• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-09-04 17:57:39 följande:
    Storbus drar 140, möjligen en 130/134 då om de är stora i strl så 128 går bort. Blev så less bara då vi gillat Lindex pga fint och budgetvänligt pris. De sliter ju mkt mer på kläderna när de blir äldre (däraav lite i större strl på T). Ammar så det blir lite kortfattat skrivet pga fötter ivägen.
    Är han lång i överkroppen?
    Jag har sytt på långa muddar (i samma färg som halslinningen) a la Po.P när favvosaker endast blivit för korta i ärmarna. Men lindex är ju inte alltid så stora från start.
  • Kavat

Läser men hinner inte skriva. Lämnade över liten till maken vid halv fem i morse, då hade han fortfarande inte somnat. Han sover inte, men verkar i övrigt relativt nöjd ändå. Han hade gått upp 220g på 6 dagar, så nu funkar amningen, hurra!
    Men varför sover han inte? Rapar och bajs som stör, magen låter massor. Räknade på förra dygnet och då sov han 9 timmar plus 5-10 min här och var så säg 10-11 h... Inte riktigt normalt av en 4-veckors... Livet funkar inte så bra just nu.

• Kavat

Läser då oc då men har haft svårt att skriva. Underhållande morgon.

Min underbara mamma kom i förmiddags tog med sig barnen och åkte iväg, Jag och liten har legat i sängen mellan 10.30-14.00 och försökt sova (mamma) och amma (liten), Så efter 3 timar i natt och 2 timmar nu är jag en ny människa i några timmar!
    Maken har åkt på jobbresa och är tillbaks sent i morgon kväll... Vissa har det bra.

Asereht, skönt att det ordnade upp sig *håller med*

Passau, tack för den fina mössan! Hjärta

Lokatt, snäll man!

Nif, Fin tröja!

Prus, hur mår du? Tänker på dig! Hjärta

Fröken Småland, idag är du i ditt esse, saknat inläggen.

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 14:54:01 följande:
    Dessutom har de snott min bild {#emotions_dlg.djavulsk}
    Ja, det är ju ditt v-rum!  Förvånad
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 14:59:28 följande:
    Gaaah, så irriterande! Jag försöker installera min gamla scanner men trots att jag har cd-skiva med drivrutiner så funkar det inte. Går inte heller om man hämtar drivrutinerna från hemsidan. Irriterande, jag tänkte vara lite smart (läs:snål) och scanna och skriva ut några sidor från biblioteksboken så jag slipper köpa boken. Jag är fortfarande kvar på pappers-stadiet och behöver fysiska papper för att kunna överskåda materialet *gammal*

På tal om gammal; idag såg jag en gammal bekant på Konsum när jag var där och handlade. Jag sneglade lite bakom hyllorna och kunde konstatera att killen som är några få år äldre än jag hade blivit en tjock och tunnhårig liten gubbe
    Fota med hög upplösning. Ännu ett smart snåltrick!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 15:12:49 följande:
    Har provat det vid något tillfälle, men då har det mest varit kvitton och sånt. Kanske är värt ett försök?
    Bra ljus och om man behöver blixt så kan man inte vara för nära för då slår blixten. Sen behöver man ofta någon liten grej i ena kanten för att kameran ska kunna fokusera rätt. Eller lägga dit sitt finger, fokusera och ta bort fingret och knäppa.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 15:17:27 följande:
    Jag har provat nu och det blev jättebra men att skriva ut är värre eftersom skrivaren skriver det som en bild och inte som en text. Men jag får väl ha det i datorn bara, helt OK. Tack för tipset!
    Men det brukar bli ok även som utskrift här. Hm. Men beror väl på textstl också.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 15:22:11 följande:
    Visst blir utskriften ok men det tar superlång tid eftersom den skriver själva bakgrunden och skuggor också. Så det går nog åt mer bläck än vad boken kostar är jag rädd. Men jag fotar hela uppslag och lägger i en mapp så får jag bläddra digitalt istället. Dags att vänja sig
    Har du något bilredigeringsprogram?
    Dra ner ljusstyrkan och öka kontrasten, så blir bakgrunden vit. Om den är ljus från början vill säga.

Du kan även testa att ställa in ljusstyrka - kontrast i skrivarens inställningar, om det finns några.
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-09-08 16:49:43 följande:
    underbart med fantastisk kavat-mamma/mormor

Jomenserrhu jag mår fruktansvärt illa, jobbigt, orolig.... men jag ignorerar det och tror istället att jag fått en släng av magsjuka och ska svimma närsom......
    *förnekelse stadiet*

Men tack för tankarna, glöm inte tummar i morgon..... och kanske en och en annan bön om ett BRA resultat och en lycklig utgång.....
    Min mamma har alltid sagt, ju sämre man mår i graviditeten desto bättre och friskare är bebisen. Den dottern hon fick som inte överlevde mådde hon jätte bra med och hon var väldigt lugn i magen..
    Så jag håller alla tummar för dig! Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11