• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Sen när jag kan skriva fritt (bebis sovande i sjal) så måste jag skicka en stor eloge till Fröken Småland och Lokatt som börjat plugga!!! Hjärta {#emotions_dlg.flower} Skål
    Så himla modigt tycker jag, det är ju ändå ett rätt stort steg att ta.

• Kavat

Angående åkpåsar, hur många behöver man egentligen? Två buggysnuggle, tre buggapåsar och en babyproffsens och en retro. Borde nog sälja buggysnugglarna kanske, de används inte. Men de är ju helt suveräna i MT:n. Fast jag har ju bara användning för en i taget... Hrm...

Skickade mamma till Karlssons i Veddige, men de hade inga stora stl på overaller kvar tyvärr.

Funderar på overall till liten. Barnen är annars klara. Tror jag?  Var och köpte ett Didriksons fleecefodrat gummiställ till dottern och så ärver sonen hennes.

Behövde sälja av lite saker, men på något sätt så har jag fått ihop det. Konstigt nog så kunde barnen ha sina regnbågar från förra året, trots att de har växt massor. Men det är ju bra för plånboken! Så Fröken Småland, ja, de året jag köpte på Pilutta var de relativt små stl, förra året med olivgröna lite större och i  år är de alltså också lite större, eller normala?!

Min dotter har på tvådelat 104 och det är lagom i år också och nu är hon ca 106-108 cm tror jag vi mätte till (jag har till senare delen om det behövs). Sonen går fortfarande i sin 92 overall utan problem, och han är nog ca 94-96?

Jahapp, vad är det mer jag har sparat på och inte kunnat kommentera.
    Jo, Didriksons overaller. Köpte till dottern förra året och jag var jätte nöjd liksom hon. Hon hade den på förskolan och grisade runt i och den höll fint. Det enda var att banden under foten slet upp sig lite i sömmen. Det är typ tyg som är sytt som fothälla, så inte den smartaste lösningen. Gillar Molos gummisnodd som håller!
    Har även köpt Didriksons vindjackor och de gillar jag också.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-01 13:26:34 följande:
    Kavat: de första regnbågarna som kom (som du har) var tok-stora i storlekarna men sen när nästa omgång med den olivgröna kom så blev de mer normala. Nu tycker jag de är tok-stora igen?
    Nej, inte var de så stora, eller? Hrm, jo, nu vet jag varför jag tyckte de var små, i stl 80 var de små. Men den är ju såld sedan länge. De andra är väl inte tolstora? Fast det känns som att man har mer marginaler på dottern som är längre än lilleman. Hon kan ha lite större och det funkar. På lilleman känns det jätte stort direkt, men det är nog att han är kort?
  • Kavat

Lokatt, bra med privat brevbärare! Solig

Jag har fått fin post från Rackamaja! Hjärta
    Men inget från Asereh än.

• Kavat

Prus, stor stor kram! Håller alla tummar jag har att det ska gå bra. Hjärta

• Kavat

Håller med om att man bör försöka glädja sig, om man kan. Lättare sagt än gjort, jag vet. Med lilleman hade jag ju en massa blödningar från v 14 och hela graviditeten gick åt till att oroa sig, i onödan visade det sig. i efterhand så hade det tog varit bättre att glädjas och ta smällen om och när den kommer. men som sagt inte så enkelt...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11