Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Man får ju börja med att utesluta så mycket kolhydrater som möjligt och då ser man hur vikten reagerar. Därefter får man justera fettintaget. Jag hatar ischoklad, just för kokosfett-konsistensen, men i kaffet blir det lent och gott, speciellt ihop med grädden. *älskar* Först när jag läste det höll jag på att kräkas, men så testade jag och blev positivt överaskad.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen

Asereht: Jag inboxar dig istället!

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 11:53:42 följande:
    Äh, nu skrev jag själv i Emmaljungatråden Tungan ute. Sånt här är mycket viktigare än tentan nästa vecka Oskyldig
    *fnissar* Så väl jag känner igen den känslan.
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-09-30 12:25:38 följande:
    ekorren- 800:- o du får betala på 2 ggr? vagnen alltså?
    Sjysst deal! Kan slå till på det.
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-09-30 12:56:19 följande:
    Ekorren- den behöver tvättas o sys några stygn i en söm på sufletten.
    Det är lugnt.

Trist med makens jobb!! Hur löser ni det med boende då? Kram!
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-09-30 14:18:31 följande:
    De är 11 st som blivit uppsagda. Varför har jag ingen koll på men allt är en inveklad histora.....

Ekorren- var, hur, när?
    Trist som sagt.. Har han bra utbildning så han är attraktiv på arbetsmarknaden ändå? Har du ärenden till sta'n nånting framöver? Maken ska nog ut till stugan och bomma igen för vintern nån dag i nästa, eller nästnästa vecka annars. Det är ju på vägen förbi ert.
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2010-09-30 14:44:03 följande:
    va delar ni nu? *nyfiken*
    sarahl skrev 2010-09-30 12:55:29 följande:
    Alltså jag måste sälja den. Även om jag faktistk tyckte om den!

MEN, maken har skrivit på sina uppsägningspapper idag. Så nu dras svångremmen åt! Vi kommer förlora 5000:- i månaden på det o vi kommer inte överleva att bo kvar i huset mer än ett par månader!  Gråter
    nämen fy *styrke kramar*
    Hennes tvillingjogger (eller vad den nu heter).. Jag har alltid velat ha en, men egentligen är ju Vendel för stor för att åka. Jag ignorerar detta faktum och har den som promenadvagn när vi ska till och från dagis isf.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-09-30 20:12:02 följande:
    Ja, varför får vi inga paket?

Grattis Asereht!!! Vem kan tro att det var igår som du sa att det inte verkade vara något för dig? *känner igen mig själv* Jag ser med spänning fram emot att se vad du tycker, är lite sugen jag också. Vad tror ni Ekorren och Riski; är det något för mig som "bara" skall gå ned åtta kilo?
    Jag tänker fortsätta med LCHF resten av livet! Visst, några små avsteg då och då kommer det att bli, men så här bra har jag inte mått ... ever!! Värken i lederna börjar ge med sig och min sjuka trötthet är inte alls i närheten av vad den var, fast jag inte får sova om nätterna! Jag orkar ÄNDÅ gå upp med Vemund vid 7.30. Hade aldrig hänt förr. Jag äter för att gå ner i vikt, visst, men hälsovinsterna som jag ser det överväger allt ändå. Jag ÄR ju sockermissbrukare och med LCHF försvinner det sjuka suget. För säkerhets skull ska jag be min läkare att kolla alla prover när jag ska dit nästa gång för att se om jag får vitaminbrist eller annat, men det känns inte så. Jag säger KÖR! Mår du inte bra, så skippa det, men då har du iaf provat.

Asereht: Tack för tipset om teet. Jag har en ask med det i skafferiet och det är sååå gott en kulen höstkväll i soffan med en bra bok.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-10-01 14:16:40 följande:
    Säger bara gluten och ledvärk.... Det är ju hur bra som helst att du mår så bra på kosten! Solig
    Precis! Jag är glad att du tipsade om det sambandet och nu när vi äter som vi gör så utesluter vi ju gluten automatiskt. Till och med laktosintoleransen är lindrigare nu med omställd kost. *nöjd*

Asereht: Kolla gärna in i den bloggen jag länkade till för bildinspiration och tips på måltider. Tar gärna emot av dina recept med.
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-02 05:52:33 följande:
    Nu JÄKLAR skall det pluggas! *sätter på de hornbågade brillorna*
    *hejar på*
    Asereht skrev 2010-10-02 10:54:35 följande:
    Kanske inte helt lätt att sälja med den rubriken.

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/119491174
    *asgarv* Nää, inte blev jag sugen iaf.

Idag är det flera loppisar i Visby också. Jag funderar på att knöla ner Vemund i vagnen och ta en liten runda, vi får se vad ork och bebishumör säger. Vendel och Vipera är iväg och drar upp båten vid stugan (så om du ser det här Sarah och är hemma så...)

Igår ville Vemund inte sova. Han kom på att han kunde ta sin snuttefilt och dra över huvudet och "gömma sig". Då sa mamma; "Vaaar är Vemund?" och sen när han fick bort den så sa mamma "Tittut!" Hysteriskt roligt tyckte Vemund och upprepade leken säkert 30 gånger.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11