Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-05-12 09:24:55 följande:
    Jag tror den såldes ny för 4.000 så det kan hon nog glömma  Jag förstår fortfarande inte varför du behöver en ny vagn (fast jag förstår att du vill ha en ny vagn för det vill man väl alltid ) Bee är ju den perfekta sommar/semestervagnen. Fabi; kul att du är tillbaka Kul också att du fick användning för din väska då du faktiskt blev lite lurad av City Jet-säljaren Hur går det med lillemans mage?
    fast jag tycker att hennes ben blir så hängande när hon ska sova i den på tex stranden, fast nu kanske det inte blir så mkt sova om dagarna
    Och sedan vill jag inte sabba den med ladgårdsbesök (dagligen, vi hyr stuga av bonden) och på sandstränder.... jag får ofta höra att jag är mer rädd om vagnen än om ungen
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-12 09:56:32 följande:
    Varför finns ALLT jag hittar på blocket i sthlm? jag VÅGAR inte köra bil där ju. Skulle slarva bort mig på nolltid
    jag kan vara din gps jag får inte men skulle kunna :-P
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-12 09:40:46 följande:
    De såldes ut i början av -05 för 3595:- I know eftersom jag köpte en av dem. De slutade produceras 2004. Ett fåtal ex kan vara köpta senare då jag vet att Bonti i Malmö (?) öppnade i samma veva och de hade ex kvar längre än Bonti i sthlm tex och det var i princip bara hos dem man fick tag på dem.Den sista jag köpte gav jag runt 1500 för inkl frakt med bussgods har jag för mig. De har ju några år på nacken numer och de flesta av dem är inte i nyskick utan ahr varit ute ett par vändor. Det är nog ytterst få som säljs av originalköparen i dagsläget.
    jag menar ju det, toksäljare! *fnyser* Hon kan ju sitta där med sin RB i ett halvår till då...
    Asereht skrev 2010-05-12 09:48:56 följande:
    Jag vill också ha fina överdrag, men då måste jag ju skaffa en bee och det är inte akutellt för vår del.
    I {#lang_emotions_heart}my Bee! Verkligen en tippelitoppkärra. Och så röd och fiiin.

Asereht skrev 2010-05-12 09:48:21 följande:
    Pruss! I buggatråden ligger det just nu bilder på stora barn i bugga. Det ser inte allt för illa ut, har sett värre. Min fyraårige minibuse satt bra i froggen förresten när jag fick hem den. Då var han runt 96-98 cm lång. Men jag har liggdel på nu så jag orkar inte svira om och kolla hur han sitter nu när han är 1 m. Annars är ju camen lite längre i själva ramen men jag vet inte om det innebär att det finns bättre med plats under suffletten.
    ååååå ge mig länk, spank you! :-P
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-05-12 10:02:20 följande:
    Extra bilbarnstol (till mormorns bil, den MÅSTE bytas) och vagn såklart Alltid vagn... Får väl passa på att prova så många som möjligt nu på en gång, för nu närmar det sig verkligen slutet av vagnstiden Använder nästan BARA softyn nu.
    hur gamal är E nu igen, 3 va? *biter på naglarna* vill inte att sluta med vagnstiden ska vara såååå nära...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 11:05:06 följande:
    Igår var det familjefest på Majas skola och picknick med knytkalas. Jag gjorde några goda kycklingwraps istället för den obligatoriska varmkorven. Tortillawraps, stekta kycklingbitar, isbergsallad, majs, purjolök och tzatziki med riktigt mycket vitlök. Wow, det var gott!
    det kan jag tänka mig! Gott med kalla såsen Mango Raja (Rydberg) oxå, den passar till ALLT!!!! perfa!
    Nifelheim skrev 2010-05-12 11:07:38 följande:
    Hittar du bra alltså?
    Jo rättså.... try me :- P, annars snor vi min pappas GPS
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-12 13:45:07 följande:
    Smaksak. Jag skulle nog tycka det var fint med röd liggdel och denimsuffla och denimlock. Tror jag, har inte sett kombon så jag kan inte svära. Sand med samma borde ju också funka.  Annars är sand liggdel med brun suffla och lock jättefint. Så tänkte jag köra sen, men med sittdelsbas. Denimliggdel med rött lock känns inte lika snyggt i mina öron men som sagt, man måste ju se för att uttala sig. Men denim ligg skulle nog vara snyggare med brun eller all denim sas.
    Jag tycker Denimliggdel med rött lock låter kalas fint Och röd suffla!!!Mer rött åt folket! Tycker också att rött och brunt är fint tillsammans...
  • Tant Pruselius
    sarahl skrev 2010-05-12 14:06:09 följande:
    Har hittat en teutonia fun på blocket som jag vill köpa men männsikan svarar ju inte på sms. typiskt nu hinner den säkert bli såld bara därför.
    då blir man trött, ringt då?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-12 14:42:35 följande:
    Kavat: varför inte brun liggdel? Minimal investering då du redan har brun varukorg. Toksnyggt med enfärgad brun vagn och förvånansvärt snyggt med brun/denim.
    och brun-rött eller denim-rött

Ja jag vet jag är lite "efter". Har haft mys helg med kusin från malmö. Igår fyndade jag ett Lundmyr of S spjälskydd för 40kr, nöjd.
    Imorse fick vi info om att sambos farmor gått bort, mormorn gick bort för 3v sedan... ¨så just nu är det liite mycket.

Vad har jag missat??
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11