Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2010-10-16 22:00:16 följande:
    årsmodell? färg? Jag är precis som du, gillar racern utseende mässigt men inte alls körmässigt... *skakar tass*
    Nifelheim skrev 2010-10-16 17:23:46 följande:
    Det var ett jäkligt oövervägt blocketköp med totalprutning för att jag inte alls ville ha eländet när jag väl såg den (hann ångra mig på vägen dit alltså), men jag ville ju ha hjulen.
    Årsmodell -06 enligt ägaren, men jag tror kanske -05? Hittar ingen sån där lapp som Emmaljunga har där det står tillverkningsår o dylikt. Färg: Ful Haha nädå, men den är skittråkig, svart och beige typ. Det är bara Race efter -07 som är snygga tycker jag (förutom de helsvarta som såg okej ut innan också).
    zasata skrev 2010-10-17 06:56:06 följande:
    www.blocket.se/goteborg/Emmaljunga_syskonvagn...

denna funderar jag på.. någon som provat?
    Har provat, men bara till två små barn. Alltså under ett år. Har för mig att den är lite tungstyrd, men ombonad och mysig.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-17 09:23:28 följande:
    Nif: Jag har alla gamla Emmaljunga-kataloger så klistra in en bild så skall jag göra en säker åldersbestämning
    Fast det är en Brio
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    zasata skrev 2010-10-17 10:03:17 följande:
    Får någon på 1meter plats?
    Tveksamt
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-17 09:47:42 följande:
    Hahahahaha!!! *slår mig själv för pannan*

Jag har Briokatalogerna också
    Hehe
    Tyvärr har jag ingen bild än, var tvungen att diskmedelseftertvätta den lite då det var några fettfläckar som inte gick bort i vanliga tvätten, men så fort den torkat ska jag fota. Hittade ingen likadan varken på blocket eller tradera heller.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-17 11:31:43 följande:
    Nu har jag rotat fram Brio(!)katalogerna och både 2005 och 2006 fanns det två Race i olika beige/svarta kombinationer. Har suffletten en dekorrand som löper parallellt lite ovanför sufflettspännet? I så fall är den från 2006.

Åh, vad kul det är att kolla i gamla kataloger! *blir nostalgisk*
    Den har ett band ovanför sufflettspännet på varje sida ja, och ett dekorband vertikalt på sitsen
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2010-10-17 11:40:30 följande:
    Den har ett band ovanför sufflettspännet på varje sida ja, och ett dekorband vertikalt på sitsen
    213.132.112.100/images/94/9473239191.jpg Den här klädseln alltså.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-17 12:07:18 följande:

Kan det vara den här Nif? Svårt att se om din sufflett kan vara helt beige på andra sidan. Denna är från 2006 års kollektion.
    Nej, det är inte den. Min har svart sufflett med beige sufflettkjol. Kunde du se bilden jag länkade till? www.blocket.se/goteborg/Reservdelar_tillbehor_Brio_Race_30064223.htm&w=3 den har den klädseln. Jag tror på -05 eller möjligen -04 till och med.
  • Nifelheim

Alltså... Jag gillar egentligen inte Bugaboo som liggvagn, har den några fördelar förutom att den är rymlig? Det verkar ju omöjligt att nå varukorgen...

• Nifelheim

Det var ingen som hade något positivt att säga om Buggan som liggvagn?

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-18 12:45:17 följande:
    Oj glömde! Jag har inget negativt att säga annat än att varukorgen är svår att komma åt. Allt ännat är toppen om du frågar mig Hjärta
    Tack, men vad är det som är toppen med den? Jag tycker bara att den är stor, kal och omysig som liggvagn :S
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11