Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2010-05-30 12:04:19 följande:
    *skratt* Nä, det visste jag ju inte om då. Men jag klarar knappt att gå på eftermiddagarna, beroende på vad jag gjort under dagen, så insåg att jag inte pallar helgen utan hjälp. Mamma erbjöd sig ett tag, men hon gör ju bara till den gräns hon orkar och sen säger hon att nu får du ta resten. Och just nu orkade jag inte ta "resten" heller. Och jag vill inte tvinga mamma till något heller i och med att hon "fick hjärtinfarkten" för att hon inte sa ifrån.. Så maken fick snällt vara hemma!
    Skönt att det snart är över {#lang_emotions_nalle}
  • Fröken Småland

Just det; jag tänkte ju ha "gissa-datum-när-Kavats-bebis-kommer-tävling". BM tror alltså 2/8, vad tror ni?

Jag kommer att föra protokoll över gissningarna och den som gissar närmast får bestämma bebisens namn

Själv paxar jag 25/7.

• Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-05-30 17:22:13 följande:
    Jag fattar liksom inte skillnaden på att han eller jag är hemma. Nu är han hemma och tar hand om mig och barnen, det är ju "mitt" jobb han har tagit över. När jag hade hand om allt så var det minsann ingen som undrade hur det gick och hur jag orkade! Det är väl superbra att han kan vara hemma, barnen är nöjda, jag är nöjd och alla är glada och det funkar toppen. Han har min mamma som "barnvakt" någon gång i veckan så han kan avsluta på jobbet också. Alla är nöjda.
    Jag tänker mig att många är skadade av att tradionellt sett så tar den hemmavarande föräldern (oavsett orsak) hand om barnen och den andra föräldern arbetar och drar in pengar. Jag är nog också ganska skadad är jag rädd men kan ändå tänka lite själv när jag ställs inför faktum och om man tänker sig den motsatta situationen; att du hade jobbat och han varit föräldraledig länge men nu blivit riktigt sjuk. Då hade nog inga ögonbryn höjts misstänker jag. Jag gratulerar er massor till att ha hittat en lösning som funkar för er alla och är säker på att det är en riktigt bra investering inför framtiden!
  • Fröken Småland

Förresten så har jag upptäckt stora röda fläckar på ögonvitan nu, under ögonlocken. Det oroar mig faktisk lite grann. Pallar ni se bild? Jag behöver hjälp med utlåtande om jag skall satsa på att rusa till farbror doktorn. Ögonen är jag liksom lite känslig med, det kan bli ett högt pris att betala om man försöker vara cool och inte söker vård i tid.

Jag skall försöka fota men jag länkar istället så slipper ni som är känsliga kolla på eländet.

• Fröken Småland

Kavat: Så när lilleman var liten och du var sjuk då var det synd om maken för att han inte fick vara hemma. Och den här gången när du är sjuk så är det synd om honom för att han måste vara hemma? Ja, det låter ju logiskt

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11