Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Tror dessutom bara att det blir fint med en rumpa i den klänningen. Finns väl inget fulare än kläder som hänger på kroppar utan rumpor?

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-09-26 13:07:01 följande:
    nje, pennmodell skippar jag, det blir för mycket rumpa, volanger eller ej, men otroligt smickrande att du ser mig i en sån Kyss
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} Jag har inte sett dig, men jag tror att du är skitsnygg {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Jag gjorde för ungefär 2 veckor sedan, ett städschema. Jag är så trött på att det ser ut som en bomb har slagit ner, och så trött på att slösa bort hela söndagen åt att städa. Så jag gjorde ett veckostädschema på prov. Och det har funkat över förväntan bra Jag har försökt hålla mig till den, göra det som står och behövs det göra nånting annat så har jag så klart gjort det med. Lite får man ju se. Men kravet är att det inte får ta för lång tid varje dag. Max 30 minuter.
    Idag är det inte kris och panik här hemma. SKönt!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-09-26 13:25:24 följande:
    Det låter smart, på sista tiden har jag prioriterat tiden till allt viktigt som händer i livet just nu och maken har gått på mer än heltid, hemmet är efter och idag har jag (som jag har för ofta nuförtiden) panik.
    Hur ungefär la du upp schemat?
    Jag har skrivit alla veckodagar med en eller några uppgifter varje dag, och så har jag satt upp den på kylskåpet, då ser jag den varje dag.
    Vad man ska göra får man ju välja själv. Jag har valt att ta med tvättning på schemat oxå eftersom våran tvätthög har en förmåga att växa.
    Min ser ut så här, den är på prov nu, jag testar om det funkar bra eller om jag behöver ändra den något.

Måndag
    Damsug vardagsrum, kök och hall.

Tisdag
    Töm alla sopor! (sopbilen kommer på onsdag morgon)
    Hjälp pojkarna att sätta alla leksaker på rätta stället i deras rum
    Vik undan torr tvätt.

Onsdag
    Sätt på tvättmaskinen
    Tvätta handfat och toa på lilla toaletten

Torsdag
    Häng upp tvätt
    Damsuga sovrum, badrum, kök och hall
    Skura badrum och kök

Fredag
    Tvätta handfat/hylla och toa i badrummet

Lördag
    Vik undan torr tvätt
    Damsuga hallen och köket

Söndag
    Sätt på tvättmaskinen.
    Plockdag - städa om det behövs.
    *skura
    *dammtorka
    *putsa glasbord, speglar mm.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Jag har en kompis som precis gjort en gastric bypass operation. Hon fick göra den gratis, men det ska nog en del till för att få det. Räcker nog inte med lite övervikt. Hon gjorde den för 2 veckor sedan ungefär, veckan efter nästa ska jag hälsa på henne och se hur hon mår. Hon bor några mil härifrån  

Jag hade tandställning när jag var yngre, eller så ung var jag inte. De frågade mig när jag var runt 16 år om jag ville ha en, men det ville jag inte då. Lite senare ångrade jag mig, så när jag var 19 satte de igång med behandlingen, och jag hade "rälsen" tills jag var 22 år. Eftersom de påbörjade innan jag blev 20 så fick jag den som tur var helt gratis. Jag hade öppet bett, därför fick jag den. Men efter att de tog bort den så har jag fått öppet bett igen. 
    Det ser kanske lite bättre ut än det gjorde innan, men jag har fortfarande "krokiga" tänder. Men jag gillar det så, kan vara min arbetskada. Jag gillar att mina hörntänder hänger ner och ger mig lite vampyrutseende. Hehe. 

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Riskiflickan skrev 2010-09-26 16:36:57 följande:
    jag har också bettskena,  sura pengar när man skall köpa en, men dyrare när man måste fixa tänderna man gnisslat sönder för att man inte skaffade sig en....
    Bra inställning! Du har förstått det där
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-09-26 16:51:38 följande:
    Du som har lite koll, är det fortfarande så att det inte kostar om arbetet påbörjats innan man fyller 20?
    Jag vet faktiskt inte?! Men det borde väl vara det? Det kan man väl ringa till tandvården och fråga. Jag jobbar ju i ett annat land så jag inte bättre koll än någon annan
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Asereht, jag fullkomligt ääääälskar ditt bumperbarskydd!!! HjärtaHjärtaHjärta

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-09-29 20:00:03 följande:
    Nyvakna nöjda bebisar är mysigt!  ♥  Här har nöffeliten just vaknat efter sin förmiddagslur tidigare idag. Eftersom liggdelen inte funkar längre så sover han middag på soffan tillsvidare. En något begränsande lösning för min del men det får gå tills vir hittat på något bättre.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/php7okapd.jpg
    Gud så söt han är, och snygg filt
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-09-30 18:57:12 följande:
    Jag är mätt och trött. Det här var den bästa bantarmiddagen ever!

Fast jag måste erkänna att det inte känns som om jag går på diet, det känns snarare som om jag syndar big time! {#emotions_dlg.djavulsk}Oskyldig

Jag har snart gjort min första "dietdag" på 15 år. Det ni! Fast jag fuskade lite, omedvetet. Skäms Jag gjorde mat till nöffe, en halv mosad potatis med lika mycket broccoli och en rejäl klick smör. Jag mosade med min gaffel och utan att tänka på det så åt jag upp det som fastnat på gaffeln vid mosningen. Men det var ju vääääldigt lite.

Nu ska jag dricka yogite. *mums* Ekorren (och alla som gillar te och pepparkakor), om du inte testat det så gör det. Det är som att dricka pepparkaka fast man slipper onyttigheterna. Funkar med grädde med. Bra kakersättning.
    Grattis, eller vad säger man till första dietdagen? Funkar det bra? Jag ska kanske gå över på lite Gi tänk iallafall, kommer nog inte gå så långt som LCHF eller vad det nu heter, kastar alltid om bokstäverna på det
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 20:12:02 följande:
    Ja, varför får vi inga paket?

Grattis Asereht!!! Vem kan tro att det var igår som du sa att det inte verkade vara något för dig? *känner igen mig själv* Jag ser med spänning fram emot att se vad du tycker, är lite sugen jag också. Vad tror ni Ekorren och Riski; är det något för mig som "bara" skall gå ned åtta kilo?
    Ska du gå ner 8 kg?!
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11