• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-07-01 10:34:55 följande:
    Inte nässelutslag? Eksem?
    Finns ju andra sorters prickar, men han borde ju antingen klia eller ha feber tycker man.
    3-dagars feber ger ju prickar efteråt, men har han inte haft feber...?
    ne, inte exem eller nässel, vad jag tror. Ingen feber, i så fall så låg att vi inte märkte någon.
    Jag har tagit kort som jag lägger in, tacksamm om ni med barn som haft tittar vad ni tror
    Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

ja, vad skumt allt blev här inne, tur det blev innan mina bilder så jag vet jag är oskyldig

Här är två kort, de är klickbara, det behövs klickas upp för man ska se ordentligt. Expertutlåtande?

DSC_0008.jpg DSC_0006.jpg

• Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-01 11:13:24 följande:
    ..för det var lite för många för att vara någon form av bett va? Vendel får liknande utslag med vätskande bulor av myggbett..
    ja, för många för att vara myggbett, finns liknade de på armen på bägge armar och benen, samt några på sidan av nedre delen på kinderna.
  • Lokatt

men skumma FL!! vad blir det??

tack för svar om sonen och för länken A. Har kommit fram till att det nog är vattkoppor, det har kommit mer och nu börjar de se fyllda ut eller vad man ska säga. Dock så är han inge dålig i övrigt, men det är väll bara att tacka för tror jag.

• Lokatt
    Asereht skrev 2010-07-05 19:55:23 följande:
    Vi är hemma igen. trötta och varma. Jag tror jag behöver en vecka för att återhämta mig typ. Men vi hade trevligt, och storbus hade inget emot att spendera åttaårsdagen på Liseberg.
    välkommen tillbaka, här  inne är det lugnt värre, vart är FR.s tex.? ett testinlägg duger inte.. och vart är alla andra?
    Själv lagar jag bil, kör bil, pluggar teori, tränar hundar, försöker semestra på halvdagsturer med barn och man mm. Så fullt ös.
    Nu kör jag på riktigt i riktiga trafiken, motorväg, stad, parkeringar, hela alltet! Det flyter faktiskt på bra, bara rutin och vana mest som behöver gå in.

Funderar på att åka till skåne och köpa en hund framöver Blir vägen över jönköping, nån med tips på stopp-aktivitet för barnen nån stans där efter jönköping? Max en timmes aktivitet, inte dyrt, typ lekpark eller något annat fint/kul.
  • Lokatt

just det, dottern var och gjorde pricktest idag, fisk var inte med på testet i vanliga fall, men det bad jag om att få med, räkor fanns bara via blodprov.
    Hon visade allergi på torsk! De sa att hon fortfarande kan tåla viss fisk, tex. lax (som vi inte sett allergi på) så vi ska få blodprov för att utröna vilka fisksorter det närmare rör sig om. Det förklarar mega-allergin hon fick när vi åt crabsticks och räkor på pizza, det är ju vit fisk i crabstcicken..

• Lokatt

ingen med tips på stopp kring jönköping-trakten? Åker imorgon

• Lokatt

hello tråden, vet inte hur mycket av min frånvaro fr.s skvallrat om, jag har inte läst mer än nån sida bak.
    Jo, i onsdags åkte vi ner någonstans till småland och hämtade en hund. En underbar dobermann på 8månader med TOPP stamtavla, rysk pappa och engelsk mamma. En elit hund både utställningsmässigt och träningsmässigt, är så glad nu!! Fr. S muttrade lite suckar via min sms men det är så himla flyt jag har haft som fått överta denna hund!

• Lokatt

ekorren, låter som ni verkligen borde ta tag och träna er hund och er själva.
    Vill ni ha tips och råd så finns jag här, bara att fråga. Är ju mitt område..

• Lokatt
    Kavat skrev 2010-07-11 20:22:59 följande:
    Grattis till nya hunden Lokatt! Nu får du berätta allt!
    Pruseluskan skrev 2010-07-11 20:42:07 följande:
    åååå grattis till den nya lilla familjemedlemmen, vad heter den? tik/hane?
    En hane, 8månader som är perfekt, har tittat efter avkommor från hans pappa tidigare, en rysk värdsvinnare med många titlar. Han är efter linjer som behöver arbeta och det är ju det jag drömt om ett tag nu, att träna bruks, ipo mm med brukshund, samt att han passar in i vårt utställningsintresse med.
    Han är en riktig sötnos som just nu har öronen nertejpade under hakan (en utställningsgrej)
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11