Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2011-01-14 15:08:07 följande:
    Den svarta rb:n gjorde en kort visit hos mig. Siktade in mig på en Frog istället. Den svarta var billig begagnad och gjorde en väldigt kort visit.

Den silvergrå Rb:n köpte jag ny i butik. Sålde den sedan vidare till ett par i Örebro som sedan sålde den vidare till Lindadjo! Det var lite lustigt. Så Lindadjo har haft en av mina vagnar fast hon inte köpte den av mig.
    Ja, visst var det lustigt
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 19:07:50 följande:
    Jag gjorde kub, men det mins du ju säkert.... Gjorde du kub med någon av gossarna?
    Nä, då fick man inte erbjudande om sånt, såvida man inte var över 35 år eller hade avikelser i familjen. Jag vara ju bara i 20-års åldern när jag fick pojkarna, ingen sån här gammal kvinna som jag är nu
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-01-14 19:40:12 följande:
    Och vi två är förmodligen också de enda två som minns det programmet kom jag på nu Obestämd
    Nä du, även jag är nog gammal att minnas det programmet Så överlägset gamla är ni allt inte

Jag är 33 år, 34 till hösten.

Är det det gamla chassit som gäller alltså? Bäst att börja sätta in sig i det här nu...
    Jag kommer självklart att köpa begagnat, har inte pengar till någon ny bugga.
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-01-14 19:58:19 följande:
    Jupp, gamla chassit rules. Men köp Nifs Frog när hon lagat den, rätt vagn till rätt pengar!
    Jag satsar ju på det, om hon är redo att skiljas ifrån den efter sommaren?
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 20:01:14 följande:
    men va, tycker du inte jag ska köpa cam, min unge kommer ju vxa ur grodan på längden tror jag...... fast nu såg jag att detta inlägg va till lindajo och inte till moi Skäms
    Är frogen så mycket mindra än camen? Tänker på hur stor Zebastian var.... vill ju inte byta vagn direkt.
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-01-14 20:15:50 följande:
    Jag är glad att jag valde att köpa Frog. Man behöver inte oroa sig för det där med glidande öht.
    Good point
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-14 20:42:02 följande:
    *andnöd* slänger blick på Frk S......hur ska jag tänka NU?! Vad göra?
    Kan man slänga över handtaget på frogen oxå och få de stora hjulen fram?
    Jaha.... ska du komma och köpa Nifs frog framför ögonen på mig nu???
  • Lindadjo

Kommer väl sluta med att jag bara får köra runt i en enorm gamal retro Brio, som enda vagn...

• Lindadjo

Och inatt åkte Daniel på magsjuka Zebastian fick det natten till lördag, hela lördagen låg han och jag deckad, fast jag hade inte magsjukan. Jag blir bara trött av att vara uppe med spyende barn hela natten, och är jag trött så mår jag skitilla (nu när jag är gravid), och i natt var det dax för barn nummer 2. Och det var nog ännu värre. Tur vi har kvar nattblöjor, för Daniel har bajsat på sig 7 gånger i natt. Han spyr och bajsar samtidigt, det bara rinner ur honom stackarn Han har ju spytt fler än 7 gånger, han har spytt ungefär var 20 minut, eller oftare, sen 2 i natt. Usch, så nu mår jag lite illa igen. Inte lika som i lördags ÄN... jag tog en prostafen innan jag gick och la mig igår, och den kanske hjälper lite.
    Jag har nämligen märkt en förbättring. Tar jag en prostafen när jag går och lägger mig så behöver jag inte vakna illamående och spy som jag gjort dagligen den senaste veckan, att ta den på morgonen, när jag redan mår illa hjälper inget. Lika som att den inte hjälper mot kvällsillamåendet. Usch, nu vill jag bara att den här vinterkräksjukan ska gå över, och hoppas jag och Adam slipper undan Det skulle ju lätt kunna trigga igång mitt gravidillamående om jag skulle få det nu Då skulle det nog bli Hyperemisis gravidarum igen. Blä... vill inte bli sjuk, vill inte bli sjuk, ska inte bli sjuk, ska inte bli sjuk......

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11