• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Riskiflickan skrev 2010-07-17 10:51:23 följande:
    Lokatt: jag hittade en så fin kennel igår i närheten där jag bor med bruna (love) labradorer med linjer som ligger så nära ursprungliga egenskaper som det går..... men just nu passar det kanske inte med ny hund :'-( men de var sååååå fina.....
    oh, vad spännande, kan du inte länka? Varför passar det inte med vovve nu?
    Ta och rinng och prata med dom, sätt dig in i ras-världen kring labbar, visa ditt intresse, berätta vad du vill ha och att det kanske blir nu, kanske (mest troligt?) om något år, men att du vill stå på deras intresselista. Är det en seriös kennel behöver du ändå bli godkännd innan, så då är det lika bra att göra det nu och ha en tidig och bra relation till kenneln.

Jag är så nöjd över Charles linjer, (dobbisens namn ) tyvärr så slarvade tidigare ägaren med tejpning av öron, så vi tejpar tejpar nu, hoppas det går att fixa såpass sent.
    Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt

tjoho, nu ska vi strax ut och åka i vår nya bil!

• Lokatt

tips, cb-kids har 60% fyndade lite tröjor

• Lokatt
    zasata skrev 2010-07-19 21:17:51 följande:
    innan eller efter rabatten?
    60% på ordinarie, eller vad menar du?
  • Lokatt
    Nemia noj skrev 2010-07-19 21:49:55 följande:
    Ursäkta om ja e lite trög så här kvart i 10 på kvällen men vad står cb-kids för? Alltså har dom någon hemsida?

*fniss*  www.cbkids.se 
    De är snabba och bra i service där också! (har inget med affären att göra dock, är bara kund)

• Lokatt
    zasata skrev 2010-07-19 22:04:22 följande:
    ja men man måste handla för 500kr.. jaja handlade 1250kr innan rabatt.. så får väl se
    Blev en filt till min bror han hans tjej, deras bebis skall ju komma i början på augusti
    en tröja och byca till ebba en t-shirt till leo och ett par stövlar.
    500:- av på ord.pris Jag fick min manuella orederbekreftelse några minuter efter jag beställt, min ordinarie summa var 550:- ca. En varsinn tröja till barnen bara, hade kunnat köpt mer men var duktig

måste bara flika in att åh vad jag gillar min (vår) nya hund Solig
  • Lokatt
    Nemia noj skrev 2010-07-21 14:36:31 följande:
    Huu vi har bestämt oss för att sälja eller lämna bort vår ena hund på foder, men kan inte bestämma oss vad som känns mest rätt, vi vill ju igentligen inte göra oss av med han alls. Men nu känns de som ett måste, men hur skulle ni göra? Jag vill ju inte sälja han igentligen, men hur säkert är de att lämna iväg på foder? Vem står för ev skada, sjukdom på hund/människa vid olyckshändelse? Vem ska stå för försäkringar etc??
    Och om vi säljer han, kan man skriva med i sälj kontraktet att man vill träffa han regelbunddet?
    alltså, foderavtal skriver man när man ska avla på en hund, då är kullen/kullarna man tar på hunden betalningen nya ägaren helt eller delvis betalar för hunden.
    Om ni säljer han kan ni komma övverens med nya ägaren om att få se han, men det är inget som är juridiskt bindande.
    Varför ska ni inte ha kvar honom då?
  • Lokatt

kavat, trist med bilen, vi har lagat toyota för måånga tusen och då har vi ändå gratis mekaniker *glad i vår nya chevrolet*

Idag har vi satt in solarplexius i nya bilen, tjoho vad bra de är!!

Postat iväg en vagn idag med Gråter 

Fr.s, hoppas ni trivs med campingen och att det inte regnar lika mycket på er som det gjort här.

• Lokatt

hej tråden ,igår var jag i ett regnigt kolmården med familjen, det löste sig ändå, vi valde att bara gå på tropikariet samt åka bil-safarit

Fr.s, jag är blodigt sugen på att prova en UJ innan min vagnskarriär är över (ev. för gott), hur stora blir de ihopfällda? Jämför med några typ bugga p&t som du haft? Det hänger på att den ska gå in i bilen..

• Lokatt

nu hoppade jag in på sista sidan och läste bara och vad ser jag, pratar ni träff?
    ska läsa ikapp med, men fyll in mig!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11