• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-06-21 11:43:15 följande:
    passau: Tack!

Lindadjo: Men iuuuh, jag hatar skelett ungefär lika mycket som zasata hatar .. ja, ni vet! Kräks

Frk S: Vilka fina tårtor, ungar, mamma och bilder öht! Jag gissar btw på en Teutonia Fun.

Vi var o kollade hus igår. Helt fel läge och fel allting, men det var sååå fint. Vendel var en katastrof, så nästa husvisning skaffar vi barnvakt. Han måste ha någon diagnos, annars vet jag inte. Han var på nästan allt i hela det fina designade hemmet och när vi gick runt på utsidan såg jag att han hade plockat upp stenar från någon dekoration och tänkte slänga dem i deras regnvattentunna. Jag sa nej. Då svarade han att han måste. NEJ sa jag. JOOO, jag MÅÅÅSTE skrek han, NEEEJ röt jag och gick fram till honom och då tänkte han slänga i dem i alla fall. I sista sekund hejdade han sig men jag såg att det ryckte i hela honom av längtan att få slänga i stenarna.. Bristande impulskontroll??

Nä, gnällig bebis som behöver sova.. Får återkomma.
    Tyvärr så tror inte jag på en bokstavskombo. Vi har en likadan. Maken skrattade lite här när jag läste och höll med. Jag tror mer på det manliga släktet, envishet i kombination med stoooor nyfikenhet och lite andra ingredienser.
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-06-21 20:12:02 följande:
    nån av er som kan om tv-apparater?  Vad är bakprojektions? Lcd, plasma osv.  vad "ska" man ha? sugen på en ny...
    Lcd är det vanligaste. Plasma drar mycket el och dålig livslängd.

Bakprojektions? Är inte det gamla "tjockTV" för att få stor bild???
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-06-21 21:10:55 följande:
    trött trött trött och ny frissad
    nu ska jag förföra....om jag inte somnar innan.

Skål
  • Kavat

Sitter här och vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta!
    Pratat med rektorn för dagiset idag och fick sen ett fråga om det skulle vara lättare att sonen skulle vara där på morgonen och äta frukost istället för lunch för att undvika såskladd vid lunchen (vete i alla såser, redningar mm).  Hon tänkte nog inte riktigt på att smörgås, musli och gröt görs av vete och havre i de flesta fall och att det smular och dammar mer än såser gör va?! Drömmer Men det var ju i alla fall positivt att hon försöker hitta lösningar.

• Kavat

Överlevde kalaset, men f-n vad jag är kass på att spela teater. Misslyckades totalt... Jag har nog aldrig känt mig  så osäker och maktlös. Ville ju inte ställa till en scen heller, men vad fan gör man när människan kommer och ska kramas och sen har mage att säga "nu stryker vi ett streck över allt som varit"..
    Ska inte bli skådespelerska i alla fall...

• Kavat
    Asereht skrev 2010-06-24 10:13:40 följande:
    Har inte hunnit data så mkt. Det ska vaktas studsmatta och roas bebis + en massa annat. Lite bestyr inför midsommarafton också.

Kramar till er som behöver det av olika orsaker (ingen nämnd ingen glömd)!

Jag gillar min Iphone. Önskar jag haft den när vi var på BB. Gillar massor att det går att koppla upp sig på vårt trådlösa så man kan använda den hemmavid utan det kostar en krona. Sen gillar jag alla som inte lösenordsskyddar sina trådlösa bredband.
    Om jag behöver en Iphone låter jag vara osagt men jag gillar den. Måste fixa ett fodral till den bara så jag vågar ha den i väskan. Funderar på att virka nåt, det är ju väldigt gratis om inte annat.
    När jag lånat makens har jag tagit en snygg barnsocka runt!
  • Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-06-24 00:47:04 följande:
    blä..... jag är också ursel på att spela teater....å jag hade INTE förlåtit utan en ordentligt fet ursäkt!
    Nä, jag vet ärligt talat inte ens vad jag svarade. Sa nog bara något mummligt hm efter vad som kändes en minut för hon stod kvar och tittade på mig. Jag som hade planen att heja le och vara söt typ, men det sket sig rätt ordentligt. Trodde inte att det skulle vara så svårt att spela falsk, men det var omöjligt. Obestämd Så det blir svårt att vara som vanligt när kroppen inte gör som man tänkt...

Sen en stund senare när min mamma klappade mig på magen och sa "titta vilken mage hon har nu", jag vänder direkt och går iväg och hör bakom mig "Oj, ja, på min tid hade man minsann inte tajta kläder så där"... Gråter

Min mamma slutat röka och gått upp 8 kg på 7 månader. Inget hon är speciellt stolt över (viktuppgången alltså) men hon får ta det sen. Hon försöker och är ute och går mycket dagligen för självklart är det inte kul att gå upp i vikt. Men hon har varit superduktig som slutat röka! Solig
    Vet ni vad kärringen säger när min mamma går ur rummet? "Ja, oj, vad hon hade blivit tjock, hon är sig inte alls lik".

Ursäkta men finns det inga spärrar hos människan? Jag trodde man visade hänsyn till människor och inte pratade skit bakom deras ryggar...? Demon

Det bästa är i alla fall att maken håller med mig och är helt och fullt på "min sida". Hjärta Han tycker inte heller att det känns kul att träffa dem eller prata med dem för han känner ju sig också oerhört ledsen och sviken över hur de behandlat oss.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-06-24 10:29:02 följande:
    Kavat, står du ut med att stryka überskrynkliga tunikor själv så kan jag få iväg paket imorrn. De blev så sabla skrynkliga efter tvätt och jag har inte hunnit (prioriterat) att fixa till det.
    Äh, de skrynklar sig i posten också! Så skicka du!
  • Kavat

Trevlig midsommar!!! {#emotions_dlg.flower}

Nif, vad kul med gympan! Jag känner faktiskt samma med min stabiliseringsträning. Det är så gott att få träna och jag mår så bra av det! Men i mitt fall tror jag det varit glutenintoleransen som hämmat.

• Kavat

Säger hej! Har läst men inte haft något vettigt att skriva.
    Vi var ute i Onsala på midsommar, först ett gemensamt arr av en båtbryggförening och sen ute på Råö hos våra kompisar. Himlans trevligt och lugnt kalas.

Idag är det kalas här hemma igen. Så nu ska jag ställa mig och göra tårta igen. Lagom skoj, men, men det är en rätt lätt variant åtminstonde.

Hm, insåg nu att jag glömt svara Lokatt om räkfrågan. Återkommer!
    Är det något annan jag glömt svara på?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11