Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2010-10-19 16:26:52 följande:
    Underbaraste älskade unge.jag kan inte förstå att hon vart såå liten.....
    Men åååh, hur söt får man vara!!

Jo, mäklaren ska banne mig få en puss av mig också om han löser det här åt oss!
    Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det!
  • Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-19 17:15:47 följande:
    Jag håller också tummarna för Ekorrhuset! Ni behöver "bara" sälja det gamla för att få det nya eller?
    Nja, jo, ja.. Säljaren måste ju vara villig att sälja till just oss också förstås. Drömmer Det var en annan familj som var spekulanter, men de tänkte ha det för att hyra ut. Vi är myyycket bättre lämpade för vi behöver ha det så stort till alla ungarna ju! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Ekorrfamiljen

Nja, inte direkt sovmorgon.. Bara fullt upp med annat. Har sålt en spjälsäng som vi hade till Vemund här i huset så nu måste vi hämta den som var i lgh (som jag ändå måste tömma).. Sen ska jag ev. träffa en som vill ha min lgh och så ska maken iväg till sin mor och fixa lite saker som ska säljas.. *fullt upp*

Vaknade med jordens kramp i vaden, och det var inte bak på vaden utan på sidan, så hur jag än höll benet så blev det bara värre! Om det är bak kan man ju vinkla foten, men det gick inte nu. Aaajj!!

• Ekorrfamiljen

Jo, jag brukar ha kramp i vaden som gravid, men den här var helt udda. Har haft det några gånger nu på senaste tiden, men det har maken också.. Som jag skrev i LCHF-tråden, vi kanske är gravida båda två? Vi mår båda lite småilla och får kramp i vaden på nätterna.

• Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-10-20 15:31:21 följande:
    vad tror ni om denna i hallen till vantar o mössor.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...
    *gillar* Den vita var fin. Har kollat in något liknande men på IKEA. Den är ju bra för man får inte plats med hur mycket som helst, men samtidigt får man "undan det värsta".. Två såna blir ju perfekt hos oss, då får alla varsitt fack.

Tanten: Ta det lugnt och vila. Var rädd om dig och bebben.
  • Ekorrfamiljen

Tack Fröken Småland. Jag satt just och letade själv på IKEA, men hittade inget. Den från Ellos var nog finare då, eller åtminstone mer stilren. Den från IKEA var lite mer "romantisk".

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-10-20 17:24:22 följande:
    Men jag är ju lite romantisk av mig så det passar mig fint *lägger mig ner på golvet och asgarvar*
    Men då så... Oskyldig
  • Ekorrfamiljen
    Nif: Rekommenderar också Kura från IKEA. Den kan man ju vända och ha som lågsäng med gardiner för och göra lite mysigt i. Ska investera i en sån till Vendel när (om) vi flyttar.

Sarah: Hoppas pengarna kommit in på ditt konto. Please, försök komma ihåg bältet nästa gång du åker till byn, jag har ooont!

Här är surt på ekonomifronten just nu. Vipera skulle sälja andelar i ett vindkraftverk och så gott som allt var klart. Då drar köparen sig ur!! De pengarna hade behövts nu kan jag säga. (Det jag försöker undvika att ta upp är att om Vipera hade varit f-ledig i somras och jag hade jobbat då hade det sett myyycket bättre ut med ekonomin, men jag har gnällt om det så många gånger nu att han lackat ur. )
  • Ekorrfamiljen

Kavat: Grattis till ny tvättmaskin! Det låter ju riktigt bra! 7 kg borde ju faktiskt räcka! Oskyldig

Jessika: Vad hemskt när de inte lyssnar på en! *minns från förlossningen med Vendel* Den bm som var med då kommer inte i närheten av mig igen säger jag bara!

Asereht: Böckling? Hmmm... inte min grej. Dumt när man bor på en ö, med fiskrökerier runt hörnet.

Lokatt: Hoppas att bilen vill vara med till tävlingen ändå eller att det går att lösa på annat vis.. Hmm, inboxa kontonummer och summa så betalar jag overallen för nu är det som sagt snövarning på ön!

Jag fryser! Det hade visst snöat runtom på ön inättras. Inte kul för mina leder. Såg att de hade fina torgvantar (såna vantar som bara täcker handen och en del av fingrarna) på Ge-Kås så om nån ska dit snart.. *flirt flirt*

Vemund sov nästan tre timmar i sträck i morse! Skönt för mig att få sova mer sammanhängande också. Vad man nöjer sig med lite ibland.

Vendel börjar nog bli förkyld, och Vemund snorar. Jag håller som sagt på att frysa ihjäl. Härliga vinter!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11