Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Är det inte bara upp till 19 år nuförtiden (om ens det, med byte av regering hit och dit.)??

Usch, nu åkte Tin till sin pappa. Ja, det är ju inte usch, men det blir så tomt hemma och han ska vara borta i hela 2 veckor. Fördelen är att när han kommer tillbaka har han Saga med sig.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Lokatt skrev 2010-09-26 18:56:40 följande:
    Japp, exakt min tanke! Solig
    Ekorren du var nära stilmässigt på de två sista
    Tänk vad man kan luska ut, fast man aldrig träffats, bara genom vad du skriver och halvsuddiga halvfigursbilder.
  • Ekorrfamiljen

Asereht: Vilka gulliga tossor. Velar fortfarande om jag ska köpa mjuka, typ lammskinnstossor till Vemund eller om han ska få riktiga skor nu. Han står ju, men det är nog långt kvar tills han går. Men om han ska börja på dagis i vinter.. *förvirrad*

Fröken S: Vilka supergulliga ungar och vilken cool hoj!

• Ekorrfamiljen
    Sarah: Ska du inte testa LCHF först? Det är ju ett stort ingrepp med GBP.. Du gör ju såklart som du vill, men ge det en chans på en månad eller två bara. Sen kan du göra op. om det inte funkar.. Bara en tanke. Jag är så glad att det funkar för mig och vill dela med mig av glädjen.

Förstår dina tankar om barn! Jag skulle tycka det var jobbigt med själva känslan att man inte KAN få fler, men samtidigt går det ju att göra IVF om det värsta händer och man verkligen ångrar sig. Dyrt, men en utväg. Själv kanske jag alltid kommer att ha kvar känslan att jag vill ha "en till.." men förhoppningsvis ger det sig med åren och när barnbarnen trillar in.

Här hoppas jag att jag ska lyckas sälja min bil så jag får ihop pengar till alla räkningar och saker som rasar in över en. Wish me luck!
  • Ekorrfamiljen
    Ase: Jag trodde att jag skulle sakna både frukt och godsaker, men icke. Bröd och pannkakor kan man göra alternativ som smakar nästan riktigt och det är fullgott alternativ till frukosten för mig. Om man vill kan man ju ta en skål turkisk yoghurt eller creme fraiche med lite hallon till frukost istället. Eller keso och tomat, eller vad man nu vill ha. Själv tycker jag att kokta ägg med en rejäl klick Bregott på är riktigt gott. Man får hitta alternativ som passar en själv helt enkelt. Det är ju värt det med tanke på hur mycket bättre jag mår, framförallt i kroppen (magen, lederna och huvudet.) Vi har gallbesvär i släkten (mamma och syrran bl.a) men än har jag inte märkt av det. Iom att man äter så mycket fett hela tiden så sköljs gallvägarna igenom konstant och det sägs minska risken för gallsten.
  • Ekorrfamiljen

Jag har ju också grav övervikt i släkten. Jag äter massor av feta såser och kryddsmör på köttet och som sagt Bregott i äggen, men ändå går jag ner i vikt. Det är ju för att jag utesluter kolhydrater och stärkelse, så kroppen använder fettet som bränsle. Förut har jag inte heller kunnat äta "mat" till frukost, men vissa dagar är det så gott med stekt bacon och ägg.

• Ekorrfamiljen
    Nemia noj skrev 2010-09-27 14:22:54 följande:
    Fi fan va less jag blir på vårt dagis, så många gånger som vi har tjatat om att lill grodan ska vara mjölkfri, alltså inte bara laktosfri. Och idag av en slump fick vi veta att dom kört enbart laktosfritt i över ett år, trots läkarintyg och tjat.. Inte konstigt att lill tjejen vart så dålig som hon vart.... Gråter Får dom ens göra sådana misstag, när vi lämnat läkarintyg och tjata så ofta om de?? Och tillo råga på allt deras jävla gnäll om att Grodan inte hinner på toa för hon e så lös, och att vi borde kolla upp henne för de. Men HALLÅ.... Skrikandes
    Men fyyy! Vilka jubelidioter! Helt plötsligt känner jag att jag absolut inte vill flytta norrut! Säger som Kavat, hör av dig till chefen eller BUN och skolinspektionen. Så här ska det verkligen inte få gå till!!
  • Ekorrfamiljen

Jag hoppas att det var vinterstövlar, för annars var det sinnessjuka priser.

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-09-27 15:46:23 följande:

Nöffe är så söt! Ser alltid så glad ut.
    *gillar bumperbarskyddet också*
    Instämmer till fullo!

Nemia: Har du kollat skopunkten? (Tror de heter så iaf.)

Vilka fina kängor på Maxi, de var ju GRÖNA!! *tar med mig Vendel och drar dit* Stor chans att han faktiskt vill ha skorna om de är gröna.
  • Ekorrfamiljen

Haha, samma sak här fast i 80. MASSOR var ordet.. *mental notering att rensa*

Nån av er stickkunniga.. Skulle någon vilja vara gullig och sticka ett par Vemund-vantar? De vanliga går ju inte att ha, så nu har jag en tjock strumpa på hans vänsterhand och en vanlig vante på höger, men det ser ju lite fånigt ut. Skulle åtminstone vilja att de matchar.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11