Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-08-18 18:56:11 följande:
    Den karamellurven skulle sitta fint Tuva har en fin lurv från Everest, röd såklart Sedan har hon från Ullared som vi inte hunnit använda än men jag har en likadann som I love! Och en chokrosa från cubus, men den är inte lika gossig som de andra för det är Inge lurv på insidan. Köpte ju vårens lindexlurv på 50% nu, den har gudomligt foder tycker jag. Köpte en billig (100kr) softshelljacka på sportrea på Öland, men jag har inte riktigt grepp om vad?hur?när? Är dem som en windstoper fast vattentålig? Men den funkar väll inte under skaljacka på samma sätt som en WS? Blir lite kaka på kaka. Någon som sett till korten på ett par dagar? Tänkte om hon ville att jag skulle köpa en skaloverall 86 på lindex till henne, inte sett nått svar, tänkte fall jag missat. Kavat - hur gick det idag? Tänkt på dig/er. Kram
    Förvånad 50%? hur då? *avundsjuk*
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-08-18 19:57:36 följande:
    Han är en riktig sötgröt den där unge herr A, minstsagt. Nif - dem reade ut dem nu i början av juni/juli, alltså inte höstens nyheter utan dem som fanns i våras med landskapsfoder. Fanns i grå/rosa och ljusturkos/grön. Jag tipsade här om det...
    Men nää. Det var Kappahl ju. Stoooor skillnad.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-18 20:19:58 följande:
    Fast KappAhls turkosa var jättefin ju. Men var det inte luva på dem?
    Pruseluskan skrev 2010-08-18 21:23:27 följande:
    Ja precis kappahl it is, och luva lika så...
    Ah joo, men luva går inte E behöver fleece som han kan ha på dagis och kläder med fast luva går INTE att ha där.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 07:18:53 följande:
    Samma här; det är bojkott på luva. Vad tänker tillverkarna på?
    jag har jättesvårt att förstå varför Kappahl gör utan luva till bebisar och med luva till större barn. På bebisar i vagn är det ju supermysigt att kunna dra upp luvan som lite extra vindskydd, men på stora barn överväger riskerna tyvärr tycker jag.

När jag är med är det ju inga problem, för jag skulle med största sannolikhet hinna se om han fastnar någonstans, men på förskolan har de ett område med "skog" på gården och där ser man faktiskt inte barnen alls om man inte verkligen letar efter de.
  • Nifelheim

Har ni något tips på present till ett par i 60-årsåldern som har ALLT. Intressen är väl typ trädgården och öl men trädgårdsböcker har de fått en miljon gånger. Det är min pappa och hans fru som ska fira sina födelsedagar i helgen och jag fick veta det igår.
    Det står verkligen still. Jag kan inte komma på en enda grej, och de önskade sig INGENTING och sa typ: "ja men du behöver ju inte köpa något, vi har allt".

Jag vet ju att de har allt, men något vill man ju alltid ge.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 07:35:44 följande:
    Hinner du fota Elric hos fotograf? Eller (vilket tilltalar mitt småländska hjärta mera) välj ett befintligt digitalt foto (helst tillsammans med dem) och framkalla i större format hos någon snabbisfotohandlare. Ram från Rusta och voilà!
    Tyvärr tror jag inte att jag hinner. Måste gå att ordna idag eller i morgon. Bra förslag annars.
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 07:40:46 följande:
    Passar även på att kräkas över presenter i allmänhet. Varför, varför, varför skall man slösa en stor summa pengar på något som ingen behöver? *avskaffar bemärkelsedagspresenter och julklappar*
    Håller med fullständigt. Hatar när man ska ge och ännu värre FÅ presenter som bara är köpta för att någon måste.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-08-19 08:48:58 följande:
    Ny växt till trägården (om de har sådan)?
    Oh ja, men den är så full med skit (ehm blommor o växter menar jag) att man inte kan röra sig i den. De är verkligen HELT hopplösa att köpa present till.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-08-19 13:49:29 följande:
    haha eller så är det den som är den verkliga trojanen och man villigt laddar in den *nojjig*
    Haha. Näää då hade mitt antivirus sagt ifrån. Jag fick ingen trojan trots att jag surfade på FL hela den dagen det var infekterat, men ville prova att köra igenom datorn ändå. Fortfarande inga trojaner eller virus
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2010-08-19 13:53:54 följande:
    jag fick meddelande att mitt antivirusprogram blockade trojan flera gånger, men sen fick jag ändå ett defekt programpop-up från typ java-liknande..
    Då smet nog trojanen igenom anti-viruset ändå ja.
    Lokatt skrev 2010-08-19 13:55:18 följande:
    nif, varför kan du inte bo här, jag ska ut med hundarna och lång-gå, det är grådask och tråk, sååå mycket roligare med promendasällskap ju! GÅr du hundprommisarna själv jämt eller har du sällskap?
    Jaaadu, för att min familj bor här Annars hade jag gärna flyttat på stört. Jag går både ensam och med sällskap. Inte med någon annan som har hund längre dock, för min hundpromenadsvän flyttade till andra änden av stan
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11