Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Japp, en snart-ett-åring! *känner mig genast gammal som gatan* Eller vänta nu! Drömmer Jag undrar bara vart det året tog vägen liksom.

Vi firar jul lite här och var. Förr om åren var vi alltid hos mormor, men hon är för gammal och trött nu och sen tog mamma över. Nu är det syrran som tagit på sig ansvaret som julkoordinator. Vartannat år ungefär åker vi dit och vartannat är vi här hemma och då är de stora barnen här med. I år är det min tur att ha de stora (om de vill) men vi funderar på att åka till Fjollträsk ändå. Trååångt blir det hos syrran, men mysigt! Vi får varsitt paket på morgonen som morgonTomten lämnat, äter jordens onyttigaste frukost med sirapslimpa, skinka och lussebullar, pepparkaka, kaffe och julmust (lär sakna en del nu i jul!!) och sedan är det trååååkigt för alla barn fram till maten kommer på bordet vid 13. Vid 15 är det Kalle och då "måste" man dela en ask Paradis (kommer att sakna den lite också) och direkt därefter kommer Tomten! Tomte

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

Kavat: Jag tycker att ni ska fira så att ni är nöjda och mår bra. De som inte vill bidra till att sprida julfrid och glädje i ert hem kan hålla sig därifrån.

• Ekorrfamiljen

Vilken härlig höstbild Fröken Småland!!

Hmm, är det fler än jag som inte kan välja symbol för inlägget? Helt tomt på raden ovanför själva rutan.

Jag stressade upp idag för att vara på BUP vid 10.. Jomen, det var ju bra, bara det hade varit rätt dag.

Sarah: Gå in på gruppen du är intresserad av. Där någonstans ska finnas en "gilla"-knapp eller länk där man kan gå med.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 09:39:03 följande:
    Jiii-haa! Jag hittade min gamla grisbild Som jag letade efter den när den försvunnit, nu hittade jag den på Sjalbarn *hittat mig själv igen*
    *gillar*
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 09:53:21 följande:
    Idag skall jag roa mig med att plocka fram barnens fina vinterkläder
    Jag behöver också.. *sneglar menande på kissen* Vemund har bara en skaloverall och en windfleece. Snart börjar det bli dags för Po.p-overaller!! *harklar mig igen*
  • Ekorrfamiljen

Jag har problem med att Vendel är så okänslig för smärta och kyla. Det spelar ingen roll hur mycket kläder jag skickar med, han vill inte ha ändå. Långkalsonger funkar inte (det blir fel i hans huvud angående påklädningen då) och inte heller helt underställ. Vantar kan gå i nödfall och mössa funkar bara ibland den med. Jag som alltid varit så frusen köper ju massor av ytterkläder men han vill inte ha..

• Ekorrfamiljen

passau: Usch så hemskt! Ta upp det med facket omgående! Kramar till dig o brorsan!

zasata: Eyyy, vem köper en vagn för 22500:- ? Även om den nu "bara" kostar 15 000:- Och tre vagnar dessutom.. någon för vår tråd?

Sarah: Kul med ny vagn, den ser fin ut. Snygg rumpa också.. Tungan ute Drömmer Oskyldig

• Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-10-12 08:27:19 följande:
    Har ni sett dessa tidigare, smart nyhet för mig!
    Slide On www.zipclip.se/default.asp?p=PRODUKTER
    Gotländsk uppfinning!! Solig

Kuriosa: Jag gjorde en reklamspot för just den produkten, men i slutändan valde de en annan skådis. Obestämd *surar lite* Flört
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-12 10:18:15 följande:
    Du var helt enkelt för snygg och överglänste produkten!
    Tant Pruselius skrev 2010-10-12 10:19:25 följande:
    *håller med*
    Äsch då..Skäms (Erkänner sedan motvilligt att det var radioreklam och inte teve.)
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-10-12 11:28:01 följande:
    Mycket kreativt men jag undrar ändå om den babyn sover jämt. Jag menar, det måste ju ta en hel del tid att förbereda allt det där.

milasdaydreams.blogspot.com/
    Mamma med för mycket tid och väldigt trött bebis!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11