• Leende

K*B*N, pratar del 11

Godmorgon tråden!

Vad gör ni föresten på dagarna/ har för yrken/ är hemma? Förstår att några är mammalediga... *ni behöver inte svara om ni inte vill*
    Själv är jag sjukskriven ni sissta tiden innan BF, har jobbig foglossningRynkar på näsan , men sköööönt att vara 
    hemma nu och förbereda sig iallafallSolig 

• Leende

*Spännande att höra vad ni gör/gjort*Skrattande

Själv jobbar jag som köksbiträde i ett storkök (inte drömjobbet precis) men är i grunden utbildad
    bagare/konditor.. (svårt att få jobb inom det) gick ut -96, så det är ju några år sen...

*drömmer om att kanske nån gång i framtiden öppna eget konditori*

• Leende
    bohusbebis skrev 2011-06-07 10:17:39 följande:
    själv drömmer jag nog om att bli keramiker... älskar muggar med känsla... eller kanske ett bokcafé där gästerna köper en kopp kaffe och sen får ta med sig koppen hem... och man kan sitta i sköna fåtöljer hela dagarna mitt bland böckerna... Vi kanske kunde slå oss ihop
    Åhhh, vad mysigt det låter...Drömmer

Sen är det ju bra att vi redan från början säkert kommer att ha en bra kundkrets med alla här i tråden på fika och bokläsning Tungan uteFlört
  • Leende
    bohusbebis skrev 2011-06-07 14:24:42 följande:
    och ett barnkafé med små bord och kanske rent av "gör din egen kaka"-aktiviteter... OCH en bra lekplats, så att alla föräldrar kan få sitta i lugn och ro...
    Du är ju grymt bra med dina ideér, låter perfektSkrattande 
  • Leende
    Kavat skrev 2011-06-07 17:10:44 följande:
    Åh, det låter kanonkul ju. Jag har faktiskt också haft drömmar om att bli keramiker OCH konditor. Men med barnens allergier så går tankarna givetvis mot ett café med allergivänliga saker. Så kör ni ett sådant race är jag på!
    Fast egentligen jobbar jag rätt långt från det, som konsult! Fast nu är jag mammaledig.
    Perfekt, då blir vi 3 Skrattande allergivänligt är ju alltid bra att ha.

Min dotter är superallergisk mot ägg, sen är hon även allergisk mot banan..

Nu har hon även under 6 veckor haft glutenfri och mjölkfri kost, så det har varit jobbigt.
    Var hos läkarn idag och då fick vi iallafall ge henne mjölk igen, men skall pröva glutenfritt ett tag till. Hon är ju egentligen inte alls glutenallergiker eller mjölkallergiker, men dom ville testa pga vissa omständigheter.

Vad är dina barn allergiska mot?? 

Skulle du eller ngn annan vilja visa (länka) till dom där krokarna man kunde ha på handtaget på bugaboo
    och hänga väskan på? Har aldrig sett sånna (fast det beror väll på att jag aldrig haft sån vagn innanOskyldigGlad

• Leende
    Asereht skrev 2011-06-07 18:25:33 följande:
    Det finns en hel del olika krokar man kan ha på barnvagn, bland annat:

www.mammashop.se/barnvagnskrokar-hook-n-strol...

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkt+...

www.babyfrog.se/barnvagnskrokar2pack-p-1164.h...

www.mylittlestar.se/beconnected/97-0

Själv har jag något som heter J-Hookz som jag köpte när jag köpte skötväska från USA.
    Jättetack för tipsenSkrattande, men vilka är bäst av dom tror du/ eller vilka hade du valtDrömmer *svårt att bestämma*
  • Leende
    Kavat skrev 2011-06-07 18:44:04 följande:
    Det är ju typ det vi äter minus lite till.
    Hrm, ja, det är nästan lättare att säga vad de tål. Men äter helt fritt från ägg, sädesslag, mjölk (halva familjen) och soja/baljväxter/sojasläktingar. Sen är det fisk, vitlök, färgämen, konserveringsmedel och lite frukter på vissa av barnen..

Får jag fråga varför ni testar utan? Vill du inte skriva här får du gärna inboxa om du kan tänka dig att berätta. Jag tycker det är superintressant med kost och vad det kan påverka. *nörd*
    Ojdå, vad jobbigt för erRynkar på näsan då skall jag VERKLIGEN inte klaga på min dotters allergiFlört

*inboxat*
  • Leende
    zasata skrev 2011-06-07 20:25:26 följande:
    Ja
    Leende skrev 2011-06-07 08:24:39 följande:
    Godmorgon tråden!

