• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

Nifelheim skrev 2010-06-28 12:22:33 följande:
    Jag vill förresten också ha en till hund. Men då vil jag bo i hus och det verkar ju vara evighetslångt tills dess
    ja, jag skrev ju att du kunde haka på i hundpratet, är nog bara vi tre i tråden som bryr oss om dyligt prat 
    fortfarande en bulle? rumsrenhetsträning blir ju en hel del lättare med trädgård om man säger så
    Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 12:22:03 följande:
    jag tänkte mest om du eventuellt kunde få tag på en kopia av en sån kurva från skolsköterskan. Vet inte om de har hunnit sluta jobba för sommarlovet än.
    smart
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 12:43:44 följande:
    bulle eller staffe. Drömmen är ju en Bulle, men jag är väl lite tveksam med småbarn i huset. Måttligt skoj om man får en sån som äter ALLT hela livet
    en engelsk staffe alltså antar jag?
    haha, ja de kan ju vara lite så, får jobba hårt med att befästa ett starkt nej från början.

Jag spanar efter dobermann jag. Skulle vilja börja med IPO. Överhuvudtaget öka träningsnivån, visst, min GD kan massor för att vara GD och ska såklart köra mer med henne, men IPO.. haha nje.. DP`n är påbörjad i brukset, på hobbynivå, sen har jag ev. agilitytävlings ambitioner med henne, vi tränar för fullt, men det är så extremt förarkänsligt, så det hänger på om jag får ihop min kropp i rätt timing och rörelser.

Du som gått fordon, tips på hur man sänker koldioxiden i av gaserna på en bil? Vi har tätat den i avgassystemet, bytt packningar mm. Bytt katalysatorn. 
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 13:01:03 följande:
    vad har ni för bil? Bytt Lambdan? det skulle jag nog gjort först, såvida ni har hyffsat ny olja, filter osv.

Ja, en Engels staffe är jag sugen på. Kan myckt väl tänka mig en amstaff också, om det är från "rätt" linjer, men eng. staffe känns mer "nytt" för mig.
    Jo visst, fast de är ju lite märkliga i sättet. Så ibland gör de som de vill hur väl de än vet att de inte får Det är ju nästan det charmigaste med bullar, deras totalknasiga och icke-hundaktiga beteende.
    olja och filter är nyligen bytt det med. lambdan ej bytt, vet jag knappt vad det är, tack för tips ska kolla upp det! Vi har en toyota previa, nu. Har köpt en vi ska börja använda när nuvarande är såld, en chevrolet trans sport, den ska vara mer lättmeckad vad vi förstått, vi gör ju inte själva men min plast-pappa gör, dock har jag stort intresse i att lära mig.

Haha, ja en bulle har tolkningsrätt på sitt sätt att vara hund Lite för oföljsamma för mig, men charmiga. Hade en på en kurs jag var på som hade felöron, sa jag kanske(?), den hade neröron, inte fint!
    Vad tror du herrn i huset (hunden ) Säger om en sån självsäker ras?
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 13:20:27 följande:
    Då skulle jag byta Lambdan.

Hehe ja. Bulleuppfödaren vi har haft kontakt med säger att de är som en blandning av hund och katt. Kan nog stämma. Jag tycker att de är superroliga, men jag är ju ingen lydnadsmänniska och har inte krav på total följsamhet. Ja du sa det. måste vara riks-fult med neröron.
    Herrn i huset skulle nog älska en bullekompis.
    Vi ska felsöka elekroniskt sa just min plastis i telen. Två av bromsslangarna var torra, de kostade typ 250:- st för en pytteslang! Dum bil! Skrikandes

Fanns 8månaders (redan rumsrena) bullar på blocket på halvfoder nu... *frestar*
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 13:34:48 följande:
    Finns det? Ser inga *blind förmodligen*
    hmm oj, såg nu att det var förmodligen minibullterriers, dessutom inte skk reggade, hmmm..
    Pruseluskan skrev 2010-06-28 13:34:13 följande:
    Lokatt - Nu har jag hittat lite bilder som jag skickat, fast när jag går igenom dem så är det inte alls alla jag skickat och jag tror jag ska föra över lite som tagits nu de senaste dagarna och se om det inte finns någon bild där som jag hemskt gärna också vill ha med....
    Men till vilken mail ska jag skicka, för det va knas med smyckes mailen?

Frk S - Jag har inboxat dig.

Igår kom vi över en 7tums portabel dvd från kjell c/o för 599, men då tillkom en kabel (den som man sätter in i "ciggutaget". 12volts kabel fick jag lära att det hette igår ) på 120kr så det slutade på 700+ men den värkar bra.
    Men K störde sig på att man inte kunde läsa sig till vad någon endaste bärbar dvd har för upplösning...så det gjorde det hela rätt kenpigt att jämföra... känns bra att ha en till komande sommarresor som kommer vara i några mil
    Sedan var det rea på Panduro så då köpte jag en kakburk som jag suktat på som var på 50%
    Kan du inboxa dom här? inte till smyckesmailen, törs inte ens öppna den knappt, för är virus rädd, den är bananas.
    Vi klurade oxå på de dvd från kjells, men som att ha i varsinn minitv inne främst, samt även långturer såklart, finns det uttag att ha inne? När det är filmtajm börjar det bli välldigt olika åsikt om vad som ska ses, 6åringen orkar inte se vad tvååringen vill se
  • Lokatt

nif, japp.. verka skum.. hitta en ovan, en engelsk. haha ordagrannt på två sätt

• Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-06-28 14:27:17 följande:
    Ahaa. var får man tag på oäktingar och vad kostar det då?
    jag såg på coop, jättefina! sugen på att köpa till barnen
  • Lokatt
    Kavat skrev 2010-06-28 16:08:06 följande:
    Lokatt,
    en tanke, visst hade hon fått crabsticks eller liknande, det kan det ju vara lite allt möjligt i.
    Sesam och lax.. Ibland kan de ju få reaktion av för stor mängd (alltså kombinationer lax ena dan går bra men två dagar i rad blir för mycket osv. ) Känns ju större risk att det är lax än något helt annat som sesam, i och med att ni kommit på räkor. Men, ni får testa.
    Även immunförsvaret kan ställa till det, alltså om hon är förkyld, sjuk osv så reagerar hon mer och lättare, på mindre mängd osv.
    Se till att få i tablettform då också. Så mycket lättare att ha med sig, till dagis osv.

Inte för jag läst fordon, men har ju bytt allt såntpå min gamla Opel.
    Men vår Toyota har 4 st sonder, alltså inte bara Lambdasond. Hur många er har vet jag inte. Men Lambdavärdet brukar stå i besiktningspappren.

Om det bara är lite det ska ner så kan man hälla i en massa t-röd (etanol) och få ner värdet något. Men är det större fel så funkar ju inte det.
    nja, sesam eller lax verkar det ju inte vara, iaf. inte ensamt möjligen i kombo med något då eller i kombo med sjukdom. Ska be om tabletter. Vad tror/vet du om basilika då?
    Är basilika och räkor med på testet (vanliga prick) eller ska jag be att få det extra tro?

japp, vet med spriten, men känns taskigt att lura köpare så, vi lagar den nog.. om vi hittar vilken grej de är fel på. som sagt, ska elektroniskt söka så kanske bilen berättar vart det är fel. lustigt att de kan det nuförtiden!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11