Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Lokatt: Vad dåligt av både läkare och skola! Hoppas hon får något vettigare mat i fortsättningen, hur ska hon annars orka med skolan? Inboxar om overallen sen, påminn mig om jag glömmer, har alltför mycket i huvudet nu med alla ungar och diagnoser hit och dit.

Min egen läkare ringde i morse iaf och alla mina prover var väldigt bra, trots att jag inte äter några som helst vitamintillskott sedan 4 månader tillbaka. Tyvärr är ju värken kvar (om än väldigt reducerad) men hon menade ju att den berodde på b-vitaminbristen, men det kan ju inte stämma då.

Strax ska vi iväg till hab igen, men nu är det egentid för Vemund och inte som igår - gruppträff.
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2010-10-08 16:26:35 följande:
    Haha, hade inte förvånat mig ett dugg (är en sån fruktansvärd slarver), men jag försööööker faktiskt ha stenkoll på traderafakturorna nu.

Någon som ska på Underbara Barn i helgen?
    Jaha, var det i helgen? Ja, då hade jag inte kunnat ändå för Tin & Troll kommer med båten imorgon och jag vill inte missa en dag med dem om jag kan undvika det. Får bli i Götet nästa gång eller om jag siktar på Sthlm om ett år.
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2010-10-08 20:31:14 följande:
    Asereht, gud så fint bumperbarskydd! Sånt vill jag ha sen, till min barnvagn som jag inte har till min bebis som jag inte heller har Och mössan med! De är ju supersöta de där mössorna Hjärta
    *instämmer* Fast jag har ju förstås redan en mössa. *stolt*
  • Ekorrfamiljen

Åååh, vad fint zasata och vad söt han är!

• Ekorrfamiljen

Lindadjo: Åååh, vilken fiiin vagn!

Fasen, jag får krupp på Vendel idag. När han inte har haft sjuka vredesutbrott har han antingen traschat alla Vemunds saker eller gjort saker så han riskerar att skada sig själv eller lillebrorsan. Medicinen fungerade ju sådär, eftersom det var autismen som gav värsta utbrottet i morse, men nu har den gått ur och han är som en hjärndöd förstörelsemaskin typ. Skrikandes Nu satt han och slog Vemund i huvudet, visserligen med en tom hushållsrulle, men ändå. Ge mig styrka!

• Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2010-10-09 21:12:38 följande:
    Jag tycker att "Vargsång" från Ronja rövardotter är superfin om man inte vill ha något jättekyrkligt.
    Den ville jag ha till Vemund (som heter Varg i andranamn) men av någon anledning blev det inte så. *sneglar småsurt på maken*

Lindadjo: Man FÅR klaga på sina barn även om de inte har diagnos. Tycker man att det är jobbigt så är det ju. Här är det nog också maken som blir argast/tröttast när det bråkas, jag är mer så jag flyter ovanpå eller ignorerar, men ibland går det ju inte som när Vemund är i farozonen..

Fröken Småland: Vilka spännande paket. Tomte Själv väntar jag t-shirtar jag shoppat på T till gudsonen och några tjocktröjor till honom med. Annars är det nog sorgligt tomt i min brevlåda.. tills Lokatt får ändan ur och berättar vad hon vill ha för overallen förstås.
  • Ekorrfamiljen

Meeeh, så glömde jag mitt förslag på dopsång bara för det. *skyller på amningen* Lyckans minut tycker jag är så himla fin. Vad var det vi hade på Vemunds dop nu då..? *funderar* Ääähh, får återkomma.

• Ekorrfamiljen

Mina barn är döpta av flera skäl (men egentligen hör jag inte till kategorin Fröken S frågade efter för jag är kristen, till viss del.) Jag svarar ändå. Jag tror på Gud, eller på en högre makt - inte nödvändigtvis en person - kanske en form av öde, eller karma... I alla fall. Jag tror på troll och onda makter också. Om barnen är döpta är de skyddade mot att bytas ut mot trollungar (bortbytingar) men jag är inte helt säker på att det funkat alla gånger här. Detta trots att jag lagt stål i vaggan och haft salt, glödande kol och stål i första badet.. Dessutom är det ju i tillägg en fin akt och ett tillfälle till fest och att välkomna barnet in i familjen, släkten och en gemenskap. *svammel*

Fröken Småland: När vår lärare pratade om paradigm var jag den ende som vågade räcka upp klassen och fråga vad det betydde. De andra visste inte heller men vågade inte fråga. Ett annat kul ord jag "lärde" mig var incitament (som jag iofs förstod innan med, men inte använde så överdrivet ofta) Vi hade kul i klassen när vi övade oss att översätta vanliga svenska termer till byråkratsvenska.

Asereht: Vilken söt liten 8-månaders!! Rött är sött! Vemund blir 11 (!!) månader imorgon!!

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-10-10 11:41:19 följande:
    Ämnesbyte, mellanbusen frågade just om han kan få vårt hus när jag och maken dör. *Hmmmm* Sen sa han att han gillar vårt hus. *s* Ungar!
    EXAKT samma sak kom Saga och sa alldeles nyss när vi kollade fina hus på nätet. "När ni dör, kan jag få ärva det då?" Tack gumman, liksom.. Tungan ute
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11