Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Idag är jag hemma för lillkillen hade feber igår, och stora killen säger han har ont i örat, och liiite feber har han oxå så jag ska avakta lite och se hur det blir med örat. Öroninflammation är inte roligt.
    Eftersom de inte är supersjuka, men ändå för sjuka för att vara på dagis hela dagen, så tänkte jag passa på att gå till växtriket med de och köpa lite växter. De säljer ju ut jättefina påskliljor för 5 kr bara för att påsken är över. Och så behövs det lite jord och annat

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-04-11 21:25:18 följande:
    *hoppas*Jag går mest runt och är skendräktig och har massor av grav symtom fastän vi nästan inte äns lämnat sänghalmen
    Du kanske inte alls är skendräktig längre? *hoppas* Ska vi få datumtvillingar så måste ju du bli gravid lite innan mig, eftersom jag ska snittas, och det brukar väl bli ungefär 1 vecka innan bf?
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-11 19:04:16 följande:
    Är det inte underbart parasollväder idag?
    Är det den nya been?
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-12 09:08:26 följande:
    Vi är också hemma. Superförkylningen har nu alla i sitt fasta grepp. Även här har det klagats på öronont (mellan och mini) och det verkar höra till förkylningen (flera med samma symptom). Det började med klåda i ögonen och lätt snuva. Nu är jag totalt igensvullen i halsen och har kraftigt sprucken whiskeyröst. Det känns som att svälja genom ett sugrör (inbillar jag mig). I natt har jag fått ca tre timmars sömn pga nästäppan och halsen. Halsen ahr gjort skitont, pulserande värkande ont. Omöjligt att somna. Hostar också otrevligt. Barnen snorar och hostar men ingen utom jag verkar ha ont i halsen. Lillgrisen är snorig. Maken är än så länge opåverkad. *orättvist*Barnen är för förkylda för dagis men pigga medan jag är helt sänkt och bara vill sörpla te under en filt.
    Åh, vad jobbigt! Att ha ont i halsen är nog det värsta som finns, det går ju inte att komma ifrån. Och jobbigt att vara sjukare än barnen, lider med dig Asereht. Jag är ju så gott som helt frisk, och vädret är underbart. Och jag sitter här och planerar vad jag behöver till trädgården. Så jag har det bara bra, jag skickar över lite styrke och krya på dig kramar från västkusten!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Zyx är oxå bra tycker jag. Det är en smärtstillande halstablett, rätt så dyr, men man tar ju bara 3 om dagen så de räcker ju ett tag, paketet innehåller 20 tabletter.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-12 09:24:48 följande:
    På vägen hem från dagis åkte jag förbi Granngården och köpte lite fröer och såjord. Jag som aldrig sått något i hela mitt liv! Tanken är att jag skall ha en egen liten kryddträdgård med gräslök, persilja och dill och så köpte jag även ärter och sockerärter som kan vara kul för barnen att sköta och plocka. Nyttigt godis, Maja älskar att plocka ärter hos farmor och farfars granne (som odlar ärter enbart för våra barns skull, kram till dem )
    Åh vad roligt! Jag vill oxå ha ett grönsaksland Funderar på morötter som ungarna ju gillar. Sen har vi ju rabarber, smultron och jordgubbar redan. Så mycket mer hinner jag nog inte med Men ärtor låter spännande!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-12 09:21:54 följande:
    Igår fick jag för första gången uppleva det tvivelaktiga nöjet att mitt i ett hostanfall samtidigt nysa. Det var... udda!
    *fniss* det låter inte så trevligt
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-04-12 09:47:05 följande:
    Undrar om vi fått bebis i tråden i natt?!?! Helt slut för övrigt. Vissa dagar är inga bra graviddagar... Är nog inget egentligt fel på mig men är HELT slut och har legat och pressat tänder i natt. Sen drömmer jag om sex eller trevliga dater typ varje natt!   Helknas, i natt var det någon kille (vet faktiskt inte om det var maken! , men det var någon man i alla fall. ) som tyckte jag var såååå snygg och vältränad. Så det måste varit lite önsketänkande! Haha! Krya på dig Asereht! Usch för att vara sjukare än barnen. Hoppas de och Lindadjos blir bra fort.Lindadjo, fin lampa!! Var det den som var sönder som du lyckades så bra med ändå?Tvätta overaller skulle man ju kunna ägna dagen åt kanske. För övrigt så pratade vi om att åka till Gotland i sommar med kompisar och hälsa på Ekorren bl.a. Och då sa vi att vad synd att inte barnen somnar i vagn på kvällen, Lite lättare att vara ute och grilla t.ex då. Men så insåg vi att det vet vi ju faktiskt inte. Men tänk så mysigt att sova i en vagn! Jätte smart tänkte jag då tar vi med båda buggorna. MEN dottern får ju inte plats under Camen, men hon skulle ju få plats i en ny Bee!!!! Så frågan är om vi inte måste ha en?!
    haha. jag kommer ihåg att jag oxå hade sånna drömmar när jag var gravid *fniss*

Nä, det är inte den trasiga lampskärmen. Den som är trasig är större och strutformad, så det blir inte lika lätt att göra om den. Jag funderar ännu på vad jag ska göra med den trasiga... har inte kommit så mycket längre.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-12 12:39:09 följande:
    Har ni sett dessa läckra skapelser. Intressant lösning också.www.coverbuga.com/
    Åh.... de är ju helt underbara! Vilka fina tyger

Och solskärmen var oxå supersmart. Sån får man se till att få till sen, utifalla att, om...
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-12 12:45:23 följande:
    Nehepp enligt bipacksedeln till Zyx ska den ej användas av gravid eller ammande eftersom eftersom erfarenhet från ammande och/eller gravida kvinnor saknas.Receptfria antinflammatoriska tabletter typ Ipren och Ibutemin ska ju heller inte användas av gravida och endast kortvarigt av ammande så jag är inte helt förvånad.
    Synd, för de är verkligen bra annars.
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11