• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-06-11 13:07:56 följande:
    Vad skadad man blir av att vara på det här stället! Idag på skolan här ute i skogen så såg jag en Bee live och in action för första gången. Såg fin ut. Kom på mig själv med att vilja testa en. Jag tycker ifos att de är skitfula men buggan ser ju ut som ett ufo också.  

Men saken är den att när skulle jag använda en bee? Jag är inte på stan särsklit ofta och är jag det så är det ju froggen jag ska använda. Jag kan inte direkt försvara en vagn i den prisklassen för att ligga tillgänglig i bilen eller....nä...sen skulle det ju bli en sak till som kräver en massa tillbehör och och och...
    Fnissar för mig själv. Jag har fortfarande inte köpt en Bee+, men så har jag inte heller fått tummen ur att sälja Geckon.. Kom lite bilköp och rengöring av min gamla bil osv emellan. Alltid har man något att skylla på..
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-06-11 18:58:36 följande:
    här skrivs det friskt

Har bara 6 jobbnätter kvar tills det är semester!!!
    Och du är grymt snygg på nya bilden! Jätte fin i glasögonen!

Skönt med semester snart!

Idag har det varit full rulle här. Akupunktur för foglossningen, läskigt!
    Sen till barnmorskan och make och barn var med och lyssnade. Dottern har önskat det sedan lillebror var med sist. Nu låg h*n med huvudet neråt men rätt rörlig, hoppas huvudet stannar där nere nu. Denna har varit väldigt rörlig. Sen hem och äta snabb lunch och tillbaks för Profylax-kurs. Superbra. Omföderskor med partners, lite andningsövningar, massageövningar och så lite snack om hur vi ville att partnern skulle agera under förlossningen och hur de trodde att vi ville agera. Rätt skoj, för det skiljer ju sig lite. Så väldigt vettigt att prata om!
    Sen hem packa grejer till sonen och så åkte han med mormor till landet. Sen ätit pizza och stekt pannkakor till mat till kalaset dottern ska på imorgon. Lite lurigt med allergiska barn. Men bättre att ta med saker hon tål än att hon blir dålig.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-06-12 15:41:48 följande:
    här är det tråkväder och trötta barn och föräldrar efter gårdagen. Vi skulle ha åkt och firat dotterns sambo som tog studenten igår men R fick jourjobb så det sket sig.

Imorse var jag deppig och skällde ordentligt på min man. Tyckte han behövde det efter att ha varit trött, trist och osällskaplig första dagen hemma med oss på över en vecka. tror budskapet gick fram dvs att jag har inget emot att han gör saker på egen hand, jobbar extra för extra pengar i kassan för oss osv men jag förväntar mig att han bjuder till lite och umgås när han väl är hemma trots att han är trött. För vem är inte det liksom. Hans egentid ger ju liksom mig merjobb. Ja, ja så är det ibland.
    *håller med* Hjärta

Här hemma har det varit full rulle hela dagen. Dottern var på kalas i förmidags och sen ska vi på kalas igen. Det blåser som attan här och regnar till och från. Kalaset vi ska på skulle vara ute i trädgården.. Hm. Även om det är partytält så lär det vara kallt. Br!
  • Kavat

zasata, stor grattis i efterskott!
    Men vad konstigt, det stod inte på fb att du fyllde. Min kompis fyllde ju i går också, och han stod där, så jag du borde ju också stått med?!

Angående partytält, så hade alla blåst sönder. Så de hade utrymt garaget och hade garagefest istället!

• Kavat

Hairspray visas på TV i kväll. Vi var och såg den när den gick på bio och vad jag minns tyckte vi att den var rätt kul. Inte världens bästa film så där, men go musik och man blir glad.

