Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-10-15 11:09:17 följande:
    Jag gick på efterkontrollen och slapp visa upp mig, men några månader senare ville jag reklamera sömnadsarbetet så då fick jag boka läkarbesök.. Lagom skoj att betala några hundra för att få höra att hon inget kunde göra.

Tur att Ase har foglossningsbälte till Tanten för jag behöver nog mitt själv (och hoppas att det hjälper..)

Nemia: Jobbigt!! Kommer du förbi idag eller? Har tyvärr inget fika i lgh (bara pulverkaffe) men du kanske bara tar en snabbrunda?

Igår vägrade Vemund att sova. Det tog över 2 timmar att natta honom (sen kom vi på att han sovit en halvtimme precis före maten. När jag skulle lyfta över honom i min säng hade han ätit lite för mycket så en del kom i retur över mig. Tack för den när man är nyduschad. *livet med bebis* Han gör nästan aldrig sån't nuförtiden. (Försöker undvika ordet för Z's skull.) I morse luktade han både det ena och det andra så det blev ett litet bad. Lyckligare bebis får man leta efter.
    Borde också reklamera sömnadsarbetet, men tror att det är lite sent sisådär snart 4 år efter Får stå ut tills efter nästa, sen får de fan fixa till det.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag förstår inte att det ska vara så fruktansvärt svårt att sätta igång att städa? Jag hamnar bara här hela tiden

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-15 14:24:50 följande:
    Äh, skit i städningen, vi är väl viktigare? Drömmer

Men vad har du gjort med din avatar? Jag blir ju total-förvirrad!!
    Javisst, men ni skriver ju ingenting.

Haha jag med. Alldeles förvirrad, men jag kände att jag var tvungen att byta nu. Jag var "klar" med McD-clownen
  • Nifelheim

Hmm.. Jag som skulle avveckla vagnsparken... Nu har jag en Brio Race också- som jag inte vill ha alls. Gillar verkligen inte Race förutom utseendet.
    Nåja, jag fick små lufthjul och en brio-ratt på köpet och ska försöka sälja vidare skräpet (dvs. vagnen) så fort jag gett den lite TLC

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-16 16:43:12 följande:
    Oj, hur gick det till?
    Jag vet faktiskt inte. Ibland tror jag faktiskt att jag kan skylla på tillfällig sinnesförvirring. Eller något...
  • Nifelheim

Hmm.. Jag känner inte ens igen mig själv nu när jag skriver. Trodde inte att jag var så "fäst" vid clownbebisen.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-16 17:14:16 följande:
    Men var det ett spontant-nästan-gratis-på-loppis eller var det ett överlagt Blocketköp?
    Det var ett jäkligt oövervägt blocketköp med totalprutning för att jag inte alls ville ha eländet när jag väl såg den (hann ångra mig på vägen dit alltså), men jag ville ju ha hjulen.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-16 17:29:26 följande:
    *gapskrattar*

Vad kostade den då? Och har du hjul att sätta på?
    500 och jaa. Alltså den hade ju givetvis de vanliga Race-hjulen på när jag köpte den, och så var lufthjulen som extrahjul till.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-16 17:31:23 följande:
    Aha, då lär du ju göra vinst. Ett bra köp med andra ord
    Går nog plus minus noll i pengar och "tjänar" en uppsättning hjul och en ratt, så det var ju inget ekonomiskt kännbart iaf.
    Fröken Småland skrev 2010-10-16 17:32:14 följande:
    Lufthjuen skall du ha till Sittyn antar jag. Vad blev det för färg på Sittyn? Gillar du den nu när du haft den ett tag?
    Ja precis, tycker att den är mycket mer lättkörd med lufthjul. Den är svart, och jaa, jag gillar den, fast det är lite tråkigt att den är mindre i sittytan än vad softyn är. Lite mer tungstyrd också, men såååå mycket snyggare.
  • Nifelheim
    zasata skrev 2010-10-16 19:07:12 följande:
    sitty är nog den bästa vagnen?

ingen som har sätt någon billig brio duo/happy vagn än?
    Nej det är den absolut inte, men till enbart hundpromenadsvagn till en snart 4 åring funkar den utmärkt.
    Skulle ALDRIG använda en sån vagn till någon under 3 år dock, då finns det ju så vansinnigt mycket mysigare och trevligare alternativ.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11