Vad gör ni föresten på dagarna/ har för yrken/ är hemma? Förstår att några är mammalediga... *ni behöver inte svara om ni inte vill*
    Själv är jag sjukskriven ni sissta tiden innan BF, har jobbig foglossningRynkar på näsan , men sköööönt att vara 
    hemma nu och förbereda sig iallafallSolig 
    Jag jobbar på ett ställe som heter Kvaser AB, började i slutet på April efter avslutat ett annat jobb med en del bråk och DO nu som utreder. Nu jobbar jag med lager inköp och logistik här, väldigt mycket nytt att lära! Men skoj!
    När har du BF?

Usch jag hade också foglossning när jag jobbade när jag väntade Leo, men när jag slutade jobba blev det mkt bättre. (butiksbiträde då) 

Jag kan presenter mig?
    23 år (24 på lördag!) två barn födda maj 07 och sep 09. Jag har npg haft flest jobb i denna tråden.. haha...
    Var hemma två mån med dottern och sex med sonen..  Och sen jobbat jobbat och jobbat.. OCh så blir det även denna sommaren.. Har hittat en jättesöt barnflicka som även hjälper mig på morgonen då sambon pluggar och är iväg på praktik just nu och börjar 6 varje morgon.. Och jag orkar inte lämna halv 7! 
    Jag e nog latast i tråden med? Hängt här i 3½år kanske? Äger/ägt ca 20 barnvagnar. Nyaste är en BB gecko som kom hem till mig igår, shoppingtokig.. Bloggar även för två företag just nu. Men hinner knappt.. Ibland hinner jag inte riktit med familjen så bloggandet och datorn hamnar lite åt sidan just nu.. Lider av Emetofobi.
    Hum ja det är nog allt mig...

Kan inte ni nya presentera er lite?
    Hej!

Oj, då har du jobbat och slitit mycket då... och även nu med såklart.. Men det är ju bra att tjäna mycket pengar när man är shoppingtokig och gillar barnvagnarFlört

Jag har ochså en som är född maj 07  (en pojk) och en flicka född 05Glad

Stackars dig, måste vara jättejobbigt med emetofobi, framförallt på hösten , vintern, och våren då alla magsjukor går... det känns nästan som om jag har det med ibland för jag är extremt rädd för magsjukaRynkar på näsan
    Har ALLTID med mig handsprit i väskan! Men det kan bero på att min dotter är så känslig om hon får det 
    och är oftast dålig i flera dagar då. Vid nått tillfälle fick hon ligga på sjukhus några dagar med dropp...

Men nu måste det vara bästa tiden för dig då, när dom flesta magsjukdomar inte härjar omkringGlad

Jag har BF 15 juli... och jag bor i ett litet radhus i  Göteborg.

Om du läst/ läser längre bak i tråden har jag skrivit mer om mig själv och att en bugaboo cam i 
    denimtyg är på väg hem till migHjärta har aldrig haft bugaboo innan, men jag blir säkert nöjdGlad

Roligt med en ny vagn du med, du får visa bilder när du hinner!

*skall kolla in i din blogg*
  • Leende
    Fröken Småland skrev 2011-06-07 20:29:10 följande:
    Leende: TACK för post idag! {#emotions_dlg.flower}

Zasata: barnflicka? Oj, det var visst trådpremiär
    VarsågodSkrattande
    Fick ingen post idag, men kommer säkert imorgon (om du undrar)Flört
    Asereht skrev 2011-06-07 20:34:58 följande:
    Om jag hade köpt idag hade jag köpt Tinkafukrokarna eller Ju Ju Be.
    Tack igen, då får det bli nån av domSkrattande
  • Leende
    zasata skrev 2011-06-07 20:53:16 följande:
    Skoj jag bor med i Göteborg! ah... Försökt läsa lite bak.,. men så mkt att läsa.. hehe.. men läst något om det..
    Var det cam eller frog? jag har haft bägge korta stunder,, har nu en bee+, gecko, sitty och pt explorer.
    vilket datum är din född ;)
    Det är enCam...
    Ojdå vågar jag skriva min ålder när jag ser hur gammal du är..he he .Flört född 74.. 
    Men du vet, åldern har INGEN betydelseCool 
    Kul att du bor i Göteborg medGlad
    Jessika82 skrev 2011-06-07 20:54:12 följande:
    Jag bor strax utanför göteborg..
    Och du med i närheten av GöteborgSkrattande

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11