Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Jag tyckte mer om Cameleon än Frog faktiskt. Det störde mig att man inte kunde reglera handtaget på frog när jag hade båda två.
    Nu har jag bara frogen kvar, men det beror ju på att den inte är i säljbart skick. Annars hade den också rykt, för blir det fler bebisar ska jag ha en ny Cam. (ja, inte NY såklart, men ny för mig).

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-12-07 17:47:01 följande:
    Hmmmm.... Mitt nuvarande barn hör ju till modellen längre, därför är då camen säkerligen att föredra för mig då... För jag är så otecknisk och kommer inte kunna komma mig för att bygga om kärran med camram och camfästen för jag vill ju ha snygg camsufflor ... Men ska jag då kanske chansa på en CAM från innan 07? Nif - vad säger du? Din nästa CAM blir det en m nya eller gamla chassit? För även om det i annonsen står att det är m nytt chassi så kan det ju oxå börja krångla.... Va någon i bugga-tråden so Var inne på sitt 3e chassi och det hade oxå börjat o glida... O garanti gäller ju bara första köparen... Ilands problem eller vad? Och sedan önskar jag mig ett bee+ chassi i svart Frk S och Zasata- har ni tyckt att erA bee'n skrammlar i chassit??? Och fröken hur är Falun i vinter skrud? Resan upp gick bra? Bor du i samma lägenhet? Med klassisar?
    Hmm. Det beror ju lite på NÄR jag kommer behöva en. I värsta fall är tidigare än -07 så slitna då att det inte är något att ha. Jag är inte sååå rädd för glidande chassin heller. OM det är ett väl använt chassi som inte börjat  glida än så borde det ju inte göra det sen heller tycker jag.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-07 20:44:28 följande:
    Fröken Småland: Är det kallt i Falun eller? Jag tycker att jag fryser mer än igår.

Nif: Vad menar du med att den är för sliten för att säljas? Drömmer

Nu är jag övermätt igen. Har ätit både grillad kyckling och lussebullar. *burp* Gott var det i alla fall.

Nä, dags att lägga skrutthuliganer. Vemund sov nästan 3 timmar mitt på dagen, så han fick vara uppe nästan en timme längre nu ikväll och så hoppas jag att han sover lika bra inatt som förra natten. *ta i trä*
    Talar du om min frog så är den inte ett dugg sliten Men den har ett spänne som inte fungerar bland annat.
  • Nifelheim

Hur kan det vara rimligt att "pappor" BARA har rättigheter och inga skyldigheter?
    Jag tycker att det är så fruktansvärt orättvist mot barnen som hamnar i kläm

• Nifelheim
    Asereht skrev 2010-12-08 09:45:38 följande:
    Helt åt helvete rent ut sagt.

Minns när Fk en dag plötsligt bara slutade betala ut bidragsförskottet/underhållet för dottern. Då jag ringde och ifrågasatte varför så fick jag till svar att pappan skulle få välja själv om han ville sätta in pengar åt mig direkt istället för att gå genom fk! Då hade vi arrangerat det så för att det inte fungerade på annat sätt då pappan ifråga hade lite åsikter om hur mycket som var rimligt att betala. Demon Men efter en rejäl ifrågasättning om hur de kunde bryta något som var godkänt av båda parter bara för att han skulle få välja igen så betalades pengarna ut på vanligt sätt, ända till 18 års dagen. Nu har vi sk förlängt underhåll iom att hon fortfarande går i gymnasiet men nu får hon pengarna direkt på sitt konto.
    Helt sjukt Här handlar det inte om pengar, han har aldrig betalt en krona i underhåll (däremot har han förmodligen en skuld som växer allt mer hos FK, men det bryr han sig nog inte om).
    Däremot har han inte behagat träffa sin son sen i februari, och jag gissar att han snart dyker upp för att döva sitt samvete med att ge honom lite julklappar (om han nu ens har dåligt samvete över att han skiter i honom?). Det sjuka är att han alltså inte alls har någon skyldighet att ha kontinuerlig kontakt med E, men däremot RÄTTIGHETER att träffa honom precis när och hur han vill. Enligt honom själv kan han komma när han vill och hämta E på dagis (behöver inte ens bestämma med mig innan) och ha honom en helg, eller en vecka eller så. För det har han minsann "rätt" till.
    Nu är väl inte "risken" jättestor att han någonsin gör det, men bara att han häver ur sig sånt och förmodligen har rätt i det gör mig förbannad.
    Att E som gråter varje kväll och natt för att han saknar sin pappa och enligt honom själv inte ens kommer ihåg att han har träffat honom inte har några rättigheter blir ju bara allt mer tydligt. Jävla skitkorv till spermadonator!!
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-08 12:30:51 följande:
    Baby
    FörvånadSolig{#emotions_dlg.flower}
  • Nifelheim

Måste skryta lite över årets dagiskort. Jag tycker att de blev jättesöta trots en totalt osamarbetsvillig tjurskalle till son.
  • Nifelheim
    zasata skrev 2010-12-11 12:21:14 följande:
    underbar kort
    Fröken Småland skrev 2010-12-11 12:21:16 följande:
    Vilken ljuvlig unge du har!

På den arga bilden liknar han dig jättemycket Inte för att du är arg alltså men han liknar dig mest på den bilden
    Tack, ja han är ljuvlig Solig

Hihi jaa. Det är lite lustigt, men han är verkligen superlik både mig (egentligen min pappa) och sin pappa. 
  • Nifelheim
    passau skrev 2010-12-11 12:21:47 följande:
    liten cooling NIF!

Jag kan VERKLIGEN rekomendera fotografen. De var från www.trippelbild.se och det var vi i föräldrarådet som fixade fotograferingen. De som ville ha porträttbilder tagna fick skriva upp sig på en lista och så fick man en tid en lördag när man kom till dagis och tog korten. Fotografen tog sig verkligen tid att försöka få kontakt med barnet och få bra bilder. Hon tog runt 20 stycken på E eftersom han totalvägrade hålla sig på bakgrunderna och helst satt med ryggen mot henne och såg sur ut
  • Nifelheim
    Tant Pruselius skrev 2010-12-16 09:47:54 följande:
    typiskt!

Jag har för mig att det funkar ändå även om passformen inte är super.
    Det enda som skiljer är knapphålsstorleken nedtill (där barnet har fötterna).
    På Freeway satt det en knapp, så hålet i klädseln är trekantigt och lite större.
    På Hiway sticker man ju in fingret i klädseln för att trycka ner en metallplatta istället, och hålet i klädseln är då avlångt och mindre. (som ett stort knapphål).
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11