Nu är det ju så att vissa färger drar mer intressenter än andra så jag ville bevaka. Min tanke var att vara med och buda upp till den andra auktionens köp nu pris och om jag inte vann försöka knipa den andra. Så där satt jag och lät minutrarna ticka medan jag hoppades att ingen annan hade samma agenda. {#lang_emotions_ghost}

Väntade tills det var en halv minut kvar och slängde in mitt bud. Det blev inte ett vinnande bud, auktionen gick ut på typ 20 kr mer än den andra auktionens köp nu. Eftersom jag samtidigt hade den auktionen uppe så tog jag den på köp nu direkt då den andra gick ut. Så jag fick min klädsel och billigare än den andra gick för. {#lang_emotions_djavulsk}{#lang_emotions_cool}

Någon timme tidigare satt jag och kollade avslutade auktioner från de här säljarna som sålt flera klädslar och jag är glad att jag fick så pass lågt pris ändå. De flesta andra har slutat på ett par hundra mer och ett par faktiskt upp över tusen spänn så jag är nöjd med mitt kap. Inte för att jag vet vad klädslarna kostar i outleten men jag vet att beställer man via butik går de på runt 1700:- så under halva priset känns helt ok tycker jag. Men är det någon som ska förbi den där outleten i Osby så får ni gärna säga till, det finns alltid mer som är intressant.

Jo just det, sittdelsklädseln är i samma färg som min nuvarande liggdel. Då har jag något diskret att byta med när jag inte känner för klarrött (känner mig själv). Jag gillar verkligen kamelfärgen coh ni såg ju hur snygg min väska var till!

Bilder på min vagn med liggdel finns en sida (eller två) bakåt eller i mitt galleri.
    Det var morgonens uppsats. Håll till godo!

• Asereht

Det här var också en cool bumperbarskyddsvariant:

www.facebook.com/photo.php&op=7&o=global&view=global&subj=73732120659&id=1223234685

cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=270570140470#shId

Och så lite snygga grejor bara:

www.facebook.com/photo.php&op=4&o=global&view=global&subj=73732120659&id=603865142

www.facebook.com/photo.php&op=7&o=global&view=global&subj=73732120659&id=100000069105889

Har OiOi dynor eller är tyget därifrån? *förvirrad och nyfiken*

www.facebook.com/photo.php&op=1&o=global&view=global&subj=73732120659&id=1223234685

Hoppas bilderna går att se även om man inte är inloggad på FB. Har noll koll närmligen (och inget vettigt att ta i tu med uppenbarligen).

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11