• passau

K*B*N, pratar del 11

ase, kolla ebay i uk...
    jag köpte en jättefin typ kort balklänning till ett bröllop för 160:-

• passau

Har varit en snabbis i Gbg å. Köpt 2(!) åkpåsar på stadium, jätte fina! 120kR /st ringde som en galning till massa stadium igår då förra årets modell utgått och dom sålt dom sjukt billigt, hade gärna betalat fullt för årets då det var finare färger men dom var 20cm!!! Kortare än förra årets... Gör rätt stor skillnad Sen blev d lika snabbt Ikea och köpa trofast... Skulle köpt till hallen men dva slut...

• passau

Fin Angel! Här e VI sjuka... Barnen började först så jag är lite däck idag... Men men Alvedon kanske funkar...

• passau

Vi har ett bensinkort och ett ullaredskort men d sista bara för stora utgifter typ säng å gekås, för att inte behöva ha så mkt pengar på kortet och sen får man bonus... Men jag köper inget mer än hus å bil med lån! ALDRIG!

• passau
    sarahl skrev 2010-11-16 09:13:20 följande:
    Halloj flickor. Skriver inte så mycket härinne men läser nästan varje dag.

Nu behöver jag eran hjälp om nu någon kan hjälpa mig förståss.

igår köpte jag en spjälsäng på kupan i visby för 50 spänn. Skall ha den i källaren med madrass o leksaker så att sonen kan leka o sova medan jag sitter o syr.

Men alltså jag må vara puckad för hur tusan monterar man den. Den har så man kan sänka ner ena långsidan. det finns bara skruvhål i gavlarna o på långsidorna sitter det 2 öglor på varje kortsida. (fattar inte nåt)
    vi har en sån (på vinden) man kan som fr S säger sänka ena sida så det är liksom nyckelhålsliknande hål i ena långsidan på kanten, sätt öglorna där och sen monterar du resten... så kan du höja och sänka sidan med träspakarna på insidan av samma långsioda om du förstår...
    annars säg till så ska jag försöka mer...
  • passau

krya på sig fam kavat!

jag hostar och kan inte prata...
    M har diarré sen en vecka tillbaka... jag tror det är av twinrixen vi tog för 1½v sen men ringde bvc idag och det är inte så vanlig reaktion så det är det nog inte...
    men hallå! någon måste väl ha fått den för att det skall stå och då kan det inte vara M eller?!
    ibland undrar man hur dom funkar!

• passau
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 10:50:00 följande:

Fast en hel vecka av en vaccination? Näe, det tror jag inte. Har ni ändrat något i kosten? Ny välling eller nåt?

hon fick MPR och twinrix samtidigt och MPR är 5-13dgr inkubation så det är fullt möjligt faktiskt...
  • passau

Jag har liiite bilder på fb om du är där... På gillestugan vi gjorde om... Håller på med hallen nu så d kommer väl snart d med när jag hittar en bra vit byrå till alla vantar och mässor i lagom stl till lagom pris

• passau

jag hatar som det är hemma nu, när vi ska stada (läs maken) så lägger han alla saker han inte orkar ta tag i i en låda och sedan står allt i mitt syrum... japp, jag har 15 kassar/lådor nu men varför ska alltid jag göra det dötrista och sortera oavsett om det är barnens leksaker eller all skit som ligger överallt?

• passau
    Asereht skrev 2010-11-16 14:10:01 följande:
    Behöver lite overallhjälp/tips!

Letar ju desperat efter en tjock vinteroverall till A, han är ju betydligt mindre än brorsorna vid samma ålder så inget i vinterklädsväg här passar.

Vill helst köpa en prisvärd begagnad då han ju bara kommer ha den någon månad, känns inte vettigt att investera stora pengar då. Men jag tycker det är svårt att hitta något bra på T just nu. Det finns mkt men det blir ofta onödigt dyrt elelr så är det skavanker på plaggen. De som är mest intressanta är förstås alltid i fel strl.

Fix overallerna, är det någon som har koll på vad de kostar i nypris? Jag har noll koll på allt just nu. Är de stora elelr normala i storlekarna? För sånt som är stort i strl skulle vi behöva en 68:a i och är de normala eller lite små så är det en 74 som gäller. Det är därför det är så svårt. *suckar* Trodde verkligen inte jag skulle behöva jaga sånt eftersom vi har så mkt kläder på lager men barn är olika och växer olika, bara att gilla läget. Men jag börjar känna mig lite stressad nu.
    jag har en marinblå ( med vita figurer) vinteroverall som M hade 3ggr förra året i stl 74, hon är född i maj om det kan passa...
    den är rätt tunn men varm, funkade i -30 i vagnen i fjol...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11