• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht, han är ju bara för söt och mössan var toppenfin!

• Kavat
    Nifelheim skrev 2010-08-19 07:49:55 följande:
    Tyvärr tror jag inte att jag hinner. Måste gå att ordna idag eller i morgon. Bra förslag annars.
    Fröken Småland skrev 2010-08-19 07:40:46 följande:
    Passar även på att kräkas över presenter i allmänhet. Varför, varför, varför skall man slösa en stor summa pengar på något som ingen behöver? *avskaffar bemärkelsedagspresenter och julklappar*
    Håller med fullständigt. Hatar när man ska ge och ännu värre FÅ presenter som bara är köpta för att någon måste.
    Ny växt till trägården (om de har sådan)?
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-08-19 19:00:18 följande:
    Börjar känna mig som värsta tråddödaren. När jag dyker upp så dör tråden och försvinner jag en stund så skrivs det flera sidor.
    Jag läser och ammar, men svårt att skriva samtidigt. Har något så hiskeligt ont i bröstvårtorna fortfarande. Hade en riktig bajsnatt i natt. Inte många timmars sömn, för det skulle bajsas när han väl äntligen somnat och då var det bara att börja om på nytt med att amma och rapa osv. Trött är bara förnamnet. Tur maken är hemma imorgon.
  • Kavat

min lille ammar och ammar. äter de verkligrn så ofta?
    maken fick ett utbtott i natt så han har jag skickat till sängen för att sova. hoppas han är trevligare sen.
    barnen spelar spel på datorn. själv ska jag stoppa liten i sjal och gå ut och ta upp potatis till lunch.

• Kavat
    Angel Gbg skrev 2010-08-20 13:56:29 följande:
    Hade du varit i krokarna Aserath hade du kunnat få en gratis.... jag har en som jag köpte billigt som är väldans basic men den gör sitt jobb. Jag använde den dock aldrig som vi bodde i en pymelägenhet men massor av trösklar när C var i den åldern
    Anmäler mig frivilligt annars. Sålde/gav bort det mesta.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-08-20 14:17:44 följande:
    Lite traderagnäll. F*n vad jag avskyr folk som budar och sedan aldrig hörs av. Varför ska man på och buda om man inte vill köpa för? Fattar inte vitsen. Tydligen inte första gången heller.

Jag har hört av mig flera ggr och inte fått kontakt på något sätt. Har vänligt men bestämd påtalat att jag kommer att lägg aut varan igen och ge negativt men fortfarande ingen respons. Över 10 dgrs väntan nu. Men jag drar mig alltid lite för att lägga negativt då jag inte vill ha hämndomdöme. Vad trist att det ska vara så, speciellt när man inte gjort något fel.
    Min köpare i från våras hörde aldrig av sig heller. Demon
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-21 17:05:01 följande:
    Är det någon som har IP-telefoni? Jag tänkte att jag skulle skaffa det nu när jag äntligen har en hygglig uppkoppling men jag vet för lite för att orka leta efter bästa deal. Sen har jag en fråga som jag inte vet vem som kan svara på då det känns som att den faller mellan alla stolar men det kanske är någon här i tråden som känner någon elresemontör? Drömmer

Fråga: funkar hemtjänstlarm även om man har IP-telefoni?
    Jag har läst att det inte funkar, åtminstonde inte förr. Men vågar inte svära på det.
    Men går strömmen så funkar ju inte larmet...
  • Kavat

Nu är jag så less på att svampeh-e inte försvinner. Liten har massor kvar i munnen och nog är mina bröstvårtor bättre, men de gör sååå ont när han "biter" sig fast, vilket han ibland måste göra många gånger samma amning.. Och ammar gör han typ gör varje, varannan timme... Är helt slut och skulle sovit i förmiddags när maken kunde ta honom i sjal. Jaha, vad händer, efter 45 min kommer han in med en gallskrikande son. Då har han lagt ur honom i vagnen för att han inte orkade bära. Jaha, och vem vaknar då och gallskriker för att han måste ha mat nu? Hur tänkte maken? Inte alls! Skrikandes Var inte planen att jag skulle få sova? Är så galet trött och har sådan huvudvärk så i natt hoppas jag att han sover lite mer igen.
    Maken insåg ju sitt misstag, men det hjälper ju inte mig, för jag har fortfarande inte kunnat sova i och med att han ska äta hela dan. Så därefter har det ammats, rapats, bajsats osv. Och det där svampmedlet ska ju sitta en stund i munnen för att göra verkan. Inte konstigt att svampen inte försvinner.

Mysigt med bebis, men jobbigt med svamp och sömnbrist...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11