Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2010-09-09 08:07:23 följande:
    Hurdana är Gneis i strl stora eller små?
    Med Gneis ska man ta exakt den storlek som de är långa. De är gjorda för att räcka hela säsongen då. Jag har tagit 116 till grabbarna, för det är närmast deras längder nu.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-09-09 15:12:28 följande:
    Koppen funkar heller inte så jag kör med blöjorna, undrar hur länge det ska hålla på med detta störtblödande. Man blir ju lite handikappad!
    Men kan du inte ta cyklo-F? Det tog jag jämnt innan min myom-operation, då hade jag oxå monstermens. Och Cyklo-F tabletterna funkar skitbra.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 18:53:38 följande:
    Inkompetent kan ju lätt vara i alla fall, varför ifrågasatte du inte? Det måste man {#emotions_dlg.djavulsk}. I alla fall jag; jag är helt övertygad om att det är mitt livs mission att bråka med folk som är på fel plats och som inte fattar det. Förra veckan var jag världens PMS-kärring och satte en stackars expedit på plats. Jag var inne i den lokala sportaffären och skulle köpa kängor till lilleman. Stället med kängor stod precis vid kassan och jag letade och letade efter rätt storlek och modell men expediten stod bara bakom disken och pratade i telefon. Jag hörde ord som "kläder", "storlek" och "skor" så jag valde att tro att hon talade med en kund eller leverantör även om tonen lät lite kamratlig. Efter en stund tyckte jag att hon kunde prioritera mig så jag ställde mig vid disken och glodde på henne. Hon ignorerade mig och började prata om "remiss för operation" och då sade jag högt och tydligt mitt i hennes mening; "är det någon annan som kan hjälpa mig medan du pratar privatsamtal?"

Hon stod och öppnade och stängde munnen som en guldfisk i säkert tio sekunder innan hon ropade på en kollega. Själv tog hon sin bärbara telefon med sig ut på lagret
    Apploderar! Bra gjort Kavat!! hehehe
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 20:08:42 följande:
    Humpf! Nu var det ju jag som gjorde det där *vägrar ge äran till någon annan*

Kavat är mycket snällare och sötare än jag
    Ja, men jag menar ju DU Skäms.... fattar inte varför jag skrev Kavat?? Haha, sorry
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-09-09 20:11:04 följande:
    haha fnissar åt den igenkännbara fr.s attityden, hejja

Idag skulle vi testa om dottern var allergisk mot räkor, det har ju varit på misstanke och läkaren ville inte inkludera det i blodprovet (?!!?), räkor hörde visst inte till samma som fisk som vi trodde, så hon skulle kunna tåla det. Iaf. så provade vi med mediceinen redo... Oj vilken snabb reaktion hon fick! Innom tre-fem minuter svullande hon upp, blev röd och började kräkas! Kräkningen av allergi var helt nytt för oss! vad taskig man kännde sig som utsatte henne för det Medicinen hjälpte ganska snabbt dock.

Kom nyligen hem från ett träningspass i skogen, för både mig och hundarna. Jag kopplar på de på dragselar, sen har jag ett hundförarbälte på mig och de "drar" mig. Jag lutar mig alltså bakåt och trycker imot med vikt och muskler, man får riktig genomkörare av lår och skinkmuskler! fiffigt!
    Jag kräks oxå av räkor... men åt några kräftor häromdagen utan några symptom. Var helt säker på att det var samma!?!?!? *oförstående*
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-09-09 20:18:48 följande:
    hmm, nej jag tror tom. att han sa att vissa skaldjur tillhörde olika grupper? Där är jag osäker dock, måste kolla upp mer. vi ska testa med olika på henne med är det sagt iaf.
    Nu kräktes ju hon iof inte bara, hon får stora röda nässelutslag (som kommer inom nån minut, fachinerande snabbt!)  samt att hon svullanr upp. Så ni kanske är olika känsliga med.
    Ja, helt säkert. Jag har ju kunnat äta räkor hela mitt liv, det var bara typ ett år sedan som det roliga var över, mår illa när jag äter räkor, och ibland, men inte alltid så spyr jag. Så jag är nog inte lika allergisk som din dotter inte. Intressant om de tillhör olika grupper så jag kan äta kräftor men inte räkor... kanske borde kolla upp det själv
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-09-09 20:25:04 följande:
    Jag har gjort det förr men de gjorde inte så stor skillnad. Den här monstermensen kommer att lugna ned sig ifall det beter sig som efter de andra. För varje gång så återgår det mer till det normala. Och om det inte gör det så får jag ta kontakt med mvc så får vi se vad man kan göra.
    Inte??? Tog du nog många då? Jag märker skillnad direkt när jag tar de. Men man ska ju ta 2 stycken på en gång, och så typ 3 gånger om dagen. Ganska många alltså.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Åååååh vad ni skriver.... jag har inte en chans att hänga med ju

I morgon kommer snickarna tillbaka, den här gången är det fönster som ska in. Det ska bli kul att få nånting fint att se ut igenom

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Var tvungen att kolla upp hur stora mina var (och är) när de var på 4-års kontrollen 

D var 99,5 cm och vägde 15 kg (liten och tunnis)
    Z var 110,5 och vägde 20 kg

Jag och min syster var likadana, jag var lång och hon var kort och tunn... nu ser vi precis likadana ut, jag är bara 1 cm längre än henne... Så även om Z är stor nu, så tror jag inte han kommer bli speciellt lång som vuxen. Både jag och A är ju kortisar ...tyvärr.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Jag är uppe sent, i morgon är jag ledig. Jag ska hänga över snickarna medans de jobbar Nejdå, jag ska jobba på våra väggar, det går så gryyyymt långsamt, det vi ska göra själva..får aldrig tummer ur... Men i morgon ska jag ta tag i det hela dagen lång! Japp, om jag inte fastnar här vill säga. Säg åt mig i såna fall.
    Godnatt, och godmorgon!
    Och Prus, jag hoppas du får sova i natt {#emotions_dlg.flower}

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11