Asereht skrev 2010-12-08 09:45:38 följande:
Helt åt helvete rent ut sagt.
Minns när Fk en dag plötsligt bara slutade betala ut bidragsförskottet/underhållet för dottern. Då jag ringde och ifrågasatte varför så fick jag till svar att pappan skulle få välja själv om han ville sätta in pengar åt mig direkt istället för att gå genom fk! Då hade vi arrangerat det så för att det inte fungerade på annat sätt då pappan ifråga hade lite åsikter om hur mycket som var rimligt att betala.

Men efter en rejäl ifrågasättning om hur de kunde bryta något som var godkänt av båda parter bara för att han skulle få välja igen så betalades pengarna ut på vanligt sätt, ända till 18 års dagen. Nu har vi sk förlängt underhåll iom att hon fortfarande går i gymnasiet men nu får hon pengarna direkt på sitt konto.
Helt sjukt

Här handlar det inte om pengar, han har aldrig betalt en krona i underhåll (däremot har han förmodligen en skuld som växer allt mer hos FK, men det bryr han sig nog inte om).
Däremot har han inte behagat träffa sin son sen i februari, och jag gissar att han snart dyker upp för att döva sitt samvete med att ge honom lite julklappar (om han nu ens har dåligt samvete över att han skiter i honom?). Det sjuka är att han alltså inte alls har någon skyldighet att ha kontinuerlig kontakt med E, men däremot RÄTTIGHETER att träffa honom precis när och hur han vill. Enligt honom själv kan han komma när han vill och hämta E på dagis (behöver inte ens bestämma med mig innan) och ha honom en helg, eller en vecka eller så. För det har han minsann "rätt" till.
Nu är väl inte "risken" jättestor att han någonsin gör det, men bara att han häver ur sig sånt och förmodligen har rätt i det gör mig förbannad.
Att E som gråter varje kväll och natt för att han saknar sin pappa och enligt honom själv inte ens kommer ihåg att han har träffat honom inte har några rättigheter blir ju bara allt mer tydligt. Jävla skitkorv till spermadonator!!