• Kavat

Tjoho, vet ni, jag har äntligen äntligen äntligen fått tummen ur med både en massa trista papper som man måste fylla i samt T! Wow! Men insåg att det är nu eller nästa år på T, annars är det ju kört. Men fegade som vanligt. Vågar inte lägga ut snorbilligt nu för då är det bättre att sälja på barnmarknaden och få något för det.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-14 12:04:40 följande:
    Tack för alla grattis! Jag citerar Kavats grattis eftersom jag tycker det är lite kul att hon anammat det danska grattis-sättet

Hemma och städar golven lite innan släkten kommer, inte för att jag brukar göra mig till något nämnvärt men nu var det visst *host* stampat jordgolv i köket så det var dags... Fast än så länge är det bara på planeringsstadiet, jag satte mig här i stället Om en halvtimme måste jag hämta lillebror, undrar hur mycket jag hinner städa?

Det gick snorbra på intervjun men så är det väl när man inte är så särskilt intresserad utan är avkopplad och säger alla de rätta sakerna. Drog till med ett hutlöst löneanspråk med tillägget - och jag är värd det. *fnissar åt mig själv*
    Härligt! Hoppas att du får jobbet! Det är du värd! Skål
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-06-14 12:40:08 följande:
    Jag har just räddat en väldigt ledsen storbus som lyckats låsa in sig själv i bilen!

För ett tag sedan så kom han in och frågade om det var ok att han gick ut i stora bilen och hämtade in sina trädgårdshandskar. Jag sa att det var ok. En stund senare kom en av brorsorna in och frågade efter honom varpå jag sa att han är därute. Ytterligare en stund senare kom båda brorsorna in och sa att dom letat massor och ropat men inte kunde hitta honom. Jag trodde visserligen att han bara gömde sig för att jäklas med småbrorsorna men gick ändå ut för att kolla så att han inte dragit iväg någonstans. De har lov att vara ute ensamna på tomten men får inte gå utanför utan att fråga först.

Hur som helst jag gick ut och ropade. Inget svar, så jag gick ut till bilen. Redan då jag gick ut genom grinden såg jag att han satt i bilen och vinkade. Jag undrade förstås varför han satt där fortfarande så jag gick ut och öppnade bilen. Då sitter ungen i bak, bakom lastgallret och är jätteledsen. Han hade hoppat in genom bakdörren och inte insett att man ju inte kan öppna den från insidan och förbi lastgallret kom han ju inte. Så där satt han i en stekhet bil, det är visserligen svalt i luften ute men solen ligger på och i bilen blir det ju skitvarmt! Han hade både knackat på rutan och ropat men ingen av brorsorna hade hört honom där han satt. Himla tur att jag visste att han skulle in i bilen så jag gick dit och kollade!

Så idag har mina barn fått ett exempel på varför det är så himla viktigt att berätta för mamma och pappa vart man tar vägen och att fråga om man ska göra något man i normala fall inte gör. Hade vi inte saknat storbusen så hade vi kanske inte börjat leta förren långt senare och i den varma bilen kunde det ha ställt till med katastrofläge på ganska kort tid! Nu handlade det om 10 minuter ungefär och det var 10 minuter för länge för att inte tala om väldigt långa 10 minuter för ledsen S som satt där.
    Tur att det gick bra och att han sa till!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-16 15:52:36 följande:
    Jag känner på mig att jag kan ha missat någons gissning på när Kavats bebis kommer (även om det inte var särskilt många som gissade {#emotions_dlg.djavulsk}) Så här ser det ut nu i alla fall

25/7 Fröken Småland
    29/7 K Kavat
    2/8 Barnmorskan
    7/8 Asereht

Glöm inte att den som kommer närmast får döpa bebisen Skål
    Ja, precis, nu får ni gissa på!

Börjar bli lite nervös nu för nyss insåg jag att det är ju snart dags! Det är liksom lugnt så länge bebisen är kvar i magen. Jag har ju MASSOR att göra och hinna med innan bebis kommer!
    Spjälsängen gav vi bort så det måste införskaffas en styck vit spjälsäng. Å andra sidan har jag liggedel och två liggkorgar (som i och för sig behövs fräschas upp om bebis ska vara i dem, men vi överlever ju utan spjälis också.   Men eftersom jag köpte ett sådant fint spjälskydd via Lindadjo, så måste jag ju ha en vit spjälis!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11