Tant Pruselius skrev 2010-10-19 10:37:09 följande:
jo precis, det är ju precis så som det försöker få förskolerna att se ut nu - inga avdelningar (alltså inte tex myrans barn, utan det ska vara förskolans barn och inga "egna" pedagoger på samma sätt som det har vart)....
Mitt kök stängs ju from torsdag (alltså sista dagen att laga mat (på jobb!) imorgon, sedan ska det byggas till 5 avd så det blir 10 totalt, men med många "gemensama utrymmen, som teaterhörna, atelje, snickis, bibliotek, matsalar, bakrum osv... det ska oxå finnas möjlighet att när trycket på förskola minskar så ska den delen av förskolan (den nya) kunna göras om till klassrum så på så sätt blir det förskola-skola...ibland tänker dem till kommunnissarna

Nifelheim skrev 2010-10-19 10:18:31 följande:
Kom hit med lite också!!! jag har feeeber

Men MÅSTE till högskolan på eftermiddagen ändå, har uppsamlingsseminarium för oss som missat något obligatoriskt och går man inte på det får man ta igen nästa termin

nej va taskigt !*kommer* Har kyckling-soltorkadetomater-spenat-vitlöksgryta med pasta också...*packar ner*
Krya på dig!

Är lille herr E frisk nu?
Ja, vår förskola är ju helt nybyggd, så den är gjord helt enligt nya "normer". Det nästan bästa med den tycker jag är matsalen och vilken kontakt barnen har med kockarna. De har alltså en speciell matsal som bara används till att äta i (annars äter man ju inne på avdelningarna ofta) och i matsalen har de halvväggar in till kockarna så när barnen äter ser de in i köket och de lämnar in sin disk själva direkt till kockarna och kan passa på att prata lite. Så myyyysigt (och så har vi världens bästa kockar tror jag).
Ja det låter bra. Kom du bara
Japp Han är frisk och på dagis som tur är.