Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-09-25 08:17:12 följande:
    har du kvar vinterhjulen? för sådanna behöver jag ju, sen...när jag har en vagn
    Jag är inte säker. Har lovat bort de, men vet inte till 100% än.
    zasata skrev 2010-09-25 09:50:30 följande:
    Jag behöver med vinterhjul.. men kostar dom typ inte 800 nya?
    ingen aning faktiskt, det är mycket möjligt. Jag prissatte efter avslutade på tradera.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag måste ha en ny sittvagn/sulky för softyn har skramlat sin sista mil. Funderar på en Sitty nu, men är det någon som har koll på vad lufthjul till en sån går på? Avskyr nämligen sittys originalhjul

Första gången någonsin som jag köper en vagn enbart utifrån faktiskt behov och inte för att jag har "lust".

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 13:02:39 följande:
    Det fanns stora Brio lufthjul i outleten för 95 spänn... Hjälper inte dig just nu men kolla med Zasata om hon vill sälja vidare de jag köpte till henne? Skall du förresten inte köpa en Spider i Royal Blue istället?
    zasata skrev 2010-09-29 10:22:03 följande:
    Jag är rädd!! Jävla skit medicin!!! Är skit trött nu och känns som jag ska skita ner mig!
    Vadå, blir du dålig i magen av medicinen? Haha, du är ju rolig. Det var ju du som inte ville ha viktsnack så det var därför vi startade en spin-off

Välkommen är du ändå såklart!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50066583.html
    Spider? www.whwatts.co.uk/out-about-105/pushchairs-8/strollers-buggies-15/emmaljunga-prams-pushchairs-spider-pushchair-colour-11971-7369_zoom.jpg Ser den ut sådär så nää *ryser*
    Tant Pruselius skrev 2010-09-29 13:27:36 följande:
    Härligt! Hur har det gått med klänningsjakten?
    Asereht skrev 2010-09-29 09:35:22 följande:
    Tack! *glad*
    *älskar med bumberskyddet* När jag har en bugga så ska jag önska mig ett sådant av tomten låter inge bra det där.... hur länge ska du pröva denna innan du får byta om denna inte funkar. Har hört att det kan vara en riktig djungel innan man hittar rätt "lyckopiller".
    Nifelheim skrev 2010-09-29 11:12:08 följande:
    Jag måste ha en ny sittvagn/sulky för softyn har skramlat sin sista mil. Funderar på en Sitty nu, men är det någon som har koll på vad lufthjul till en sån går på? Avskyr nämligen sittys originalhjul

Första gången någonsin som jag köper en vagn enbart utifrån faktiskt behov och inte för att jag har "lust".
    eller en  brio spin(n)?!
    Jag tror att E är för stor för spin, och så har den väl små framhjul? Behöver något riktigt terränggående.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-09-29 14:40:12 följande:
    Asereht: Jag håller med Kavat; ställ frågorna i tråden så vi andra lär oss också. Jag hade samma "problem" med LCHF som du; nämligen att jag inte kan äta mat på morgonen. Bröd är min favoriträtt alla kategorier så för mig höll LCHF ungefär 12 timmar tror jag Men Ekorren skrev ju något om att man kan baka "fakebröd" och pannkakor och det låter ju lovande. Kanske man skulle ge det en chans till *funderar*

Kavat: Ja, vad äter du? Fattar inte att det bara går att leva utan 90 % av födoämnena

Nif: Årets Spider ser så där space-ig ut med porr-tyg men förra årets var jättefin. Jag är helt såld på den hallonröda och var och klämde på en senast idag. Men guuuud vad tyngstyrt det är med fyra fasta hjul!
    Alltså, det är mest formen som stör mig. Det ser ut som att man tappat suffletten på en scooter ungefär.
    Hmm är den tungstyrd alltså? I så fall vill jag INTE ha den. Softy är ju skitlättkörd, väljer den i princip alla ggr vi ska ha vagn med oss trots att den är ful som stryk (och numera även sönderkörd).
  • Nifelheim

FrkS: Men har du sett DEN DÄR spidern på riktigt alltså? För enligt "min" barnvagnskälla så släpptes spidern aldrig i det utförandet. Den såg ut som den jag visade ungefär direkt Från början var det enligt henne tänkt att den skulle se ut som på bilden du visade dock, den ser MYCKET bättre ut än nya spidern.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 03:02:13 följande:
    Nif: den hallonröda från 2010 såg jag senast igår men just i blått har jag inte sett Spidern IRL.

Asereht: kul med Bunkern. Bra pris!
    Jag menade i den modellen... Alltså att den ser ut som en snyggare softy bara.
  • Nifelheim

Ja just det Pruss: Du frågade om Nitron, jag tyckte jättemycket om den. Underbart lättkörd (faktiskt lättare att manövrera än buggan) och samtidigt rymlig och ombonad. Lite stor om man jämför med en bugga kanske, men jag tycker ändå att den bara hade fördelar nästan.

Den ser lite larvig ut tycker jag med så små framhjul till den stora vagnen, men fungerar perfekt.

• Nifelheim

FrkS: Fick du  något svar i Emmaljungatråden? Jag hinner inte leta reda på den nu, vi ska kasta oss iväg till barnmottagningen, men jag är sjukt nyfiken.

Jag skulle nämligen beställa en spider förra året (när de kom) och då var produktbilden i katalogen FEL. vagnen gjordes aldrig i det utförandet utan blev istället som en scooter utan sufflett typ så då sket jag i det. Ville ju att den ska se ut ungefär som softy, fast snyggare.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 18:55:32 följande:
    Nif: kolla in i Emmaljungatråden och läs inlägg #3734. Tyvärr är du nog helt rätt informerad, det är bara jag som inte har tyckt att det är så stor skillnad mellan gamla Softyn och Spidern. Rackarns bananer helt enkelt

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132474.html
    Så tråkigt att ha rätt ibland Jag har ju iofs inte sett den i verkligheten, men tycker att modellen är urful på bild Det ser ut som en blandning av en scooter utan suffla och en sån där vagn som typ barnhab. tillhandahåller. *ryser*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11