Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Fröken Småland skrev 2010-10-12 07:36:52 följande:
    Asereht: Kommer du ihåg att det var någon på SB som gjort en fattigvariant av P&T med sin Sitty och en sjal? Har du kvar bilden? Jag sparade den länge men den försvann med den gamla datorn
    Så gjorde jag med min duett en gång när jag behövde köra tre barn. Tror att jag har bilden från SB på min gamla dator kanske.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Det råkar inte vara så att någon av er har stenkoll på kända matematiker ifrån det arabiska riket? Obestämd *skriver hemtenta*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-12 20:36:36 följande:
    Nif: Alhazen?
    Honom har jag redan avhandlat Tack ändå
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-13 07:17:37 följande:
    Ouch! Jag missuppfattade... Är du säker på att det står så i kontraktet? Om du inte har det hemma så be att få en kopia. Och kolla upp vilka följderna kan bli om du bryter mot kontraktet. I de flesta fall när man går till konkurrent så brukar man ju omgående bli befriad från sina arbetsuppgifter men hur gör man när man redan slutat? Stämning, finns det i Sverige? Obestämd
    Jag tror inte att det är jätteovanligt att det står så i ett kontrakt om man haft en betydande roll inom företaget innan. Annars är det ju skitlätt att man slutar och börjar på ett annat företag och då tar den inarbetade kundkretsen med sig (eller använder sig av det man vet om sitt gamla företag för att bli bättre än de).
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-13 07:20:38 följande:
    Om det inte är för sent; här står det om några till; Khayyam och Al-Kwarizmi.

hem.passagen.se/kerran54/mahi.html
    Tack Inte för sent, är hemma med sjuk lillprins idag så jag har hela dagen på mig att skriva.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-10-13 08:20:47 följande:
    Stackars liten Hoppas han är så där härligt halvdålig så han är nöjd framför teven och helst sover en rejäl middagslur också
    Tyvärr inte. Han verkar oförskämt pigg.
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-13 10:10:33 följande:
    va är ni för sjuka? Här har det härjat feber och snor men nu är i alla fall febern borta och snoret i mindre omfattning imorgon bär det av till jobb och förskola igen....

Vad fyndades på UB-mässan?
    Jag vet inte. Elric är lite småförkyld, men inte tillräckligt för att räknas som sjuk. Däremot har magen flippat ur och jag vet inte om det är någon form av magsjuka, en reaktion på förkylningen eller om han fått i sig något han inte tål.

På UB-mässan köpte jag en lundmyr tröja och ett påslakanset, en Lipfish-tröja och.... hmm Spöket laban-tvål, och så fick jag en hiskelig massa gratisprylar såklart. Gjorde du några fynd då?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-13 10:11:12 följande:
    tack!...skit nervig
    *Håller tummarna!*
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-13 10:15:57 följande:
    Köpte en gravmudd från lundmyr (hade dem påslakanset dääär? ) En rånar-luvmössa, en prinsesstårtesittpuff, en bröllopstårta (båda från bombadill), en gegamojja halskrage, pruttlera, me and i-brallor och  en massa gratisgrejs
    Japp. Underbara påslakanset i vuxensize. De kostade 300 (ordinare 959 tydligen) lundmyrb.jetshop.se/pub_images/original/S8090_p%C3%A5slakan23_1212.jpg
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-10-13 10:22:41 följande:
    Om allt ser bra ut på ul idag, får man köpa första bebisklädesplagget då eller är det att leka med elden?
    Klart du ska köpa något då om du vill!!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11